Авокадо – кога и защо

Авокадото заслужено си е спечелило славата на полезна храна. То е плод, но само като класификация и това често обърква хората как и кога да го консумират. По консистенция и вкус наподобява зеленчук, а по хранителен състав – ядки. Ако все още не сте го включили в менюто си, сега е моментът да го направите, защото ползите от него са многобройни.

Хранителни качества

Авокадото е изключително богато на витамин К и добър източник на А, C, D, Е и витамини от групата В. Съдържа голямо количество минерали, най-вече калий, цинк, мед, магнезий и желязо. Авокадото е и чудесен източник на омега-6 ненаситени мастни киселини. Въпреки че е плод, то е с относително ниско въглехидратно съдържание – само 1 г захар на 100 г продукт. В същото количество авокадо има 7 г фибри.

Ползи за здравето

Благодарение на уникалния си състав от витамини, минерали, мастни киселини и фибри, авокадото има редица ползи за здравето –  нормализира кръвното налягане; намалява риска от сърдечносъдови, ракови, очни, чернодробни, жлъчни и бъбречни заболявания; предпазва ни от язва, гастрит, анемия и захарен диабет. Като допълнителна полза за здравето, авокадото спомага за намаляване на лошия холестерол, благодарение на богатото си съдържание на ненаситени мазнини и бета-ситостерол.

По-сити и в топ форма с авокадо

Авокадото е висококалоричен плод, но с нисък гликемичен индекс. То ускорява метаболизма и подобрява храносмилането. Включването му в диетата прави хранителното меню по-балансирано и по-здравословно. Авокадото увеличава чувството на ситост, благодарение на богатия си маслен вкус  и високото съдържание на здравословни мононенаситени мазнини, фибри и протеини.

Авокадо за по-добро усвояване на храната

Омега-9 мазнините, които се съдържат в авокадото, помагат в усвояването на мастноразтворимите витамини и антиоксиданти от храната, която консумираме. По тази причина е препоръчително авокадото да се яде в комбинация с други листни зеленчуци и полезни храни. По този начин ще подобрите усвояването на полезните вещества в организма.

Как да включим авокадо в менюто си

Не се притеснявайте да избирате авокадо, когато в режима си имате плод по избор. Можете да добавяте няколко парченца от него и към салатите си. Ако прибавите 150 г свежо авокадо към салата от спанак, моркови или маруля, вие ще помогнете на своето тяло да абсорбира много по-добре каротеноидите от тази салата.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Авокадо - кога и защо
Заглавие
Авокадо - кога и защо
Описание
Авокадото заслужено си е спечелило славата на полезна храна. То е плод, но само като класификация и това често обърква хората как и кога да го консумират. По консистенция и вкус наподобява зеленчук, а по хранителен състав - ядки.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg