Без оправдания!

без оправдания

Оправдание 1: “Зеленчуците придобиват ужасен вкус, когато ги приготвя”

Решение:  Основните грешки, които хората допускат, когато приготвят зеленчуци, са прекалено готвене и недостатъчно овкусяване. Независимо дали ги варите, сотирате или използвате грил или скара – опитайте да намалите малко времето за приготвяне (зеленчуците трябва да са все още малко хрупкави, когато ги махнете от “огъня”). След това ги овкусете с “завършващ сос” и подправки.
За бърз “завършващ сос” можете да опитате следното: Разбъркайте равни количетсва зехтин и балсамов оцет с половин чаена лъжичка чесън (нарязан на ситно) и половин чаена лъжичка горчица. Поръсете овкусените зеленчуци със запечени и накълцани бадеми; тиквени семки или пресни подправки като кориандър, копър, босилек, пресен лук. Насладете се на зеленчуци с чудесен вкус!

Оправдание 2: “Не мога без въглехидрати!”

Решение: Като основен източник на гориво за мозъка, въглехидратите трябва да присъстват във всеки хранителен режим. Уловката е, че простите (непълноценни) въглехидрати, за които най-вероятно жадувате (тестени изделия и сладки), се усвояват много бързо от организма, което води до бързо покачване и последващо рязко спадане на кръвната захар и нивата на енергия. Резултатът е чувство на умора, глад и силно желание да изядете нещо сладко – истински омагьосан кръг!
Какво е решението? Добавете белтъчини към всяко свое хранене. Поради факта, че те се храносмилат по-бавно, белтъчините ще ви помогнат да се чувставате сити по-дълго време и съответно да не посягате към допълнителна (извън хранителния ви режим) храна. Подходящи източници на белтъчини са млечните продукти, птичето месо, телешкото, яйцата, соята, бобовите изделия и консервираната риба тон.

Оправдание №3: “Обичам солена храна”.

Решение: Не се притеснявайте за щипката сол, с която поръсвате приготвените си вкъщи ястия. Това, което трябва да направите, за да не затруднявате организма си с планини от скрита сол е да избягвате обработените храни и ресторантските ястия.  Те съдържат около 80 % от количествата сол, които повечето жени приемат дневно (3000 + мг). За здравословно се счита приемането на не повече от 2300 мг дневно. Излишъците от натрий в организма могат да доведат до повишаване на кръвното налягане, натоварване на сърцето и дори до удар. Когато пазарувате – не забравяйте да проверявате количеството на натрий в опаковантите храни. Ще останете неприятно изнанадани! Сравнявайте етикетите на продуктите от различни марки и избирайте тези с най-ниско съдържание на натрий.

Оправдание №4: “Не мога да оцелея без нещо сладко”.

Решение: Позволете си 30 г черен шоколад, който съдържа само 150 калории, вместо това, с което обикновено засищате апетита си за сладко. Черният шоколад е богат източник на антиоксиданти; подобрава циркулацията на кръвта в тялото и помага за понижаване на кръвното налягане.
Не изпитвайте угризения – това, което трябва да направите е да се научите да не прекалявате с количествата. Едно парче шоколад има същия вкус (дори и по-добър) от този на целия шоколад! Избирайте черен шоколад със съдържание на минимум 60 % какао – колкото по-висок е процентът, толкова по-малко добавена захар се съдържа във вкусното изкушение.

Ако все още нямате личен хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5