Без оправдания!

без оправдания

Оправдание 1: „Зеленчуците придобиват ужасен вкус, когато ги приготвя“

Решение:  Основните грешки, които хората допускат, когато приготвят зеленчуци, са прекалено готвене и недостатъчно овкусяване. Независимо дали ги варите, сотирате или използвате грил или скара – опитайте да намалите малко времето за приготвяне (зеленчуците трябва да са все още малко хрупкави, когато ги махнете от „огъня“). След това ги овкусете с „завършващ сос“ и подправки.
За бърз „завършващ сос“ можете да опитате следното: Разбъркайте равни количетсва зехтин и балсамов оцет с половин чаена лъжичка чесън (нарязан на ситно) и половин чаена лъжичка горчица. Поръсете овкусените зеленчуци със запечени и накълцани бадеми; тиквени семки или пресни подправки като кориандър, копър, босилек, пресен лук. Насладете се на зеленчуци с чудесен вкус!

Оправдание 2: „Не мога без въглехидрати!“

Решение: Като основен източник на гориво за мозъка, въглехидратите трябва да присъстват във всеки хранителен режим. Уловката е, че простите (непълноценни) въглехидрати, за които най-вероятно жадувате (тестени изделия и сладки), се усвояват много бързо от организма, което води до бързо покачване и последващо рязко спадане на кръвната захар и нивата на енергия. Резултатът е чувство на умора, глад и силно желание да изядете нещо сладко – истински омагьосан кръг!
Какво е решението? Добавете белтъчини към всяко свое хранене. Поради факта, че те се храносмилат по-бавно, белтъчините ще ви помогнат да се чувставате сити по-дълго време и съответно да не посягате към допълнителна (извън хранителния ви режим) храна. Подходящи източници на белтъчини са млечните продукти, птичето месо, телешкото, яйцата, соята, бобовите изделия и консервираната риба тон.

Оправдание №3: „Обичам солена храна“.

Решение: Не се притеснявайте за щипката сол, с която поръсвате приготвените си вкъщи ястия. Това, което трябва да направите, за да не затруднявате организма си с планини от скрита сол е да избягвате обработените храни и ресторантските ястия.  Те съдържат около 80 % от количествата сол, които повечето жени приемат дневно (3000 + мг). За здравословно се счита приемането на не повече от 2300 мг дневно. Излишъците от натрий в организма могат да доведат до повишаване на кръвното налягане, натоварване на сърцето и дори до удар. Когато пазарувате – не забравяйте да проверявате количеството на натрий в опаковантите храни. Ще останете неприятно изнанадани! Сравнявайте етикетите на продуктите от различни марки и избирайте тези с най-ниско съдържание на натрий.

Оправдание №4: „Не мога да оцелея без нещо сладко“.

Решение: Позволете си 30 г черен шоколад, който съдържа само 150 калории, вместо това, с което обикновено засищате апетита си за сладко. Черният шоколад е богат източник на антиоксиданти; подобрава циркулацията на кръвта в тялото и помага за понижаване на кръвното налягане.
Не изпитвайте угризения – това, което трябва да направите е да се научите да не прекалявате с количествата. Едно парче шоколад има същия вкус (дори и по-добър) от този на целия шоколад! Избирайте черен шоколад със съдържание на минимум 60 % какао – колкото по-висок е процентът, толкова по-малко добавена захар се съдържа във вкусното изкушение.

Ако все още нямате личен хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Откъс
Без оправдания!
Заглавие
Без оправдания!
Описание
Оправдания.....
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg