Възрастта и килограмите

възрастта икилограмите

Свикнали сме да обвиняваме възрастта за голям брой здравословни проблеми, но истината е, че бихме могли да избегнем много от тях, ако водим здравословен начин на живот. Често възрастта е сочена като причина и за по-трудното сваляне на килограми, но дали наистина тя ни пречи да отслабнем?

 Истинската причина НЕ е възрастта, а забавения метаболизъм.

С годините всички процеси в организма се забавят, количеството хормони, регулиращи теглото на тялото (лептин, кортизол, естроген, инсулин, адреналин), са по-малко. Поради това намалява и мускулната маса. Често хората продължават да поддържат хранителните си навици – хранят се както преди, но работят повече, спят по-малко,натоварват се с по-тежки ангажименти и не намират време за движение. Това са основните  причини метаболизмът да се забавя с възрастта, което налага промяна в хранителните ни навици (в посока надолу) или във физическата ни активност (в посока нагоре).

Предлагаме ви няколко съвета, с които да поддържате метаболизма си в топ форма:

– Тренирайте редовно. Ако посещавате фитнеса  2 пъти седмично и натоварвате цялото тяло с тежести, това е напълно достатъчно, за да поддържате мускулната си маса;
– Може да ходите пеша ежедневно и да правите упражнения за разтягане. Препоръчително е 60 мин ходене и 15 мин стречинг всеки ден, ако не можете да правите упражнения с тежести;
– Не пропускайте хранене и не гладувайте. Когато организмът не получава храна, той минава в режим „почивка” и забавя метаболизма, за да съхрани запасите;
– Не прекалявайте с калориите. Когато консумирате повече калории, отколкото изразходвате, това води до покачване на кръвната захар;
– Не бързайте да отслабвате. За да задържите желаното тегло, отслабването трябва да бъде умерено. Най-добре е да не губите повече от килограм за седмица;
– Пийте вода! Ако сте дори леко дехидратирани, метаболизмът се забавя.
– Намалете стреса. Със стреса се увеличава секрецията на някои хормони, като адреналин, които могат да повишат скоростта на изгаряне на калории. Но нещата са различни, когато стресът е силен или хроничен. В този случай, обмяната на веществата е по-бавна и причинява наддаване на тегло, а хормоните на стреса (кортизол) улесняват съхраняването на мазнини, особено в областта на корема.
– Лягайте си рано. Когато не спите достатъчно, имате по-голям апетит. Според проучване липсата на сън води до намалени нива на лептин и повишени нива на грелин (хормони, които регулират апетита).

– Ако харесвате пикантни храни, не ги избягвайте. Те стимулират кръвообръщението и повишават телесната температура.

Не винаги причината за наднорменто тегло е бавния метаболизъм.  Проблемът с килограмите се появява, когато човек консумира повече калории, отколкото изразходва. Дори да тренира, ако той компенсира физическите упражнения с по-големи количества храна, отново няма да постигне добри резултати. Мускулната маса изгаря повече калории, отколкото мастната тъкан. Съответно, когато в тялото има по-висок процент мускулна маса, метаболизмът работи на по-бързи обороти. Ако сравним двама души с еднакво тегло и единият има повече мускули, то неговият енергиен разход в покой ще е по-висок. Затова и тренировките с тежести често се препоръчват за хора, които искат да изгубят мазнини. Разбира се – тези правила важат за здрави хора.

Вината за натрупаните килограми лесно може да се прехвърли на забавения метаболизъм, но истината е, че всичко зависи от нас. Важно е, с напредването на годините, да поддържаме двигателната активност и да коригираме количествата храна, която консумираме.
Все пак възрастта няма калории.
Откъс
Възрастта и килограмите
Заглавие
Възрастта и килограмите
Описание
Свикнали сме да обвиняваме възрастта за голям брой здравословни проблеми, но истината е, че бихме могли да избегнем много от тях, ако водим здравословен начин на живот. Често възрастта е сочена като причина и за по-трудното сваляне на килограми, но дали наистина тя ни пречи да отслабнем? Истинската причина НЕ е възрастта, а забавения метаболизъм.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg