Да подготвим седмичното меню за ден

Приготвянето на храна предварително, е един от най-сигурните начини да се храните здравословно, без да попадате в „извънредни ситуации“. Много по-лесно е да спазвате балансиран режим и да контролирате количеството храна, ако отделите време, за да подготвите менюто за предстоящата седмица. Не твърдим, че задачата е лесна за изпълнение, но едно е сигурно – с времето ще ставате все по-добри в това!

Ето няколко полезни съвета как да се превърнете в специалист в подготовката на седмичното меню:

Не се опитвайте да приготвите всичко наведнъж!

Първото и най-важно правило, когато започвате, е да не се опитвате да приготвите менюто за цялата седмица наведнъж. Преди да сте свикнали да го правите, това може да ви натежи и да ви откаже още в началото. Не бързайте. В първата седмица пригответе само няколко ястия предварително, а с времето увеличете броя им.

Не опитвайте нови рецепти

Докато сте още начинаещи в приготвянето на седмичното меню, най-добре е да се придържате към познати рецепти, които вече сте изпробвали. Така ще бъдете сигурни в резултата и единственото, за което ще трябва да мислите е организацията. Заложете на любими рецепти, които не отнемат много време. Може да приготвите само дресинг за салата, или сос за ястие, а след това да ги съхраните в хладилник или фризер. По този начин ще се ориентирате по-лесно кое ви е от полза и кое не.

Изберете какви рецепти ще ви е най-полезно да приготвите предварително

Това е важно! Ако времето не ви стига и нямате сили да приготвите много храна, подредете ястията по приоритет. Ако вече имате хранителен режим, поръчан чрез Топ Форма, изготвен специално за Вас от нашия диетолог, разгледайте го и преценете кои от ястията можете да приготвите предварително. Ако всяка сутрин бързате и все нямате време за закуска, може би е най-добре да се съсредоточите върху нея. Ако вечерята ви стресира и никога не ви остава време, пригответе няколко ястия или само нарежете необходимите продукти и ги съхранявайте във фризер или хладилник. Важно е да изберете това, което ще ви улесни и ще ви помогне да се храните по-здравословно.

Усилията, които полагате ще ви се отплатят – бъдете търпеливи

Както и при свалянето на килограми, така и при подготовката на едноседмичното Ви меню, е много важно да бъдете постоянни и търпеливи, за да усетите ползите, да видите резултати и да превърнете полезните практики в навик. Запомнете, че 3-4 седмици са напълно достатъчни, за да си изградите нов навик. Ако успеете да преминете през началната фаза на приготвянето на храна за седмица напред (обикновено първата седмица), след това ще е много по-лесно за вас. Не се отказвайте при първата спънка. Ако нещата не се развиват точно както вие сте очаквали, бъдете гъвкави и адаптивни. Променете подхода и опитайте отново. Все пак усилията които полагате, ще се отплатят щедро. Ще разполагате с повече време и няма да хабите енергия всеки ден да пазарувате и готвите. Здравословното хранене ще стане част от живота ви!

В няколко поредни статии ще ви предложим интересни и лесни стратегии за предварителна подготовка на седмичното меню.

Фризерът – мой приятел

Порции печен пипер във фризера

Изпечете пипер, обелете го и го пакетирайте в торбички на порции , съобразени с грамажите, които имате в режима си. Сега е момента да се подготвите за зимата, а какво по-добро от домашно изпечени чушки.Можете да ги съхранявате до шест месеца във фризера.

По този начин всеки път, когато в режима си имате печени чушки със сирене, можете бързо да приготвите вечерята или обяда си. Същите заготовки можете да използвате и за приготвянето на поширан миш – маш.

Тиквички

Настържете тиквичките и ги оставете за около половин час, зада си пуснат водата. След това ги изцедеде и ги пакетирайте в торбички, като се съобразите с грамажите от режима си. Подредете готовите порции във фризера. Така замразените тиквички могат да се съхраняват 9 месеца.

Можете да ги използвате за разнообразни ястия като лятна пица; кюфтенца от тиквички; баница с тиквички или зеленчуково суфле.

Зелен фасул
Изберете млад зелен фасул с дребни зърнa. Измийте го, отстранете връхчетата, нарежете го на парченца по 3 см и го бланширайте за около З минути. Можете да съхранявате 9 месеца във фризер.
Използвайте го да си приготвяте вкусни ястия, като го сготвите директно, след като го извадите от фризера.

 

Не забравяйте, времето за готвене на замразените зеленчуци е с една трета по-малко, отколкото на свежите. Разполагайки със замразени зеленчуци, едновременно пестите време и се храните здравословно!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Да подготвим седмичното меню за ден
Заглавие
Да подготвим седмичното меню за ден
Описание
Приготвянето на храна предварително, е един от най-сигурните начини да се храните здравословно, без да попадате в „извънредни ситуации“. Много по-лесно е да спазвате балансиран режим и да контролирате количеството храна, ако отделите време, за да подготвите менюто за предстоящата седмица. Не твърдим, че задачата е лесна за изпълнение, но едно е сигурно – с времето ще ставате все по-добри в това!
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg