Диабетът и храненето

Ако по една или друга причина сте застрашени (или вече страдате) от диабет, трябва да обръщате по-специално внимание на храната, която приемате. Тя може да е както вашето лекарство, така и опасната отрова. Малки промени в начина ви на хранене биха могли да изиграят голяма роля за превенцията на диабет.
Що се отнася до най-разпространения тип диабет – диабет тип 2 – превенцията е от съществено значение. Много е важно да я превърнете във ваш основен приоритет, особено ако сте с наднормено тегло и/или имате роднини, които страдат от диабет.
Превенцията на диабет се свежда до това да се храните по-здравословно; да се движите повече и да свалите излишните килограми (ако имате такива). Никога не е прекалено късно да започнете!

Топ 4 съвета за превенция на диабет:

1. Бъдете физически активни

Ползите от редовната физическа активност са неизчерпаеми! Достатъчно е да започнете да вървите по 30 минути на ден и това ще ви помогне:

– да свалите излишните килограми по-лесно;
– да намалите нивото на кръвната си захар;
– да повишите инсулиновата си чувствителност – това ви помага да поддържате нивото на кръвна захар в норма.

Вървенето е най-лесният начин да се раздвижите. Съществуват и много други варианти, които можете да изберете – аеробика, гимнастика, фитнес, танци и др. Изберете това, което най-много ви допада и бъдете редовни!

2. Приемайте повече фибри

 Включването на повече фибри в менюто е достъпно и лесно , а ползите за здравето ви са многобройни:
– Намаляват риска от диабет като подобряват контрола на кръвната захар;
– Намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания;
– Улесняват свалянето на излишните килограми, като ви помагат да се чувставате сити по-дълго.

Богатите на фибри храни са плодовете, зеленчуците, бобовите и пълнозърнести храни, ядките и семената.

3. Избирайте пълнозърнести храни

 Доказано е, че богатото на пълнозърнести храни меню, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и  затлъстяване.  Опитайте да направите така, че поне половината от зърнените и житни  храни, които приемате ежедневно, да са пълнозърнести. Когато купувате обработени продукти като хлебни изделия, спагети или зърнени закуски, проверявайте за  думата “пълнозърнест” в списъка със съставките на продукта. В идеалния случай, това е първото нещо което виждате в този списък, което обикновено означава, че продуктът съдържа повече цели пшеничени зърна (пълнозърнест) от всяка друга негова съставка.

4. Свалете излишните килограми

Ако сте с наднормено тегло – най-добрата превенция на диабет е да свалите излишните килограми.  С всеки свален килограм здравето ви ще се подобрява. Ще се изненадате колко добре можете да се чувствате! Важно е да избягвате крайните диети, чиито дългосрочен ефект е в повечето случаи негативен и лишават организма ви от важни за него хранителни вещества.  Изберете режим, който е съобразен с вашето здравословно състояние, предпочитания и начин на живот.  Стремете се да се храните редовно, качествено и умерено и успехът несъмнено ще е на ваша страна!
Откъс
Диабетът и храненето
Заглавие
Диабетът и храненето
Описание
Ако по една или друга причина сте застрашени (или вече страдате) от диабет, трябва да обръщате по-специално внимание на храната, която приемате. Тя може да е както вашето лекарство, така и опасната отрова. Малки промени в начина ви на хранене биха могли да изиграят голяма роля за превенцията на диабет.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg