Диабетът и храненето

Ако по една или друга причина сте застрашени (или вече страдате) от диабет, трябва да обръщате по-специално внимание на храната, която приемате. Тя може да е както вашето лекарство, така и опасната отрова. Малки промени в начина ви на хранене биха могли да изиграят голяма роля за превенцията на диабет.
Що се отнася до най-разпространения тип диабет – диабет тип 2 – превенцията е от съществено значение. Много е важно да я превърнете във ваш основен приоритет, особено ако сте с наднормено тегло и/или имате роднини, които страдат от диабет.
Превенцията на диабет се свежда до това да се храните по-здравословно; да се движите повече и да свалите излишните килограми (ако имате такива). Никога не е прекалено късно да започнете!

Топ 4 съвета за превенция на диабет:

1. Бъдете физически активни

Ползите от редовната физическа активност са неизчерпаеми! Достатъчно е да започнете да вървите по 30 минути на ден и това ще ви помогне:

– да свалите излишните килограми по-лесно;
– да намалите нивото на кръвната си захар;
– да повишите инсулиновата си чувствителност – това ви помага да поддържате нивото на кръвна захар в норма.

Вървенето е най-лесният начин да се раздвижите. Съществуват и много други варианти, които можете да изберете – аеробика, гимнастика, фитнес, танци и др. Изберете това, което най-много ви допада и бъдете редовни!

2. Приемайте повече фибри

 Включването на повече фибри в менюто е достъпно и лесно , а ползите за здравето ви са многобройни:
– Намаляват риска от диабет като подобряват контрола на кръвната захар;
– Намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания;
– Улесняват свалянето на излишните килограми, като ви помагат да се чувставате сити по-дълго.

Богатите на фибри храни са плодовете, зеленчуците, бобовите и пълнозърнести храни, ядките и семената.

3. Избирайте пълнозърнести храни

 Доказано е, че богатото на пълнозърнести храни меню, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и  затлъстяване.  Опитайте да направите така, че поне половината от зърнените и житни  храни, които приемате ежедневно, да са пълнозърнести. Когато купувате обработени продукти като хлебни изделия, спагети или зърнени закуски, проверявайте за  думата “пълнозърнест” в списъка със съставките на продукта. В идеалния случай, това е първото нещо което виждате в този списък, което обикновено означава, че продуктът съдържа повече цели пшеничени зърна (пълнозърнест) от всяка друга негова съставка.

4. Свалете излишните килограми

Ако сте с наднормено тегло – най-добрата превенция на диабет е да свалите излишните килограми.  С всеки свален килограм здравето ви ще се подобрява. Ще се изненадате колко добре можете да се чувствате! Важно е да избягвате крайните диети, чиито дългосрочен ефект е в повечето случаи негативен и лишават организма ви от важни за него хранителни вещества.  Изберете режим, който е съобразен с вашето здравословно състояние, предпочитания и начин на живот.  Стремете се да се храните редовно, качествено и умерено и успехът несъмнено ще е на ваша страна!
Откъс
Диабетът и храненето
Заглавие
Диабетът и храненето
Описание
Ако по една или друга причина сте застрашени (или вече страдате) от диабет, трябва да обръщате по-специално внимание на храната, която приемате. Тя може да е както вашето лекарство, така и опасната отрова. Малки промени в начина ви на хранене биха могли да изиграят голяма роля за превенцията на диабет.
Автор
Издател
Топ Форма