Диета за плосък корем?

плосък корем

 

Има ли наистина диета за плосък корем ? Най-вероятно сте попадали на множество реклами на диети, които ви убеждават, че ще „стопите корема“, ако ядете определени храни и избягвате други. Дали мечтаният плосък корем наистина може да се постигне като всичко, което правим е да комбинираме правилно храните? Отговорът е НЕ!

Няма вълшебни храни, които да топят коремните мазнини или да ни предпазват от тяхното натрупване! Мазнините се трупат в тялото, когато енергоприемът ни надвишава енергоразхода или с други думи, когато ядем повече отколкото изразходваме. Излишните калории могат да дойдат от всяка храна и да се „лепнат“ за всяка една част от тялото ни /тук въпросът опира до гените/.

Не се доверявайте на статии и реклами, които ви убеждават, че избирайки едни и избягвайки други храни, ще можете да стопите мазнините около корема. За да успеете са ви нужни малко повече усилия. Вижте основните правила, които наистина ще ви помогнат да имате плосък корем:

4 стъпки за плосък корем:

1. Правилен хранителен режим

Няма вълшебна диета за плосък корем! Тайната е в правилния хранителен режим. Намалявайки общото си тегло, несъмнено ще смъкнете и част от мазнините около корема. Балансираният хранителен режим ще ви помогне да не ги трупате отново. Важно е в режима ви да присъстват достатъчно фибри. Стремете се да приемате 21 до 25 грама фибри на ден, ако сте жена. За мъжете препоръчителната дневна доза е от 30 до 38 грама. Това е лесно постижимо и се равнява приблизително на две малки ябълки или чаша грах дневно.

Фибрите са вещества, които преминават през храносмилателната система, без да се усвояват от организма. Спомагат за здравето на червата и са добро средство срещу запек. Фибри се съдържат в много плодове: ябълки, круши, банани, портокали, боровинки, ягоди, малини, броколи и зърнените храни: пълнозърнест хляб, булгур, кафяв ориз, леща, пуканки. Фибрите са много полезни за организма и са идеална храна за плосък корем, но не бива да се прекалява. Ако ядете само такива храни ще има обратен ефект – коремът ви ще се подуе.

2. Физическа активност

Физическата активност ни помага да стопим всички мазнини в тялото, включително и мазнините около корема. Препоръчително е да отделяте по 30 мин. пет пъти в седмица, за да се раздвижите! Това може да се състои в ходене, тичане, каране на колело или правене на упражнения в домашни условия – изборът ви е неограничен! Важното е физическата активност, която изберете, да повишава сърдечния ви ритъм, за се радвате на добро кръвообръщение и метаболизъм.

Запомнете, че не можете да компенсирате неправилното хранене със спорт. Колкото и усилия да влагате в тренировките си – те няма да ви се отплатят, докато не започнете да се храните правилно.

3. Повече сън

Доказано е, че свръх производство на хормона, предизвикващ глад и намалено производство на хормона, който ни дава чувство за ситост, има когато ни липсва сън. Не искате да сте постоянно гладни и да нямате засищане, нали? Нужно е единствено да спите повече.

4. По-малко стрес

Стресът е най-големият виновник за затлъстяване на корема, тъй като при стрес се покачва нивото на кортизола (хормон, който насърчава натрупването на мазнини по корема). Всички страдаме от тази болест на 21 век, но важното е как се справяме с нея. Най-доброто, което можете да направите,  е да разпускате в компанията на приятелите и семейството си, да бъдете физически активни, за да изпускате напрежението, да медитирате, за да успокоявате духа си. Това ще ви помогне да сте по-здрави и готови да вземате правилни решения за себе си!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Откъс
Диета за плосък корем?
Заглавие
Диета за плосък корем?
Описание
Най-вероятно сте попадали на множество реклами на диети, които ви убеждават, че ще "стопите корема" ако ядете определени храни и избягвате други. Дали мечтаният плосък корем наистина може да се постигне като всичко, което правим е да комбинираме правилно храните? Отговорът е НЕ!
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg