Запечено положение

констапация

Запекът е широко разпространен проблем, особено в днешно време поради застоялия начин на живот, неправилното хранене и стреса. Според статистиката, всеки четвърти човек страда от запек. Това заболяване не е срамно и не бива да се пренебрегва, тъй като води след себе си сериозни здравни последици – общ дискомфорт, нарушено храносмилане, газове, хемороиди, кожни проблеми, главоболие, лош дъх в устата, затлъстяване, депресия, безсъние, подуване, тежест  и ниско самочувствие. Разбира се, има начини, както да се облекчи и излекува, така и да се предотврати.

Кога и защо имаме запек?

Констапацията често се дължи главно на неправилен хранителен режим и на липсата или недостатъчната физическа активност. Важно е да ходите редовно до тоалетна, защото в дебелото черво се натрупват отпадъчни за организма продукти. Ако той не успява да се прочисти от тях, може да се стигне до нарушаване обмяната на веществата, интоксикация и съответно натоварване на черния дроб.
Придържайте се към следните съвети, за да забравите за запека завинаги:

Общи правила:

• Движете се!След дългите зимни месеци, повечето от нас значително са намалили двигателната активност в ежедневието си. Но пролетта вече е тук и е време да се раздвижим! Редовната физическата активност (ходене, разходки, спорт) повлиява благоприятно върху проблема. Веднъж седмично е случайно, два пъти е по-добре, но за да има цикличност спортувайте 3 пъти седмично.

• Пийте повече вода! Количеството на приетата вода е в пряка връзка с перисталтиката и функциите на храносмилателната система. При запек е необходимо в допълнение на двете чаши вода преди всяко хранене, да пиете още един литър дневно. Не забравяйте, че подсладените, газираните и кофеиновите напитки дехидратират организма, затова трябва да се избягват. Наблегнете на чистата вода и прясно изцедените плодови сокове.

Веднъж седмично или по-често:

• Пийте прясно изцеден сок от домат – сутрин на гладно, след приема на зехтин.

• Яжте ленено семе –  накиснете 3-4 с.л. ленено семе за минимум 10 часа в една чаша вода (200 мл). Изпийте водата, а 1-2 ч.л. от лененото семе добавете към млякото си на закуска.

Всеки ден:

• Изпивайте по 1 с.л. зехтин или ленено семе сутрин на гладно. 5 мин. след това изпийте чаша хладка вода.

• Правете си самомасаж – всяка сутрун при събуждане или вечер преди заспиване. Масажирайте корема си, около пъпа, с лек натиск с длан за около  20 секунди, по посока на часовниковата стрелка.  Веднъж седмично или по-често:

• Пийте прясно изцеден сок от домат – сутрин на гладно, след приема на зехтин.

• Яжте ленено семе –  накиснете 3-4 с.л. ленено семе за минимум 10 часа в една чаша вода (200 мл). Изпийте водата, а 1-2 ч.л. от лененото семе добавете към млякото си на закуска.

Хранете се правилно и балансирано. Намалете солта, сухите и рафинираните храни и добавете към менюто си повече плодове и зеленчуци. Пресните растителни продукти съдържат фибри, които благоприятстват добрата перисталтика и редовното изхождане. Малки промени в хранителния ви режим могат да окажат голямо влияние върху неприятния проблем със запека. Всичко е във ваши ръце!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Запечено положение
Заглавие
Запечено положение
Описание
Запекът е широко разпространен проблем, особено в днешно време поради застоялия начин на живот, неправилното хранене и стреса. Според статистиката, всеки четвърти човек страда от запек.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg