skip to Main Content

#Хранителни съставки

Какво да ям?

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

02.12.2014

какво да ям

Замисляли ли сте  се колко време прекарвате чудейки се какво да ядете? Колебаете се за закуската (10-15 мин.); трудно ви е да изберете обяд (20-30 мин.); решението какво да хапнете следобед отнема поне половин час от работния ви ден (30 мин.), а вечерята винаги е най-трудна (30-40 мин.)…Всичкото това време можете да отделите за по-приятни и продуктивни мисли и действия и да не се затормозявате с избора на храна. Как да го направите? Необходими са две съставки – планиране и списък с аварийни храни. Тук ще ви  покажем как да ги използвате, за да имате повече време за себе си.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

ПЛАНИРАНЕ

Планирането на храненията ви за седмицата ще отнеме не повече от 30 минути, а ще ви спести минимум по половин час всеки ден! Създаването на навик да планирате храненията си ще улесни живота ви и ще ви помогне да се храните правилно. В началото може да ви се струва трудно да изберете наведнъж храненията си за цяла седмица, но постепенно ще свикнете  и ще го правите с удоволствие. Спазвайте следните стъпки за лесно и ефективно планиране:

 

  • Съставете си седмично меню.

Ако спазвате индивидуален хранителен режим можете да прескочите тази стъпка, защото разполагате с най-подходящото за вас меню.  Ако нямате режим, отделете 30 минути през почивните дни, за да планирате храненията си за седмицата. Можете да превърнете това занимание в семейно забавление – нека всеки член от семейството ви даде своите предложения за хранения през седмицата.

–          Върху лист хартия (или в word) си направете табличка със седем колонки (дните от седмицата) и четири редички (храненията за деня – закуска, обяд, следобедна закуска, вечеря) , в която ще попълните всяко хранене.

–          Започнете да попълвате първо закуските за седмицата – включвайте храни, които обичате и знаете, че са полезни за вас. Ако нямате много идеи за закуска, можете да редувате две през един ден, за да разнообразявате сутрините си.

–          Попълнете следобедните закуски – тук изборът също е голям – плодове; сушени плодове; кисело мляко; ядки и др. Не е задължително всеки ден следобедната ви закуска да е различна – можете да ядете плодове и през седемте дни от седмицата, но е важно да попълните таблицата си!

–          Определете вечерите според нуждите и предпочитанията си. Не забравяйте да включите риба в единия ден; можете да си планирате две постни вечери, както и две с месо. Вариантите са многобройни! Можете да разгледате сайтове с рецепти за вдъхновение и да си съставите най-вкусното и полезно меню.

–          Попълнете квадратчетата за обяд. За да направите живота си по-лесен, можете да изберете кои от планираните от вас вечери бихте хапнали и за обяд и да сложите същите ястия в кутийките за обяд на следващия ден. Ако прилагате този трик за пестене на време – всичко, което трябва да направите е да приготвите малко по-голямо количество за вечеря, за да ви остане и за обяд.

 

  • Направете си си списък за пазаруване спрямо съставеното от вас меню.

Здравословното пазаруване е съществена част от здравословното хранене и организацията. А с правилната организация здравословното хранене и отслабване стават много по-лесни.

Нямаше ли да е прекрасно кошницата ни за пазар да се пълни сама с продуктите, които наистина ни трябват, за да се храним вкусно и здравословно? Това вече е възможно! През личния си профил имате възможност да си съставяте списък с всички продукти, нужни за режима Ви за избран от Вас период. Остава само да се придържате към този списък докато пазарувате.

Списъкът за пазаруване ни помага да сме организирани, а това прави здравословното хранене и придържането към режима още по-лесно.

 

  • Следвайте менюто си!

Разполагайки с меню за седмицата, няма да ви се наложи да пропилявате нито минутка в мислене какво да ядете! Необходимо е единствено да се придържате към съставения от вас план и да се наслаждавате на живота!

 

АВАРИЙНИ ХРАНИ

Независимо дали спазвате режим или собственото си меню за седмицата, винаги има ситуации, в които е невъзможно да се придържаме към плана. Това са ситуации, в които или сме прекалено заети или не сме успели да планираме времето си правилно, но каквато и да е причината – струва ни се невъзможно да намерим време да хапнем. Имаме решение и за тези ситуации. Решението се нарича – аварийна храна.

Едно от най-важните условия, за да сме в топ форма е да се храним редовно! Останалите условия, както знаете са качественото и умерено хранене, но редовността представлява 60 % от един здравословен хранителен режим. С други думи – каквото и да правим – не трябва да пропускаме хранене! Тук на помощ идват аварийните храни.

Това са храни, които лесно можем да имаме в себе си или да си набавим, където и да сме и ни позволяват да не пропуснем хранене. Не забравяйте, че тези храни не могат да заместят пълноценната закуска, обяд или вечеря, но при аварийни ситуации вършат чудесна работа.

 

Ето го и нашият списък с аварийни храни:

 

За междинни хранения (закуски);

–          Пакетче обикновени солети

–          Сушени плодове

–          Кисело мляко

–          2-3 обикновени сухара

–          2-3 обикновени бисквити

 

За основни хранения (обяд и вечеря):

–          400 г кисело мляко

–          Сандвич от 2 филии пълнозърнест хляб, 30 г пуешко филе, 50 г сирене и зеленчук

–          Импровизация на описания по-горе сандвич с нискомаслени колбаси и сирена.

Ако все още нямате личен хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Други свързани статии:

Още от Топ форма

  Никога не е късно да се изправите с любов срещу излишните килограми, или с други думи, да започнете режим, заедно с половинката си! В началото, по пътят към постигането и задържането на топ форма се изисква мотивация и воля.…

Прочети още

МИТ 1 – МЕСОТО Е ВРЕДНО Има хора, които се чувстват по-добре, когато изключат месото от режима си и в това няма нищо лошо. Често, изборът на подобен тип хранене е продиктуван и от екологични съображения. Важно е, ако по…

Прочети още
Back To Top