skip to Main Content

#Хранителни съставки

Какво да ям?

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

02.12.2014

какво да ям

Замисляли ли сте  се колко време прекарвате чудейки се какво да ядете? Колебаете се за закуската; трудно ви е да изберете обяд; решението какво да хапнете следобед отнема поне половин час от работния ви ден, а вечерята винаги е най-трудна… Цялото това време можете да отделите за по-приятни и продуктивни мисли и действия и да не се затормозявате с избора на храна. Как да го направите? Необходими са две съставки – планиране и списък с аварийни храни. Тук ще ви  покажем как да ги използвате, за да имате повече време за себе си.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Планиране

Планирането на храненията ви за седмицата ще отнеме не повече от 30 минути, а ще ви спести минимум по половин час всеки ден! Създаването на навик да планирате храненията, ще улесни живота ви и ще ви помогне да се храните правилно. В началото може да ви се струва трудно да изберете наведнъж храненията си за цяла седмица, но постепенно ще свикнете  и ще го правите с удоволствие. Спазвайте следните стъпки за лесно и ефективно планиране:

Съставете си седмично меню

Ако спазвате индивидуален хранителен режим можете да прескочите тази стъпка, защото разполагате с най-подходящото за вас меню.  Ако нямате режим, отделете 30 минути през почивните дни, за да планирате храненията си за седмицата. Можете да превърнете това занимание в семейно забавление – нека всеки член от семейството да даде своите предложения за хранения през седмицата.

Върху лист хартия си направете таблица с дните от седмицата и храненията за деня

Трябва да включите място за закуска, обяд, следобедна закуска, вечеря, където ще попълните всяко хранене.

Започнете да попълвате първо закуските за седмицата

Включвайте храни, които обичате и знаете, че са полезни за вас. Ако нямате много идеи за закуска, вижте статията ни с най-подходящите здравословни закуски.

След това попълнете следобедните закуски

Тук изборът също е голям – плодове; сушени плодове; кисело мляко; ядки и др. Не е задължително всеки ден следобедната ви закуска да е различна – можете да ядете плодове и през седемте дни от седмицата, но е важно да попълните таблицата си!

Определете вечерите според нуждите и предпочитанията си.

Не забравяйте да включите риба в единия ден; можете да си планирате две постни вечери, както и две с месо. Вариантите са многобройни! Можете да разгледате сайтове с рецепти за вдъхновение и да си съставите най-вкусното и полезно меню.

Попълнете квадратчетата за обяд.

За да направите живота си по-лесен, можете да изберете кои от планираните от вас вечери бихте хапнали и за обяд и да сложите същите ястия в кутийките за обяд на следващия ден. Ако прилагате този трик за пестене на време – всичко, което трябва да направите е да приготвите малко по-голямо количество за вечеря, за да ви остане и за обяд.

Вижте още статията ни с примерно дневно меню.

Направете си си списък за пазаруване спрямо съставеното от вас меню

Здравословното пазаруване е съществена част от здравословното хранене и организацията. А с правилната организация здравословното хранене и отслабване стават много по-лесни.

Нямаше ли да е прекрасно кошницата ни за пазар да се пълни сама с продуктите, които наистина ни трябват, за да се храним вкусно и здравословно? Това вече е възможно! През личния си профил в Топ Форма имате възможност да си съставяте списък с всички продукти, нужни за режима Ви за избран от Вас период. Остава само да се придържате към този списък докато пазарувате.

Списъкът за пазаруване ни помага да сме организирани, а това прави здравословното хранене и придържането към режима още по-лесно.

Следвайте менюто си!

Разполагайки с меню за седмицата, няма да ви се наложи да пропилявате нито минутка в мислене какво да ядете! Необходимо е единствено да се придържате към съставения от вас план и да се наслаждавате на живота! Още съвети за това как да подготвите менюто за седмицата вижте в специалната ни статия.

Аварийни храни

Независимо дали спазвате програма с индивидуален хранителен режим от Топ Форма или собственото си меню за седмицата, винаги има ситуации, в които е невъзможно да се придържаме към плана. Това са ситуации, в които или сме прекалено заети или не сме успели да планираме времето си правилно, но каквато и да е причината – струва ни се невъзможно да намерим време да хапнем. Имаме решение и за тези ситуации. Решението се нарича – аварийна храна.

Едно от най-важните условия, за да сме в топ форма е да се храним редовно! Останалите условия, както знаете са качественото и умерено хранене, но редовността представлява 60 % от един здравословен хранителен режим. С други думи – каквото и да правим – не трябва да пропускаме хранене! Тук на помощ идват аварийните храни.

Това са храни, които лесно можем да имаме в себе си или да си набавим, където и да сме и ни позволяват да не пропуснем хранене. Не забравяйте, че тези храни не могат да заместят пълноценната закуска, обяд или вечеря, но при аварийни ситуации вършат чудесна работа.

Ето го и нашият списък с аварийни храни:

За междинни хранения (закуски);

–    Сушени плодове

–    Кисело мляко

–    2-3 обикновени сухара

–    2-3 обикновени бисквити

 

За основни хранения (обяд и вечеря):

–          400 г кисело мляко

–          Сандвич от 2 филии пълнозърнест хляб, пуешко филе, сирене и зеленчук

Ако все още нямате личен хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Статията е актуализирана на 04.03.2021

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Искате да постигнете здравословното за Вас тегло и да влезете в Топ Форма след лятото? Здравословното отслабване несправедливо си е спечелило славата на бавен, труден и скъп начин за постигане на желаното тегло. Истината е съвсем различна и здравословното отслабване е по-лесният начин за…

Прочети още
лятна диета

Лятна диета?! Да! Обратно на очакванията и нагласите на повечето от нас, лятото се оказва най-подходящото време за постигане на желаните килограми. Спазването на диета през летните месеци, е по-приятно, по-ефективно и по-лесно, отколкото през останалите сезони. Всичко, което се…

Прочети още
Back To Top