Кантарът – приятел или враг

Кантарът е най-масово използваният уред за измерване на успеха от режима или диетата, която спазваме, но често той се превръща и в основна причина за демотивация и разочарование. Вманиачавайки се върху кантара пропускаме да забележим истинските фактори за успех, а именно намалените обиколки и подобреното здравословно състояние. Показателите на кантара могат да са заблуждаващи, защото се влияят от много фактори, като основният е задържането на вода в организма.

Кантарът не ви е приятел

Постоянното измерване е лош навик. Разбираме, че искате да проверите как се отплащат положените усилия, но по-добре е да проявите търпение – вярвайте, че правите 100% от това, което зависи от вас и запазете спокойствие: усилията ви рано или късно ще бъдат възнаградени.

Много по-показателни от кантара са дрехите.

Нали сте наясно, че не кантарът определя външния ви вид. И че никой, когото срещате навън, не знае всъщност колко тежите. Нека дрехите ви да стават все по-широки и по-свободни, а кантарът – да показ- ва каквото си иска!

Ето 3 причини, поради които не можем да се доверим напълно на кантара:

1. Вариране на килограмите

През деня теглото може да варира до 1,5 килограма, в зависимост от вашите хранителни навици, и дневните колебания , свързани с циркадния ритъм (режимът на организма, метаболизма и умствената активност през денонощието). Тези естествени колебания в теглото, пречат да отчетем реалните резултати, ако всеки ден следим теглото си.

2. Структура на тялото

Вашето тегло не ви дава никаква информация за количеството  мазнини, които сте изгорили. Не забравяйте, че мускулите тежат значително повече от мазнините, така че дори да не сваляте килограми, може да горите мазнини и да качвате мускулна маса, което е изключително полезно за вашето здраве и външен вид.

3. Воден баланс на организма
Един литър вода тежи 1 кг., така че ако тялото ви е добре хидратирано, съответно вашето тегло е по-високо.  Ако сте дехидратирани, може да сте по-леки, но това определено не е добре за организма ви.

Тъй като няма как да сме сигурни какъв процент вода се съдържа в тялото ни във всеки момент, няма как да разберем и каква част от теглото ни е в следствие на телесните течности, които поемаме ежедневно.

Заменете кантара с метър

Истинското отслабване се характеризира с намаляване на мазнините в тялото, което се отразява върху обиколките. Поради тази причина най-лесния и надежден метод за измерване на прогреса, когато сваляме килограми, е ползването на обикновен метър.
Бихте могли да си водите дневник от момента, в който започнете да спазвате режим за сваляне на килограми, като отчитате резултатите през определени интервали от време. Важно е да измервате всяка обиколка на едно и също място.
Добре е да си записвате следните мерки:
Шия (в средата)
Гръдна обиколка
Талия(върху пъпа)
Бедро (15 см над коляното)
Прасец (10 см под коляното)

Бицепс (по средата)

Промяната в обиколките е сигурен показател за това, че режимът ви на хранене работи. Един сантиметър се равнява на 1 кг мазнини! Ако обиколките ви намаляват, но килограмите ви остават същите, това означава, че сваляте мазнини, но най-вероятно задържате вода. Проследяването на промяната на обиколките ви ще ви даде много по-точна представа за вашия прогрес от цифрите върху кантара.

Ако се храните правилно, тренирате редовно, чувствате се добре и здравословното ви състояние се подобрява като цяло, значи се движите в правилната посока към по-качествен живот, без значение какво показва кантарът.
Разбира се постигането на здравословно тегло и поддържането му е важна част от здравословния начин на живот, но е само една част.
Въпреки че кантарът може да ви покаже резултатите в дългосрочен план, не бива да се тревожите и натоварвате за ежедневните колебания в теглото или да позволите на цифрите да ви разсеят от основната ви цел – да сте винаги в топ форма!
Откъс
Кантарът - приятел или враг
Заглавие
Кантарът - приятел или враг
Описание
Кантарът е най-масово използваният уред за измерване на успеха от режима или диетата, която спазваме, но често той се превръща и в основна причина за демотивация и разочарование. Вманиачавайки се върху кантара пропускаме да забележим истинските фактори за успех, а именно намалените обиколки и подобреното здравословно състояние.
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg