Лесен спорт

лесен спорт

 

Препоръчително е да отделяме между 45 минути и 1 час на ден за тренировки (30 минути за начинаещи), ако искаме да свалим килограми и да сме в добра форма. Но в забързаното и натоварено ежедневие, повечето от нас не разполагат с 30-60 минути, които да посветят изцяло и само на спорта.

Ето няколко практически съвета как да бъдем физически активни, дори когато времето ни притиска.

Когато сте вкъщи

  • Ако сутрин излизате на разходка с кучето, точно преди да се приберете, направете една обиколка на блока или една дължина на улицата, като поддържате бързо темпо и не спирате за почивка.
  • Ако прекарвате деня си вкъщи, в грижи за децата или внуците, използвайте времето, когато те спят и направете една бърза тренировка. Ако имате уред, използвайте го!
  • Опитайте да подскачате в продължение на 5-10 мин. (една 70 кг. жена, може да изгори до 90 калории с 10 минутна тренировка).
  • Готвите вечеря? Правете лицеви опори в изправено положение, докато чакате тенджерата да заври. Поставете ръце на кухненския плот и направете няколко серии. Това ще ви помогне да оформите ръцете и раменете.
  • След вечеря излезте на разходка в квартала или поиграйте с децата на топка. Отделете поне 30 мин.
  • Преди да си легнете, докато сте в банята пред огледалото например, направете няколко серии вдигане на гирички.

Докато чакате

  • Разходете се в квартала, докато чакате детето си пред детската градина или училището. Завършвайте всяка разходка с няколко минути бягане (започнете с 1 минута и постепенно увеличавайте времето всеки път).
  • Разходете се около поликлиниката, ако трябва да чакате дълго пред лекарския кабинет, докато ви приемат. Попитайте колко души има преди вас и преценете времето, с което разполагате.
  • Превърнете разходката в парка в тренировка. Ако сте с децата, подхвърляйте си топка, измислете динамична игра. Ако сте с кучето, увеличете темпото и редувайте ходенето с бягане.

В работата

  • Ходете на работа пеша, ако това е възможно, или слезте 1-2 спирки по-рано.
  • Ако се храните в заведение в обедната почивка, изберете по-дълъг маршрут до там и обратно.
  • Ако имате среща в друга сграда, тръгнете 10 минути по-рано (или си отделете време след това) и се разходете, като поддържате по-бързо темпо.
  • В почивките, вместо асансьора, използвайте стълбите.
  • Ако нямате време и чакате асансьора, направете малко упражнения за коремните мускули. Застанете с леко разтворени крака и отпуснете коленете. Стегнете мускулите около пъпа, задръжте няколко секунди, изправете горната част на торса и отпуснете. Повторете, докато усетите напрежение. Накрая завършете с няколко стягания и отпускания на мускулите на задните части.
  • Винаги избирайте стълбите, вместо ескалатор или асансьор.

Когато гледате телевизия

  • Скрийте дистанционното и сменяйте каналите по старомодния начин, като отивате всеки път до телевизора.
  • Танцувайте така сякаш сте на 16. Пуснете си музикален канал и се забавлявайте.
  • По време на рекламния блок тичайте на място или клякайте.
  • Правете упражнения за крака или вдигайте гирички, докато гледате любимите си предавания или новините.

Докато пътувате

  • Сложете в багажа си маратонки и фитнес екип. Ако имате фитнес уроци на видео, вземете си лаптопа, за да можете да изпълните тренировките в стаята на хотела.
  • Ако пътувате с кола, спрете поне 2 пъти, за да си направите кратка разходка.
  • Запазете си хотелска стая между 5 и 8 етаж и не използвайте асансьора. Ще е още по-добре, ако взимате по две стъпала наведнъж.
  • Ако сте на море, стремете се да плувате два пъти по 10 минути на ден.
  • Включете се към група за йога упражнения на плажа.

Винаги можете да отделите 10 минути на ден, за да се раздвижите! Не забравяйте, че регулярната физическа активност и правилният хранителен режим са най-добрият начин да сте в топ форма.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Лесен спорт
Заглавие
Лесен спорт
Описание
Специалистите съветват да отделяме между 45 минути и 1 час на ден за тренировки (30 минути за начинаещи), ако искаме да свалим килограми и да сме в добра форма. Но в забързаното и натоварено ежедневие, повечето от нас не разполагат с 30-60 минути, които да посветят изцяло и само на спорта.
Автор
Издател
Топ Форма