Лесен спорт

лесен спорт

 

Препоръчително е да отделяме между 45 минути и 1 час на ден за тренировки (30 минути за начинаещи), ако искаме да свалим килограми и да сме в добра форма. Но в забързаното и натоварено ежедневие, повечето от нас не разполагат с 30-60 минути, които да посветят изцяло и само на спорта.

Ето няколко практически съвета как да бъдем физически активни, дори когато времето ни притиска.

Когато сте вкъщи

  • Ако сутрин излизате на разходка с кучето, точно преди да се приберете, направете една обиколка на блока или една дължина на улицата, като поддържате бързо темпо и не спирате за почивка.
  • Ако прекарвате деня си вкъщи, в грижи за децата или внуците, използвайте времето, когато те спят и направете една бърза тренировка. Ако имате уред, използвайте го!
  • Опитайте да подскачате в продължение на 5-10 мин. (една 70 кг. жена, може да изгори до 90 калории с 10 минутна тренировка).
  • Готвите вечеря? Правете лицеви опори в изправено положение, докато чакате тенджерата да заври. Поставете ръце на кухненския плот и направете няколко серии. Това ще ви помогне да оформите ръцете и раменете.
  • След вечеря излезте на разходка в квартала или поиграйте с децата на топка. Отделете поне 30 мин.
  • Преди да си легнете, докато сте в банята пред огледалото например, направете няколко серии вдигане на гирички.

Докато чакате

  • Разходете се в квартала, докато чакате детето си пред детската градина или училището. Завършвайте всяка разходка с няколко минути бягане (започнете с 1 минута и постепенно увеличавайте времето всеки път).
  • Разходете се около поликлиниката, ако трябва да чакате дълго пред лекарския кабинет, докато ви приемат. Попитайте колко души има преди вас и преценете времето, с което разполагате.
  • Превърнете разходката в парка в тренировка. Ако сте с децата, подхвърляйте си топка, измислете динамична игра. Ако сте с кучето, увеличете темпото и редувайте ходенето с бягане.

В работата

  • Ходете на работа пеша, ако това е възможно, или слезте 1-2 спирки по-рано.
  • Ако се храните в заведение в обедната почивка, изберете по-дълъг маршрут до там и обратно.
  • Ако имате среща в друга сграда, тръгнете 10 минути по-рано (или си отделете време след това) и се разходете, като поддържате по-бързо темпо.
  • В почивките, вместо асансьора, използвайте стълбите.
  • Ако нямате време и чакате асансьора, направете малко упражнения за коремните мускули. Застанете с леко разтворени крака и отпуснете коленете. Стегнете мускулите около пъпа, задръжте няколко секунди, изправете горната част на торса и отпуснете. Повторете, докато усетите напрежение. Накрая завършете с няколко стягания и отпускания на мускулите на задните части.
  • Винаги избирайте стълбите, вместо ескалатор или асансьор.

Когато гледате телевизия

  • Скрийте дистанционното и сменяйте каналите по старомодния начин, като отивате всеки път до телевизора.
  • Танцувайте така сякаш сте на 16. Пуснете си музикален канал и се забавлявайте.
  • По време на рекламния блок тичайте на място или клякайте.
  • Правете упражнения за крака или вдигайте гирички, докато гледате любимите си предавания или новините.

Докато пътувате

  • Сложете в багажа си маратонки и фитнес екип. Ако имате фитнес уроци на видео, вземете си лаптопа, за да можете да изпълните тренировките в стаята на хотела.
  • Ако пътувате с кола, спрете поне 2 пъти, за да си направите кратка разходка.
  • Запазете си хотелска стая между 5 и 8 етаж и не използвайте асансьора. Ще е още по-добре, ако взимате по две стъпала наведнъж.
  • Ако сте на море, стремете се да плувате два пъти по 10 минути на ден.
  • Включете се към група за йога упражнения на плажа.

Винаги можете да отделите 10 минути на ден, за да се раздвижите! Не забравяйте, че регулярната физическа активност и правилният хранителен режим са най-добрият начин да сте в топ форма.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Лесен спорт
Заглавие
Лесен спорт
Описание
Специалистите съветват да отделяме между 45 минути и 1 час на ден за тренировки (30 минути за начинаещи), ако искаме да свалим килограми и да сме в добра форма. Но в забързаното и натоварено ежедневие, повечето от нас не разполагат с 30-60 минути, които да посветят изцяло и само на спорта.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg