Нова година – нов силует

Ако желанието ви за Нова Година е да отслабнете – вижте как наистина да го сбъднете.

Януари е месецът на новогодишните обещания. Обещаваме си всевъзможни неща и стартираме годината с вяра, че ще изпълним всичко. За съжаление в повечето случаи първоначалният ни ентусиазъм и вяра постепенно отшумяват. Остава само разочарованието, че не сме изпълнили обещанията си.

Но ако следваме няколко лесни съвета – ще успеем да изпълним новогодишните си желаниям, независимо дали те са да отслабнем или да започнем нова работа. Ето ги и нашите съвети за сбъдване на желания:

С малки крачки към голямата промяна

Ако новогодишните ви обещания са прекалено абстрактни и трудни за постигане, най-вероятно дори няма да опитате да се захванете с изпълнението им. Правете малки промени всяка седмица и постепенно и метoдично ще достигнете голямата цел. По-лесно /и възможно/е да местите камък по камък, отколкото цяла планина наведнъж. Предлагаме ви няколко примера за ежеседмични промени, които можете да използвате за свои цели:

1-ва седмица – Да започна да пия по 8 чаши вода на ден.
2-ра седмица – Да използвам стълбите, а не асансьора.
3-та седмица – Да заменя газираните напитки с чай или вода.
4-та седмица – Да изключа пържените храни от менюто си.
5-та седмица – Да ям вегетариански ястия  поне веднъж седмично.

Малките промени, към които можете да се приспособите  лесно и да направите част от начина си на живот, ще ви доведат до дългосрочен успех и до желаната цел.

Поставете си срокове

Планът е мечта с пусков срок, така че сбъднете мечтите си като определите срок. Ако през януари си обещаете, че ще отслабнете през тази година, най-вероятно ще попаднете в капана на „Ще започна от следващия понеделник“.  Вместо това определете точни дати за всяко нещо, което искате да постигнете. Направете си план /следвайте предната точка/. Конкретните дати ще ви помогнат да разпределите времето и усилията си по най-добрия начин и да не се стресирате от това, че трябва да започнете промяната.

Вярвайте, че можете да се промените

Не се съмнявайте, че можете да се промените. За тази цел са необходими няколко ключови условия,. които всеки може да постигне. Съвсем на кратко тези условия са следните:

  • да спрем да се надяваме и да започнем да действаме;
  • да не се страхуваме от промяната, а да я предприемем;
  • да участваме съзнателно в промяната;
  • да направим така, че желанията ни да отговарят на действията ни

Повече информация за това какво е нужно, за да се променим, можете да прочетете в статията ни “Всеки може да се промени“.

Самовъзнаграждавайте се

Регулярно проследявайте прогреса си и измислете своя собствена система за възнаграждения, за да поддържате инерцията на силното желание. Например за всеки три свалени килограма можете да си подарявате нещо специално:  минус  три килограма – нова книга с твърди корици; шест килограма – дамска чанта в любимия ви цвят.

За достигането до ключови цифри като 15 килограма надолу, може да си изберете нещо по-специално като уикенд извън града например. Създайте своята лична система за възнаграждения сега, за да виждате какво ви очаква при всеки следващ успех. Не се предавайте! Вземете всички награди, които сте си определили.

Консултирайте се с диетолог

Всеки обича да споделя с близките си факта, че е започнал нова диета. Мислим си, че така ще получим подкрепа и ще се чувставаме отговорни да завършим запиочнатото. Истината за съжаление е друга. Проучванията показват, че самото действие на обявяване на целите ни пред други хора, намалява вероятноста да ги постигнем. Това е така, защото усещането на удовлетвореност, което получаваме от оповестяването на намеренията ни, води до преждевременно и заблуждаващо чувство за успех.

Бихте имали много по-голям успех, ако не показвате по никакъв начин, че сте на диета. Или ако спазвате така нареченото “тихо отслабване”.  При този начин на отслабване единствения човек, с който трябва да споделяте чувставата, радостите и затрудненията от режима, който спазвате е вашия личен диетолог. А той несъмнено може да ви даде най-подходящите съвети и подкрепата, която очаквате.

Бъдете реалисти

Нищо не ви доближава до провала повече от поставянето на нереалистични цели. Ако си пожелаете да отслабнете с 15 килограма за един месец например, ще се демотивирате, когато това не се случи. Най-вероятно ще се откажете да опитате отново. Най-добрият начин за сваляне на килограми е бавно и стабилно  – около 1 – 1.5 кг на седмица.

Отнело ни е години да качим излишните килограмите и няма причина да очакваме да ги свалим за кратко време.

Ако все още не сте поръчали своя индивидуален хранителен режим, сега е моментът да го направите. Започнете годината с конкретни действия, които ще ви помогнат да изпълните новогодишното си желание.

Откъс
Нова година – нов силует
Заглавие
Нова година – нов силует
Описание
Ако желанието ви за Нова Година е да отслабнете – вижте как наистина да го сбъднете.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg