Отслабване през есента

отслабване през есента

 

Посрещнахме първите дни от есента и може би много от вас в момента се опитват да влязат в нов ритъм след лятото и дългите почивни дни. Ако до сега не сте успели да влезете във форма, сега е подходящ момент да започнете да се храните здравословно.

Можете да поръчате своя хранителен режим от тук.

Как ни влияе есента?

По-късите дни и липсата на слънчева светлина намаляват производството на серотонин – хормонът, който ни носи усещането за спокойствие и щастие. Той играе много важна роля за регулирането на процесите на съня, психологическата ни стабилност и сърдечния ритъм.

Нашата естествена реакция в този период е да започнем да ядем повече въглехидрати като тестени изделия, картофи и ориз, които помагат да се повиши нивото на серотонин. Колкото по-студено става навън, толкова повече организмът ни „жадува“ тези храни. И килограмите се трупат неусетно. Но не е задължително есента да ни донесе и няколко сантиметра към талията.

Есента е пиковият сезон за различни вкусни и полезни плодове и зеленчуци като боровинки, ябълки, тикви, и много други.

Освен че плодовете и зеленчуците, закупени в своя сезон са по-изгодни, те определено зареждат по най-пълноценен и ефективен начин организма с така важните за него витамини. Каквито и плодове и зеленчуци да изберете за есенното си меню, не забравяйте да се храните редовно, качествено и умерено!

Ябълки

Тези сладки и хрупкави есенни плодове са пълни с антиоксиданти, които ни помагат в борбата с хроничните заболявания и забавят стареенето.

За да забавите изгниването им, можете да ги съхранявате в плик в хладилника. Така те ще се запазят свежи до шест седмици. От време на време ги проверявайте и отстранявайте тези, които са започнали да се развалят, за да предпазите останалите. Каква ябълка ще изберете, червена, зелена или жълта, няма значение. Всички те са отличен съюзник в борбата с килограмите. Когато ви се похапва нещо сладко, лесно можете да решите проблема с една ябълка.

Въпреки желанието за бързо отслабване, не изпадайте в крайности и не се подлагайте на ябълкова диета. Доста изкушаващо е за 1 седмица да свалите 8 или 10 килограма, но не забравяйте, че бързо свалените килограми бързо се връщат. Влизането във форма и поддържането й е възможно, когато правим малки промени за дълъг период от време, докато превърнем тези промени в начин на живот.

Червени боровинки

Най-вкусните червени боровинки можем да намерим в есенния сезон между октомври и ноември, въпреки, че само около 5% от тях стигат до пазара в свеж вид (останалите 95% се превръщат в сок, сладко, консерви или сушени плодове). Боровинките оказват положителен ефект върху метаболизма и са полезни за хора, които имат проблеми с обмяната на веществата.

Круши

Крушите са богати на неразтворими фибри, които спомагат за намаляване на „лошия“ (LDL) холестерол в организма. За да си набавите дневната доза фибри и да задоволите глада си за сладко, можете да хапвате крушите пресни или да ги включите в менюто си, като избирате интересни рецепти и различни плодови коктейли с тях.

Тиква

Тиквата е един от най -добрите източници на алфа и бета каротин, които се преобразуват в ретинол и спомагат доброто зрение и растежа на клетките. Тиквените семки също са добър източник на алфа-линоленова киселина, представител на групата омега-3 мастните киселини, изключително полезни за хора със сърдечни заболявания, високо кръвно налягане или висок холестерол. Изпечете я и се насладете на едно вкусно лечение!

Зеле

Зелето има много ниска калоричност, и освен това съдържа ценни витамини и минерали. В зелето се съдържа повече витамин C, отколкото в лимоните и портокалите. Ако обичате зеле, добре е то да присъства в менюто ви поне веднъж седмично.

Не забравяйте, че освен традиционното и популярно у нас бяло зеле, можете да консумирате и червено зеле, китайско зеле, броколи, брюкселско зеле и карфиол. Всички тези видове са подходящи за поддържане и нормализиране на телесното тегло. Ако страдате от “изнежен стомах” или имате проблеми със стомашната лигавици, то препоръчително е да консумирате зелето под формата на прясно изцедени сокове.

Червена и бяла ряпа

Тези кореноплодни зеленчуци не се славят с красив вид и правилни форми, но това, което им липсва във външния вид, компенсират с хранителни качества. Изследванията показват, че консумацията на бяла и червена ряпа може да помогне за намаляване риска от рак на простатата и рак на белия дроб. Нещо повече, ряпата е чудесен източник на калций и фибри.

Когато поръчвате своя индивидуален хранителен режим в Топ Форма, не забравяйте да отбележите изброените храни, за да може нашият диетолог Ипократис да ги включи в менюто ви.

Откъс
Отслабване през есента
Заглавие
Отслабване през есента
Описание
Посрещнахме първите дни от есента и може би много от вас в момента се опитват да влязат в нов ритъм след лятото и дългите почивни дни. Ако до сега не сте успели да влезете във форма, сега е подходящ момент да започнете да се храните здравословно.
Автор
Издател
Топ Форма
Сподели, ако ти харесва:
Share

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg

Share