Подходящи за отслабване плодове и зеленчуци

Всички знаем, че плодовете и зеленчуците са важна част както от всеки здравословен хранителен режим, така и от режимите за отслабване. Те ни дават необходимата дневна доза витамини и минерали и ни засищат, което е особено важно, ако се опитваме да отслабнем. Въпреки това, се колебаем точно кои плодове и зеленчуци да избираме  в стремежа си да поддържаме стройна фигура.

Например голяма част от хората предпочитат да избягват бананите, авокадото, царевицата, морковите и граха, защото мислят, че хапвайки ги, ще качат килограми. От друга страна, когато сме на режим за отслабване, често прибягваме до салатки, целина и грейпфрути, мислейки си, че ще ни помогнат да свалим килограми.

Истината за плодовете и зеленчуците

Консумирането на плодове и зеленчуци е изключително необходимо както за поддържането на добро здраве, така и за свалянето на килограми. Повечето плодове и зеленчуци са с ниско съдържание на калории и мазнини и богати на фибри – три важни съставки за успешно отслабване и поддържане на желаните килограми. Както знаем повечето плодове и зеленчуци съдържат и голямо количество витамини, минерали и антиоксиданти, които са ни нужни за да се чувстваме и да изглеждаме добре.

Ще питате, къде се вписват бананите, авокадото, царевицата, морковите и граха? Те определено имат по-висока калорийна стойност от повечето плодове и зеленчуци, но в същото време са и по-засищащи. Разликата в калориите на отделните плодове и зленчуци е пренебрежимо малка, когато говорим за консумацията на 200-300 г от тях, така че не се притеснявайте и смело посягайте към всеки плод или зеленчук, който ви се яде.

Относно храни като целината и грейпфрута, които се славят като помощници в отслабването, няма научни доказателства, че консумирането им ще ни помогне да горим повече калории или да свалим по-лесно излишните килограми. Популярната идея, че целината съдържа по-малко калории, отколкото са необходими са храносмилането й – е най-обикновен мит.

 

Кои плодове и зеленчуци са най-подходящи за отслабване

Ново изследване върху хранителните навици и теглото на повече от 133 000 души, провеждано за период от 4 години, потвърждава, че увеличаването на количеството плодове и зеленчуци, които консумираме, ни помага да качим с до половин килограм по-малко във времето. Същото проучване достига до заключението, че вида на плодовете и зеленчуците, които консумираме, оказва влияние върху теглото ни.

Участниците в изследването, които са качили най-малко килограми във времето, са хапвали повече от следните храни, които имат голямо съдържание на фибри и нисък гликемичен индекс – две характеристики, които ни помагат да се чувстваме сити по-дълго време:

ябълки и круши

карфиол

авокадо

портокали

брюкселско зеле

броколи

зелен боб

моркови

чушки

В същото време участниците в изследването, които са качили килограми, увеличавайки консумацията на плодове и зеленчуци – са наблегнали на царевицата, граха и картофите – скробялни зеленчуци, които съдържат по-малко фибри, от храните описани по-горе, или имат по-висок гликемичен индекс. Точно тези три храни се изключват от групата на зеленчуците в режимите, изготвяни от Ипократис, т.е., когато имате “зеленчук по избор” в режима си, не е редно да избирате някоя от тях. Това не означава, че трябва да изключим тези храни от менюто си, а да ги консумираме по-умерено.

В заключение е важно да кажем, че всеки плод и зеленчук има своите полезни свойства и не е нужно да се лишаваме от тях. Най-доброто, което можете да направите, е да консумирате възможно най-разнообразни плодове и зеленчуци всеки ден – пресни, замразени или сушени. Ако сте на режим от Топ Форма, знаете, че няма ден, в който любимите ви плодове и зеленчуци да липсват.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Подходящи за отслабване плодове и зеленчуци
Заглавие
Подходящи за отслабване плодове и зеленчуци
Описание
Всички знаем, че плодовете и зеленчуците са важна част както от всеки здравословен хранителен режим, така и от режимите за отслабване. Те ни дават необходимата дневна доза витамини и минерали и ни засищат, което е особено важно, ако се опитваме да отслабнем. Въпреки това, се колебаем точно кои плодове и зеленчуци да избираме в стремежа си да поддържаме стройна фигура.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg