Подходящи за отслабване плодове и зеленчуци

Всички знаем, че плодовете и зеленчуците са важна част както от всеки здравословен хранителен режим, така и от режимите за отслабване. Те ни дават необходимата дневна доза витамини и минерали и ни засищат, което е особено важно, ако се опитваме да отслабнем. Въпреки това, се колебаем точно кои плодове и зеленчуци да избираме  в стремежа си да поддържаме стройна фигура.

Например голяма част от хората предпочитат да избягват бананите, авокадото, царевицата, морковите и граха, защото мислят, че хапвайки ги, ще качат килограми. От друга страна, когато сме на режим за отслабване, често прибягваме до салатки, целина и грейпфрути, мислейки си, че ще ни помогнат да свалим килограми.

Истината за плодовете и зеленчуците

Консумирането на плодове и зеленчуци е изключително необходимо както за поддържането на добро здраве, така и за свалянето на килограми. Повечето плодове и зеленчуци са с ниско съдържание на калории и мазнини и богати на фибри – три важни съставки за успешно отслабване и поддържане на желаните килограми. Както знаем повечето плодове и зеленчуци съдържат и голямо количество витамини, минерали и антиоксиданти, които са ни нужни за да се чувстваме и да изглеждаме добре.

Ще питате, къде се вписват бананите, авокадото, царевицата, морковите и граха? Те определено имат по-висока калорийна стойност от повечето плодове и зеленчуци, но в същото време са и по-засищащи. Разликата в калориите на отделните плодове и зленчуци е пренебрежимо малка, когато говорим за консумацията на 200-300 г от тях, така че не се притеснявайте и смело посягайте към всеки плод или зеленчук, който ви се яде.

Относно храни като целината и грейпфрута, които се славят като помощници в отслабването, няма научни доказателства, че консумирането им ще ни помогне да горим повече калории или да свалим по-лесно излишните килограми. Популярната идея, че целината съдържа по-малко калории, отколкото са необходими са храносмилането й – е най-обикновен мит.

 

Кои плодове и зеленчуци са най-подходящи за отслабване

Ново изследване върху хранителните навици и теглото на повече от 133 000 души, провеждано за период от 4 години, потвърждава, че увеличаването на количеството плодове и зеленчуци, които консумираме, ни помага да качим с до половин килограм по-малко във времето. Същото проучване достига до заключението, че вида на плодовете и зеленчуците, които консумираме, оказва влияние върху теглото ни.

Участниците в изследването, които са качили най-малко килограми във времето, са хапвали повече от следните храни, които имат голямо съдържание на фибри и нисък гликемичен индекс – две характеристики, които ни помагат да се чувстваме сити по-дълго време:

ябълки и круши

карфиол

авокадо

портокали

брюкселско зеле

броколи

зелен боб

моркови

чушки

В същото време участниците в изследването, които са качили килограми, увеличавайки консумацията на плодове и зеленчуци – са наблегнали на царевицата, граха и картофите – скробялни зеленчуци, които съдържат по-малко фибри, от храните описани по-горе, или имат по-висок гликемичен индекс. Точно тези три храни се изключват от групата на зеленчуците в режимите, изготвяни от Ипократис, т.е., когато имате „зеленчук по избор“ в режима си, не е редно да избирате някоя от тях. Това не означава, че трябва да изключим тези храни от менюто си, а да ги консумираме по-умерено.

В заключение е важно да кажем, че всеки плод и зеленчук има своите полезни свойства и не е нужно да се лишаваме от тях. Най-доброто, което можете да направите, е да консумирате възможно най-разнообразни плодове и зеленчуци всеки ден – пресни, замразени или сушени. Ако сте на режим от Топ Форма, знаете, че няма ден, в който любимите ви плодове и зеленчуци да липсват.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Подходящи за отслабване плодове и зеленчуци
Заглавие
Подходящи за отслабване плодове и зеленчуци
Описание
Всички знаем, че плодовете и зеленчуците са важна част както от всеки здравословен хранителен режим, така и от режимите за отслабване. Те ни дават необходимата дневна доза витамини и минерали и ни засищат, което е особено важно, ако се опитваме да отслабнем. Въпреки това, се колебаем точно кои плодове и зеленчуци да избираме в стремежа си да поддържаме стройна фигура.
Автор
Издател
Топ Форма