Сирене и отслабване – пречи ли ни сиренето да отслабнем

сирене и отслабване

Сирене и отслабване? Възможна ли е тази комбинация  се питат почти всички любители на млечния продукт, които искат да свалят килограми.

Ключът към постигането и задържането на желаните килограми е да си създадете здравословен режим или начин на хранене, към който можете да се придържате в дългосрочен план. Сиренето определено има място в подобен режим. То  е питателна и полезна храна, която можете да включите в режима си за отслабване, но поради високо калоричната й стойност, е необходимо да го консумирате в умерени количества. Сиренето е много богато на  белтъчини (за сравнение – количеството на белтъчините в бялото саламурено сирене е 18%, в говеждото месо – 20,6%, а в свинското – 14,5%) и точно белтъчините ни помагат да се чувставаме сити с по-малко количество храна

Умерени количества за максимални резултати

Ако обичате сирене, не го премахвайте от менюто си, дори когато се опивате да свалите килограми. Вместо това – намалете количеството. 100 г сирене на ден са напълно достатъчни, за да си набавим полезните вещества от него, без да увеличим сантиметрите на талията си. Избирайте нискомаслено сирене или такова с до 40 % масленост и не го консумирайте с всяко хранене – ограничете приема му до два пъти на ден.

Белтъчините създават усещане за ситост

Независимо от това какъв вид сирене избирате, ще си набавите най-малко 6 грама белтъчини от 30-50 грама сирене. Освен че това е значителен принос към препоръчителния дневен прием на белтъчини, протеините във всяко сирене подпомагат процеса на отслабване.  Те забавят отделянето на храната от стомаха и ни карат да се чувстваме сити за по-дълго време, като същевременно поддържат нивото на кръвната захар стабилно.  Белтъчините ни помагат да се чувстваме сити с по-малко количество храна. Една от причините за това е, че те силно потискат т.нар. хормон на глада грелин. Грелинът се изработва в стомаха и тънкото черво и въздейства върху мозъка, предизвиквайки усещането за глад.

Калцият и отслабването

Достатъчният  прием на калций понижава апетита, а недостигът повишава усещането за глад. Безценният минерал участва в активирането на някои ензими (липаза) и активира изгарянето на мазнини. Както и останалите млечни продукти, сиренето е богат източник на калций, като количеството му варира в различните видове сирене.

Мазнините в сиренето помагат за усвояване на храната

Съдържанието на мазнини в сирената е изключително разнообразно, в зависимост от конкретния им вид. То може да варира от 1% ( в изварата) до 34% ( в крема сиренето). 70% от мазнините в сиренето са наситени и това е основание да не прекаляваме с количеството му и да избираме по-нискомаслените сирена. В режимите на Топ Форма, изготвяни от Ипократис, се препоръчва сиренето, което консумирате да е с масленост до 40% (40 г мазнини на 100 г сирене), като сами можете да определяте конкретния вид, който да похапвате.

Доказано е, че мазнините в сиренето ни помагат да усвояваме по-добре полезните хранителните вещества от останалите храни, които консумираме. Поради тази причина е много подходящо сиренето да се комбинира с различни видове зеленчуци.

Лецитин за по-добро храносмилане

Консумирано в умерени количества (около 100 г на ден), сиренето може да се превърне в съюзник на отслабването, когато е част от балансиран хранителен режим. В състава му влиза лецитин, който подпомага храносмилането и правилната обмяна на мазнините в организма.

Мастнокиселинният профил на прясното козе сирене и бялото саламурено краве сирене ще ви помогне да усещате ситост, докато изгаряте повече мазнини. С най-големи количества от полезните мастни киселини е био сиренето от животни хранени само с трева.

Избирайте качеството за сметка на количеството

В сравнение с другите млечни продукти, сиренето е най-пълноценно, то е лесно смилаемо и добре усвоимо от организма. Консумацията на бяло саламурено сирене благоприятства храносмилането и пречи на развитието на гнилостни бактерии в червата. Важно е да избирате сирене, произведено от качествено прясно мляко, за да сте сигурни, че ще съдържа необходимите полезни вещества. Препоръчително е да обезсолявате бялото саламурено сирене във вода, преди да го консумирате, за да намалите съдържанието на сол и да се насладите на истинския му вкус. Както вече споменахме, 100 г сирене на ден са напълно достатъчни и благоприятсват свалянето на килограми.

Ако сте на режим от Топ Форма, не забравяйте, че когато имате „сирене” в индивидуалния си хранителен режим, можете да консумирате всякакъв вид сирене, извара, кашкавал с до 40% масленост. С една дума “сирене и отслабване” е възможна комбинация.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Пречи ли ни сиренето да отслабнем
Заглавие
Пречи ли ни сиренето да отслабнем
Описание
Ключът към постигането и задържането на желаните килограми е да си създадете здравословен режим или начин на хранене, към който можете да се придържате в дългосрочен план. Сиренето определено има място в подобен режим.
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg