Пропускане на хранене

Пропускането  на закуската, обяда или вечерята  на пръв поглед  изглежда като лесен и бърз начин да намалим теглото си. Много хора вярват, че колкото по-малко ядат, толкова повече ще отслабват, но истината е друга. Пропускането на хранене е една от най-грубите грешки в борбата с килограмите.

Клиентите ни често ни питат: „Какво да правя, когато съм на гости и на масата няма храна, подобна на тази в режима ми – дали е по-добре да хапна малко от това, което има или просто да пропусна храненето?“. Отговорът е лесен! Хапнете нещо, а на следващия ден продължете да спазвате хранителния си режим. Единствено се старайте да избягвате прекалено мазните и солени храни.

Споделяйки дългогодишния опит на Ипократис, ние в Топ Форма вярваме, че с редовно, умерено и качествено хранене, можем да изградим здравословни хранителни навици, а именно те са ключът към успеха!

Редовното хранене представлява 60% от един здравословен хранителен режим, останалата част са качеството и количеството на храната. Първото нещо, което трябва да овладеете по пътя към постигането и задържането на перфектните килограми е умението да се храните редовно, т.е. да не пропускате хранене.

Защо е толкова важно да се храним редовно? Физиологията на хранененто и медицинската литература определят, че един пълен храносмилателен цикъл протича за приблизително  3-4 часа, в зависимост от вида на приетата храна. Това означава, че тялото се нуждае от храна на определени интервали от време, за да бъде добра обмяната на веществата. Точно както огънят в камината се нуждае от постоянно добавяне на дърва, за да гори. Запомнете, пропускането на хранене обърква вашия метаболизъм – единственото, което ще постигнете, ако се лишите от закуска, обяд или вечеря е да забавите обмяната на веществата в тялото си.

Винаги има ситуации, в които е трудно и/или почти невъзможно да се придържаме към режима си, но те не са оправдание да пропускаме хранене. За такива ситуации има „аварийни храни“ – храни, които не изискват време за приготвяне, можете да ги купите лесно или да носите със себе си и можете да ги хапнете където и да сте. Ползвайки тези храни няма да ви се налага да пропускате хранене, без значение какви са обстоятелствата. Ето ги и тях:

Аварийни храни:

Междинни хранения (сутрешна/следобедна закуска)

– Сушени плодове
– Кисело мляко
– 2-3 сухара
– 2-3 пълнозърнести бисквити

Основни хранения (обяд, вечеря)

– 400г кисело мляко
– Сандвич –  2 филии пълнозърнест/ черен хляб, 30г пуешко филе, 50г нискомаслено сирене и зеленчук по избор.
– Всякакви варианти на гореспоменатия сандвич с чисто месо и нискомаслено сирене.

Не забравяйте обаче, че тези храни не могат да заместят здравословната закуска, обяд или вечеря, но са чудесно решение при извънредни ситуации.

Във всеки индивидуален  хранителен режим  , който ние изготвяме, има между 4-6 хранения на ден, които ви осигуряват редовно, умерено и качествено хранене. Пропускането на основно хранене и гладуването няма да ви помогнат да постигнете и да задържите желаното тегло, но ако изградите здравословни хранителни навици ще го постигнете с лекота. Насладете се на всяко хранене за деня!

Ако ви е трудно да се храните редовно, спазването на изготвен специално за вас Вас хранителен режим, ще ви помогне да не пропускате хранене. Ако все още не сте си поръчали индивидуален хранителен режим, можете да го направите от тук.

Откъс
Пропускане на хранене
Заглавие
Пропускане на хранене
Описание
Пропускането на закуската, обяда или вечерята на пръв поглед изглежда като лесен и бърз начин да намалим теглото си. Много хора вярват, че колкото по-малко ядат, толкова повече ще отслабват, но истината е друга.
Автор
Издател
Топ Форма
Сподели, ако ти харесва:
Share

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg

Share