Силен имунитет

силен имунитет

 

Сигурни сме, че сте чували народната мъдрост „Една ябълка на ден – държи доктора далеч от мен“. Определено хапването на една ябълка дневно е по-добро от нищо, но са нужни малко повече усилия, за да подсилите имунитета си. В сезона на гриповете и настинките постоянно ни предупреждават да сме внимателни и да се пазим. Най-добрите оръжия срещу вредните бактерии са редовният сън, физическата активност и добрата хигиена. Но те не са достатъчни!  

Защитете се от настинките като дадете на организма си най-доброто натурално „лекарство“ – подходящата храна! Хапвайте редовно, качествено и умерено  и избирайте подходящите храни. Предлагаме ви списък с 8 от тях, които са достъпни, лесни за набавяне и изключително ефективни за подсилване на имунитета:

Сладки картофи

Сладките картофи имат двойна роля когато става въпрос за борба със зарази и инфекции. Те са изключително богати на бета каротин – мощен антиоксидант, който се трансформира във витамин А. Това е друг антиоксидант, който поддържа кожата силна и еластична и по този начин ни предпазва от нежеланите бактерии и вируси.

Алтернатива: Други храни богати на тези антиоксиданти са морковите, тиквичките и тиквата.

Грейпфрут

Този плод е отличен източник на витамин C, антиоксидант, който унищожава свободните радикали и се бори с инфекциите. Доказано е, че ни помага да се справяме с всяка настинка много по-бързо.  

Алтернатива: Други храни богати на витамин C, които можете да похапвате през зимата – портокал, мандарини, киви, пиперки и броколи.

Телешко месо

Телешкото месо е богато на цинк, който създава неблагоприятна среда за развитие на вирусите и тяхното възпроизводство. Този минерал активира имунната система, като подпомага репродукцията, растежа и възстановяването на клетките.

Алтернатива: Можете да си набавите необходимото количество цинк и от пшенични култури, свинско месо, риба и тофу.

Бадеми

Тези ядки съдържат здравословните Омега 3 мазнини, както и витамин Е, това е витаминът, който разгражда мазнините и предпазва клетките от окисляване и „повреди“. Здравите и силни клетки определено са нещо, от което се нуждаете, за да подсилите имунитета си и да помогнете на тялото си да се защити от микроби.

Алтернатива: Други здравословни източници на витамин Е и добри мазнини са зехтинът, пълнозърнестите култури и различните видове семена.

Сьомга

Тази риба е богат източник на селен – минералът с антиоксидантни свойства, който е от решаващо значение за нормалното функциониране на имунната система и предпазва от настинки и грип.

Алтернатива: Ако сьомгата не ви допада, можете да си набавите селен и от други морски храни, яйца, слънчоглед и най-вече от бразилския орех.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Силен имунитет
Заглавие
Силен имунитет
Описание
Сигурни сме, че сте чували народната мъдрост „Една ябълка на ден - държи доктора далеч от мен“.
Автор
Издател
Топ Форма