Топ храни през февруари

топ храни февруари

Февруари не се слави с изобилие от сезонни плодове и зеленчуци, но има няколко, които е препоръчително да включите в менюто си:

Целина:

Целината има изключително високо съдържание на витамин А, а стъблата й са богат източник на витамини от групата В – В1, В2, В6, както и витамин С, калий, фолиева киселина, калций, магнезий, желязо, фосфор, натрий и незаменими аминокиселини!! Прясно изцеденият сок от целина помага при запек, също регулира перисталтиката на червата. Много храни губят хранителните си качества при термична обработка, но целината запазва много от своите при готвене, затова не се притеснявайте да я прибавяте в гозбите си!

Рецепта: Редена целина

Пащърнак

Ако все още не се опитали този омаловажаван зеленчук – сега е моментът да го направите! Пащърнакът съдържа белтъчини, въглехидрати, целулоза, калий, калций, фосфор, магнезий, натрий, желязо, цинк и витамини A, B1, B2, B6, C, E, PP и фолиева киселина. Порция от 200 грама пащърнак доставя 1/3 от препоръчителната дневна доза фибри. Купувайте корени, които са твърди и нямат тъмни изгнили петна. По-едрите са подходящи за салати, пюрета и печене, а по-малките за супи. Може да използвате пащърнак в супи, гювечи, мусаки, пюрета, дори в десерти. За голям брой ястия можете да замествате картофите с пащърнак.

Спанак

Спанакът е безспорен фаворит сред злените листни зеленчуци. Той е нискокалоричен (30 kcal на 100 г) и богат на минерали и витамини, съдържа растителен белтък (3,2 г в 100 г спанак) в количество, което отстъпва само на зеления грах и боб. Освен масовите сортове има и такива с много крехки листа – бейби спанак с нежен вкус и без горчивина, подходящи за салати. Стандартните сортове с тъмнозелени листа са предпочитани за замразяване, консервиране, супи, ястия, пюрета, гарнитури, както и сурови във вид на салата. Ако суровият спанак не ви допада, можете да го задушите за 5-7 минути в масло или зехтин. За хората, подложили се на отслабващ режим, е интересен вариантът спанак на пара: достатъчно е само да се подправи с малко зехтин, преди да се консумира. Пресен или замразен, добавяйте този удивителен зеленчук към менюто си толкова често, колкото можете.

Рецепта: Спаначени гнезда

Други плодове и зеленчуци, които да включите през февруари можете да видите по-долу:

• Алабаш
• Банани
• Броколи
• Брюква (жълта / сладка ряпа)
• Брюкселско зеле
• Грейпфрут
• Зеле
• Карфиол
• Копър
• Круши
• Лимони
• Лук кромид
• Моркови
• Портокали
• Праз-лук
• Ряпа
• Фенел
• Целина
• Цвекло

Каквито и плодове и зеленчуци да изберете за февруарското си меню, не забравяйте да се храните редовно, качествено и умерено!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Откъс
Топ храни през февруари
Заглавие
Топ храни през февруари
Описание
Февруари не се слави с изобилие от сезонни плодове и зеленчуци, но има няколко, които е препоръчително да включите в менюто си:
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg