Храносмилане за шампиони

Храносмилане за шампиони

 

Неподходящата диета, хапването на крак и бързото дъвчене могат да предизвикат значително влошаване в състоянието на храносмилателната система. Това води до хронични здравословни проблеми – от болки в корема, газове, подуване и запек до главоболие и депресивни състояния. Тези проблеми от своя страна често стават причина за напълняване.

Няколко малки промени в начина ви на хранене ще доведат до значително подобряване на храносмилането ви и ще ви помогнат по-лесно и бързо да постигнете желаните килограми: 

Съвет №1:  Яжте по-малко!

Една от основните причини за лошо храносмилане е преяждането. Когато приемаме голямо количество храна наведнъж, затрудняваме горната храносмилателна система (устни, зъби и език; слюнчени жлези, фаринкс, ларинкс, хранопровод и стомах) и това води до образуването на киселини, газове и други неприятни симптоми. Най-лесното и ефективно решение е да намалим порциите си – да започнем да се храните умерено. Представете си, че стомахът ви е блендер, който се нуждае от място, за да “раздроби” и смеси храната ви с необходимите за разграждането й ензими. Когато препълвате стомаха си – той не е в състояние да функционира правилно. Можете да избегнете това като спирате да ядете веднага след като се почувствате сити и като се храните редовно (през 3-4 часа).

Съвет № 2:  Дъвчете!  

Сдъвкването на храната е сред най-важните елементи на храносмилането, а често и най-пренебрегваният. Процесът на сдъвкване е много по-сложен и важен от простото раздробяване на храната до степен да можем да я преглътнем. Важни ензими, които помагат за храносмилането на приетите въглехидрати и мазнини, се отделят от слюнчените жлези в процеса на дъвчене. Организмът е устроен така, че започнете ли да дъвчете, стомашните жлези получават сигнал, че трябва да произвеждат ензими. Заключението е следното: колкото по-малко дъвчем, толкова по-малко ензими помагат на тялото да усвои храната. Бързото поглъщане на храната води до стомашно разтройство, подуване, газове и други неприятни симптоми. Ако редовно хапвате на крак и на големи хапки, то без съмнение проблемите ви със стомаха се дължат именно на това. Дъвчете всяка хапка добре и се наслаждавайте на храната!

Съвет № 3: Приемайте фибри.

Фибрите трябва да бъдат част от ежедневното ни меню. Освен че влияят благотворно на храносмилателната система, те са и добър съюзник в превенцията на диабет, сърдечни и онкологични заболявания, запек и хемороиди. Природни източници на фибри са зеленчуците, пълнозърнестите продукти и ядките.  За здрави черва и работеща храносмилателна система са нужни разнообразие от фибри като пълнозърнест хляб, кафяв ориз, плодове и зеленчуци, боб и овес.

Съвет № 4: Пийте вода и се движете!

Пиенето на достатъчно вода улеснява храносмилането и предотвратява неприятния и вреден за здравето – запек. Фибрите, които приемаме с храната си и подпомагат храносмилането, са като гъба, която абсорбира вода, и без течности те не могат да си свършат работата. Това води до получаването на запек. Добър начин да се уверите, че приемате достатъчно течности, е да пиете по две чаши вода преди всяко хранене.Това поддържа тялото хидратирано и подобрява дейността на стомаха и червата. Избягвайте приемането на течности заедно с храната, защото това води до разреждането на соковете, които отговарят за нейното смилане. Пиенето на  достатъчно вода в комбинация с редовната физическа активност – спомагат за елиминирането на почти всички храносмилателни проблеми. Не е задължително да тренирате във фитнес – редовното и по-дълго вървене пеша или ежедневните упражнения в домашни условия – също ще ви помогнат.

Съвет № 4: Пробиотици за добрите бактерии

Храносмилателната ни система е населявана от повече от 400 вида бактерии. Между тях има както добри така и вредни за нас организми. Балансът помежду им е в основата на нашето здраве и добра храносмилателна система. Полезните бактерии в храносмилателната система помагат за преработването и усвояването на хранителните вещества, постъпили в организма. При точно съотношение на бактериите в тялото ни, броят на полезните далеч надвишава броя на вредните. Един от най-сигурните и ефективни начини да наклоните баланса в храносмилателната си система във ваша полза е да ядете повече храни, в които има живи бактерии (пробиотици)Можете да ги откриете в киселото мляко, туршиите, кваса и други храни и напитки, които са естествено ферментирали.

Всички знаем поговорката “Ти си това, което ядеш”. С други думи – за да сме здрави и да се чувстваме добре – трябва да приемаме здравословна и добра храна. Уловката се крие в това, че тялото ни не може да извлече полезните вещества дори от най-здравословните храни, ако имаме проблем с храносмилателната система. Грижата за нея трябва да се превърне в рутина, за да се чувстваме и изглеждаме добре. Няма смисъл да се опитваме до подобряваме качеството на храната си, ако преди това не положим усилия за подобряване процеса на храносмилането и усвояването й.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
 Храносмилане за шампиони
Заглавие
Храносмилане за шампиони
Описание
Неподходящата диета, хапването на крак и бързото дъвчене могат да предизвикат значително влошаване в състоянието на храносмилателната система. Това води до хронични здравословни проблеми - от болки в корема, газове, подуване и запек до главоболие и депресивни състояния.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg