5 съвета срещу вредните хранителни навици

 

Чувствате ли се виновни, че пропускате закуската; че често се храните с “бърза храна”; че получавате сърцебиене от безбройните кафета и че считате чипса за пълоценна част от менюто си? Време е да елиминирате тези вредни хранителни навици и да започнете да се храните правилно. Приготвили сме ви пет съвета, които ще ви помогнат да поставите началото:

 

Яжте закуска

Няма по-добър начин да започнете деня от подходящата закуска. “Тя дава на тялото ви горивото, от което то се нуждае, за да произвежда енергията, която ви помага да сте фокусирани и енергични през целия ден.” уточнява Ипократис Пападимитракос. Ако се опитвате да свалите килограми, редовното зареждане на тялото с гориво е съществено за избягване на евентуални погрешни решения, базирани на чувството за глад.   Това е и причината, поради която съветваме всички наши клиенти да се хранят през период от 3-4 часа през целия ден.

Ключът към добрата закуска е балансът. Важно е в нея да присъства достатъчно количество белтъчини и въглехидрати, голяма част от които трябва да са източници на фибри – тоест плодове и зеленчуци.  Всеки човек е различен и общовалидно правило няма и затова е необходимо да слушате тялото си и да се доверите на специалист при за изготвянето на личния ви хранителен режим за отслабване.

 

Не прекалявайте с кафето

Прекаленото количество кафе може да наруши съня; да ви кара да се чувствате нервни, както и да доведе до загуба на енергия по-късно през деня. Опитайте да ограничите кафетата до три или по-малко на ден и внимавайте какво слагате в тях. Най-добрият вариант е да ги пиете чисти, за да избегнете ненужните калории. Ако не можете да изключите захарта, пробвайте да я намалите до 1 ч.л. на кафе.

Ако искате да се откажете от кафето, опитайте следните три стъпки: заменете го с чай; пийте много вода и хапвайте редовно (през 3-4 часа), за да сте постоянно заредени с енергия.

 

Носете си обяда на работа

Как да направите носенето на обяд в офиса лесно? Като предварително си набавите необходимата храна за седмицата. Ако заредите хладилника с правилните храни за седмичното си меню, мисията ви е “обречена” на успех.

Ако разполагате с индивидуален хранителен режим, ще можете лесно да купите всички необходими за седмицата храни наведнъж. Можете да улесните организацията на обядите си още повече, като приготвяте заготовки още през уикенда и ги съхранявате в хладилникла- сварете си ориз, почистете и нарежете зеленчуци, изпечете месо. В самия ден ви остава единствено да комбинирате няколко съставки и да ги сложите в подходяща кутия. По същия начин можете да подготвяте и следобедните си закуски. Когато разполагате с правилнита храна, няма и да си помисляте да обядвате или закусвате с чипс… Всичко е въпрос на организация и желание.

 

Яжте повече плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците добавят цвят и вкус плюс витамини, минерали и фибри. Старайте се да консумирате възможно най-широк диапазон от плодове и зеленчуци и ги приготвяйте по разнообразни начини.  Вариантите за приготвяне на неустоими зеленчуци са многобройни – не се ограничавайте само до салата с домати и краставици.

Ако считате, че ви е трудно да готвите с пресни зеленчуци, не забравяйте, че и замразените са чудесни източници на необходимите витамини и минерали, а се приготвят за 10 мин. Можете да включите достатъчно плодове в менюто си, като ги избирате за добавка към сутрешната си закуска или за самостоятелно хранене следобед.

 

Гответе вечерята си 

Приготвянето на храна у дома, не трябва да отнема последното ви свободно време и енергия. Трикът е да планирате в аванс и да разполагате с необходимите ви продукти. Имайки ги, няма да ви отнеме повече от 30 мин.  да си приготвите перфектната вечеря.  За вдъхновение, можете да следите рецептите  ни за бързи и здравословни ястия тук.

Както за обедните ястия и при вечерите е валидно правилото за заготовките. Ако разполагате с време и желание, през уикендите можете да си приготвяте основни елементи от вечерите за седмицата.

 

Ако сте на режим от Топ Форма, ще се радваме да споделите с нас как той ви е помогнал да се справите с вредните хранителни навици, които описваме в тази статия.  Можете да ни разкажете тук . Предварително ви благодарим!

 

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg