5 съвета срещу вредните хранителни навици

 

Чувствате ли се виновни, че пропускате закуската; че често се храните с “бърза храна”; че получавате сърцебиене от безбройните кафета и че считате чипса за пълоценна част от менюто си? Време е да елиминирате тези вредни хранителни навици и да започнете да се храните правилно. Приготвили сме ви пет съвета, които ще ви помогнат да поставите началото:

 

Яжте закуска

Няма по-добър начин да започнете деня от подходящата закуска. “Тя дава на тялото ви горивото, от което то се нуждае, за да произвежда енергията, която ви помага да сте фокусирани и енергични през целия ден.” уточнява Ипократис Пападимитракос. Ако се опитвате да свалите килограми, редовното зареждане на тялото с гориво е съществено за избягване на евентуални погрешни решения, базирани на чувството за глад.   Това е и причината, поради която съветваме всички наши клиенти да се хранят през период от 3-4 часа през целия ден.

Ключът към добрата закуска е балансът. Важно е в нея да присъства достатъчно количество белтъчини и въглехидрати, голяма част от които трябва да са източници на фибри – тоест плодове и зеленчуци.  Всеки човек е различен и общовалидно правило няма и затова е необходимо да слушате тялото си и да се доверите на специалист при за изготвянето на личния ви хранителен режим за отслабване.

 

Не прекалявайте с кафето

Прекаленото количество кафе може да наруши съня; да ви кара да се чувствате нервни, както и да доведе до загуба на енергия по-късно през деня. Опитайте да ограничите кафетата до три или по-малко на ден и внимавайте какво слагате в тях. Най-добрият вариант е да ги пиете чисти, за да избегнете ненужните калории. Ако не можете да изключите захарта, пробвайте да я намалите до 1 ч.л. на кафе.

Ако искате да се откажете от кафето, опитайте следните три стъпки: заменете го с чай; пийте много вода и хапвайте редовно (през 3-4 часа), за да сте постоянно заредени с енергия.

 

Носете си обяда на работа

Как да направите носенето на обяд в офиса лесно? Като предварително си набавите необходимата храна за седмицата. Ако заредите хладилника с правилните храни за седмичното си меню, мисията ви е “обречена” на успех.

Ако разполагате с индивидуален хранителен режим, ще можете лесно да купите всички необходими за седмицата храни наведнъж. Можете да улесните организацията на обядите си още повече, като приготвяте заготовки още през уикенда и ги съхранявате в хладилникла- сварете си ориз, почистете и нарежете зеленчуци, изпечете месо. В самия ден ви остава единствено да комбинирате няколко съставки и да ги сложите в подходяща кутия. По същия начин можете да подготвяте и следобедните си закуски. Когато разполагате с правилнита храна, няма и да си помисляте да обядвате или закусвате с чипс… Всичко е въпрос на организация и желание.

 

Яжте повече плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците добавят цвят и вкус плюс витамини, минерали и фибри. Старайте се да консумирате възможно най-широк диапазон от плодове и зеленчуци и ги приготвяйте по разнообразни начини.  Вариантите за приготвяне на неустоими зеленчуци са многобройни – не се ограничавайте само до салата с домати и краставици.

Ако считате, че ви е трудно да готвите с пресни зеленчуци, не забравяйте, че и замразените са чудесни източници на необходимите витамини и минерали, а се приготвят за 10 мин. Можете да включите достатъчно плодове в менюто си, като ги избирате за добавка към сутрешната си закуска или за самостоятелно хранене следобед.

 

Гответе вечерята си 

Приготвянето на храна у дома, не трябва да отнема последното ви свободно време и енергия. Трикът е да планирате в аванс и да разполагате с необходимите ви продукти. Имайки ги, няма да ви отнеме повече от 30 мин.  да си приготвите перфектната вечеря.  За вдъхновение, можете да следите рецептите  ни за бързи и здравословни ястия тук.

Както за обедните ястия и при вечерите е валидно правилото за заготовките. Ако разполагате с време и желание, през уикендите можете да си приготвяте основни елементи от вечерите за седмицата.

 

Ако сте на режим от Топ Форма, ще се радваме да споделите с нас как той ви е помогнал да се справите с вредните хранителни навици, които описваме в тази статия.  Можете да ни разкажете тук . Предварително ви благодарим!

 

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg