skip to Main Content

#Хранителни съставки

Авокадо – кога и защо

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

29.03.2016

Авокадо - кога и защо

Авокадото заслужено си е спечелило славата на полезна храна. То е плод, но само като класификация и това често обърква хората как и кога да го консумират. По консистенция и вкус наподобява зеленчук, а по хранителен състав – ядки. Ако все още не сте го включили в менюто си, сега е моментът да го направите, защото ползите от него са многобройни.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Хранителни качества

Авокадото е изключително богато на витамин К и добър източник на А, C, D, Е и витамини от групата В. Съдържа голямо количество минерали, най-вече калий, цинк, мед, магнезий и желязо. Авокадото е и чудесен източник на омега-6 ненаситени мастни киселини. Въпреки че е плод, то е с относително ниско въглехидратно съдържание – само 1 г захар на 100 г продукт. В същото количество авокадо има 7 г фибри.

Ползи за здравето

Благодарение на уникалния си състав от витамини, минерали, мастни киселини и фибри, авокадото има редица ползи за здравето –  нормализира кръвното налягане; намалява риска от сърдечносъдови, ракови, очни, чернодробни, жлъчни и бъбречни заболявания; предпазва ни от язва, гастрит, анемия и захарен диабет. Като допълнителна полза за здравето, авокадото спомага за намаляване на лошия холестерол, благодарение на богатото си съдържание на ненаситени мазнини и бета-ситостерол.

По-сити и в топ форма с авокадо

Авокадото е висококалоричен плод, но с нисък гликемичен индекс. То ускорява метаболизма и подобрява храносмилането. Включването му в диетата прави хранителното меню по-балансирано и по-здравословно. Авокадото увеличава чувството на ситост, благодарение на богатия си маслен вкус  и високото съдържание на здравословни мононенаситени мазнини, фибри и протеини.

Авокадо за по-добро усвояване на храната

Омега-9 мазнините, които се съдържат в авокадото, помагат в усвояването на мастноразтворимите витамини и антиоксиданти от храната, която консумираме. По тази причина е препоръчително авокадото да се яде в комбинация с други листни зеленчуци и полезни храни. По този начин ще подобрите усвояването на полезните вещества в организма.

Как да включим авокадо в менюто си

Можете да добавяте няколко парченца авокадо към салатите си. Ако прибавите 70 г свежо авокадо към салата от спанак, моркови или маруля, вие ще помогнете на своето тяло да абсорбира много по-добре каротеноидите от тази салата.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Глутенът – опасен или не?

  Продължаваме темата за хранителните непоносимости и алергии с темата за глутена. Само преди десетина години, малко хора знаеха какво точно е глутен. Днес, безглутеновата диета е една от най-популярните. Някои твърдят, че безглутеновата диета е идеална за отслабване, други…

Прочети още

Наднорменото тегло и затлъстяването са едни от водещите фактори за тежко протичане на COVID-19, както и за множество други здравословни проблеми. Какви са причините и какво можем да направим?

Прочети още
Back To Top