Протеинова диета

Протеинова диета

Различни проучвания доказват, че завишаването на приема на белтъчините, има благоприятни ефекти върху отслабването и доброто състояние на храносмилателната система. Тук ще изброим основните, научно доказани причини, да включим повече протеини в менюто си.

Повечето хора приемат достатъчно количество белтъчини, но има фактори, които подсказват, че лекото завишаване на белтъчния прием може да е благоприятен. Нашите специалисти отчитат тези фактори при изготвянето на всеки индивидуален режим и включените в режима храни осигуряват точното количество протеини, въглехидрати и мазнини за всеки човек.

Белтъчините намаляват апетита и чувството за глад

Доказано е, че белтъчините са най-засищащите хранителни елементи. Те ни помагат да се чувстваме сити с по-малко количество храна. Една от причините за това е, че белтъчините силно потискат т.нар. хормон на глада грелин. Грелинът се изработва в стомаха и тънкото черво и въздейства върху мозъка, предизвиквайки усещането за глад.

Белтъчини срещу непреодолимото желание за похапване

“Имам нужда да хапна нещо” е реплика, която всеки от нас си е казвал наум дори в моменти, когато със сигурност не изпитва глад. Някои хора изпитват това непреодолимо желание да хапнат нещо, рядко, а други по-често. Това усещане се различава от глада и не е свързано с потребностите на тялото ни от храна. Свързано е с желанието на мозъка ни за “награда”.

Най-добрият начин да се справим с тези непреодолими желания за храна, е като направим така, че да не ги изпитваме. Можем да постигнем това като завишим приема си на белтъци. Многобройни проучвания свързват по-високия прием на белтъци с намаляване на непреодолимото желание за храна (обикновено вредна) в моменти, когато не сме гладни и особено вечер. Консумирането на здравословна закуска, богата на белтъци, е достатъчно, за да се преборим с тези фалшиви аларми за храна. Ако често имате желание за похапване, без задължително да изпитвате глад, ние можем да ви помогнем да се справите с този проблем. Нашите специалисти ще изготвят за вас индивидуален хранителен режим, който ще е съобразен именно с вашите ежедневни нужди от белтъчини и разнообразни хранителни елементи. Ще се чувствате  в топ форма, без да се лишавате от ценни вещества и без постоянно желание за похапване. Вижте повече за нашите програми и защо те работят от тук >>

Белтъчините засилват метаболизма и горенето на калории

Белтъчините увеличават т.нар термичен ефект – разходът на енергия, необходима за храносмилане, който влиза във формулата за общия метаболизъм. Белтъчините имат много по-висок термичен ефект (20-25%) от въглехидратите и мазнините (5-15%). Консумацията на повече белтъчини значително засилва метаболизма и увеличава количеството на калориите, които изгаряме. Според различни изследвания изразходваните калории дневно стават с до 100 повече. Освен това, Бързата храна и празните калории не забързват метаболизма. Колкото по-малко раздробена и колкото по-кратко е готвена храната, толкова повече енергия ще ‘’похарчи’’ тялото, за да я включи в обмяната.

Белтъчините ни помагат да постигнем и задържим желаните килограми

От трите основни хранителни елемента – белтъчините имат най-важната роля, когато става въпрос за отслабване.  Както стана ясно по-горе, високият прием на белтъчини забързва метаболизма и води до намаляване на усещането за глад и на нуждата от „емоционално похапване”.

Белтъчините оказват благоприятно въздействие и върху процеса на задържане на постигнатите килограми. Дори минимално увеличение в количеството на приетите белтъчини  (с 2%) е достатъчно, за да можем да поддържаме желаните килограми.

Ако имате режим за поддържане на килограмите, изготвен от нашите специалисти, то можете да сте сигурни, че количеството на белтъчините в него изцяло отговаря на нуждите на Вашия организъм. Ако нямате такъв режим, можете да увеличете малко месото или рибата в порциите си, за сметка на гарнитурата от ориз или картофи, за да си набавяте нужното количество белтъчини. Вижте повече за нашите програми и защо те ще ви помогнат трайно да влезете в топ форма от тук >>

Колко протеин ни е нужен

Въпреки че по-високият прием на белтъчини може да има благоприятен ефект за много хора, той не е необходим за всички и трябва да е съобразен със здравословното ви състояние и начин на живот (ниво на физическа активност, редовност на храненнията и др.). Човек, който включва разнообразни храни в менюто си и се храни редовно, обикновено приема необходимото количество белтъци, които са му нужни. Не е препоръчително  да смятате проценти и да броите калории – достатъчно е да се храните разнообразно, редовно и качествено.

Богати на белтъчини храни

Полезни храни с високо съдържание на белтъчини са: яйцата, пилешките гърди, овесените ядки, изварата, киселото и прясното мляко, броколи, киноа, леща, риба и др. Ако искате да сте сигурни, че си набавяте достатъчно количество белтъчини или желаете да завишите приема им – включвайте храни богати на белтъчини в менюто си, без да се лишавате и от нужните за организма въглехидрати и мазнини.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук>>.

Статията е публикувана на 26.11.2015г. и е актуализирана на 10.08.2020

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5