Евтин и здравословен режим – възможно ли е?

евтино и здравословно

 

Когато стане въпрос за здравословно хранене,  много хора веднага подразбират “скъпи продукти”. Наистина, напоследък всички супер и био храни са модерни, но повечето от тях си остават привилегия само за една малка част от обществото ни. Тук ще ви представим някои много полезни и лесни тактики, които ще ви помогнат значително да намалите сметката в магазина. Освен това можете да сте сигурни, че това ще ви помогне да се храните здравословно, без да трупате излишни килограми.

Планирайте предварително седмичното си меню

Първото и най-лесно нещо, което можете да направите, за да започнете да се храните евтино и здравословно, е да планирате покупките си предварително. Ако отделите малко време, за да помислите какво ще готвите през седмицата, много по-ефективно ще закупите само продуктите, които ще са ви необходими, без да харчите излишно за емоционални покупки като чипс или бисквити. Затова и нашите индивидуални програми включват освен изготвяне на хранителен режим с храните, които обичате и можете да си позволите, и рецепти със списък за пазаруване, които максимално да ви улеснят. Вижте повече за нашите индивидуални програми и избере най-подходящата за вашия бюджет и цели – научeте повече.

Малки хитрини

Има тактики, които ще ви помогнат да си спестите средства и излишни килограми. Важно е да хапнете преди да отидете да пазарувате. Гладът може да ви подтикне да купите храни, за които после ще съжалявате. Друга важен трик е да пазарувате сами. Оставете децата и партньора си вкъщи. Така няма да се налага да убеждавате някого, че храните, които ви предлага да купите са ви нужни.

Друг важен трик е да готвите вкъщи – ограничавайки максимално храненето в ресторанти, шансовете да си поръчате нещо не толкова здравословно намаляват. Освен това, храненето вкъщи задължително ще ви спести средства, а и ще намали рисковете от заразяване с COVID-19. Независимо от това дали работите от вкъщи или не, можете също да приготвяте предварително обяда си за следващия ден. Това ще ви спести както време, така и допълнителни разходи. С нашите програми винаги ще имате предложения с рецепти за всяко хранене, нужно е само да следвате инструкциите. Какво още включват нашите програми, научете от тук.

Евтините заместители

Когато купувате месо, избирайте филе. Филето няма кости и мазнини и излиза доста по-евтино от пържолите с кокал или бутчетата. Освен това, филето е много по-диетично.

Спокойно можете да замените скъпо струващи риби като сьомга, със скумрия.  Те е значително по-евтина, но пък ви осигурява едно балансирано и здравословно меню. Най-евтиният вариант в случая е замразената риба, която можете да откриете на много по-ниски цени. Още за ползите от включване на риба в менюто можете да прочетете в статията ни Риба в менюто.

При избора на млечни продукти, избирайте нискомаслените (2-3%), които много често са и по-евтини. Много добър заместител на сиренето и кашкавала е изварата. Тя е сравнително по-евтина и може да се използва в редица здравословни рецепти.

И не на последно място, заменете газираните напитки и соковете с вода – много по-евтино и здравословно е. Вижте повече защо газираните напитки са вредни за здравето.

Спазването на балансиран и здравословен хранителен режим, съставен от специалист ще ви спести средства и ще ви помогне да изградите навици за цял живот. Ако все още нямате индивидуална програма, можете да я поръчате тук.

 

Статията е първоначално публикувана от Топ Форма на 03.10.2014г. Публикацията е актуализирана на 22.07.2020г. 

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5