skip to Main Content

#Хранителни съставки

Готвене на пара – лесно, бързо и здравословно

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

01.03.2015

готвене на пара

Готвенето на пара е истинско кулинарно чудо, открито още в дълбока древност. То е не само лесно и бързо, но и изключително здравословно.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Полезно

На пара може да се приготви почти всеки продукт – месо, риба, морски дарове, зеленчуци, зърнени култури, дори яйца. За много продукти приготвянето на пара е най-добрият начин за запазване на хранителната им стойност. Сготвеното на пара месо, например,  запазва всичките си витамини. Съдържанието на витамин C в приготвените на пара броколи е 80%, докато при сварените такива, то пада на 40 %. Примерите за запазването на хранителната стойност на продуктите при приготвянето им на пара са многобройни.

При готвенето на пара продуктите се обработват от влажна пара, за разлика от сухата пара във фурната. Влажната пара запазва естествения цвят на продуктите и витамините в тях.

Продуктите, които НЕ са подходящи за готвене на пара са: макаронени изделия; бобови култури и някои видове гъби.

Вкусно

Противно на очакването на мнозина, приготвените на пара ястия съвсем не са безвкусни и без ароматни. Точно обратното – храната запазва своята уникалност, независимо дали става въпрос на месо, риба, зеленчуци или плодове. Избирайки си продукти с подчертано добри качества, вие ще имате възможност да се насладите на истинския, натурален вкус, нещо което трудно би могло да се случи, ако храната е изпържена.

Начините за подобряване вкуса на ястията приготвени на пара са неограничени. Достатъчно е да добавите желаната от вас подправка към водата и това деликатно овкусява приготвяната храна. Бъдете смели в импровизациите си! Използвайте пресни или универсални подправки, ароматни треви и дори вино или друг вид алкохол за аромат.

Не осолявайте продуктите, които приготвяте на пара – нито те, нито вие, имате нужда от допълнително количество сол.

Лесно

Не ви е нужен специален уред, за да готвите на пара. Има няколко трика, с които да го замените:

метална решетка за готвене на пара – можете да я намерите в почти всеки супермаркет и е на цената на килограм сирене. Решетката се поставя в дълбок съд за готвене, като върху нея се нареждат продуктите, които желаете да приготвите, а водата се сипва на дъното на съда, който е препоръчително да се затвори с капак.

–  метален гевгир или сито, каквито всеки има в кухнята си – поставяте ги върху тенджера, пълна с вряща вода, слагате вътре продуктите и ги завивате с кърпа.

решетката от фурната ви – готвенетo на пара може да се случва и във фурната, а не само на котлона! За тази цел ви е необходима дълбока тенджера с вряща вода, която да поставите във предварително загрятата фурна. Всичко, което е необходимо да направите, за да получите вкусни зеленчуци на пара по този начин е да поставите решетката от фурната върху тенджерата с вряща вода, да наредите зеленчуците върху нея, да ги покриете с фолио и да ги оставите във фурната докато са готови (10 – 15 мин).

Времето за приготвяне на ястие на пара е три пъти по-малко, отколкото при традиционния метод на варене. Ценете времето и здравето си и започнете да готвите на пара по-често!

Други свързани статии:

Още от Топ форма

лятна диета

Лятна диета?! Да! Обратно на очакванията и нагласите на повечето от нас, лятото се оказва най-подходящото време за постигане на желаните килограми. Спазването на диета през летните месеци, е по-приятно, по-ефективно и по-лесно, отколкото през останалите сезони. Всичко, което се…

Прочети още

Забравете за популярните масови диети Ако искате това да е последната година, в която си задавате въпроса “Как да отслабван бързо за лятото?”, първото нещо, което е добре да направите, е да забравите за масовите диети. Те може да имат…

Прочети още
Back To Top