Грамажи преди и след термична обработка на храната

 

Всички грамажи, които са посочени в режимите, изготвяни от Ипократис, са за храните след термична обработка, ако има такава. Това е стандартна практика при съставянето на хранителни режими, но понякога е предизвикателство за хората, които ги спазват.

На помощ тук идват нашите рецепти, в които са посочени точните грамажи на храните в суров вид, необходими, за да получите грамажите, посочени в режимите ви. Създали сме всяка една рецепта с основната цел да се насладите на вкусна храна, докато спазвате своя индивидуален хранителен режим. Всички рецепти са подходящи както за хора на режим, така и за всеки, който иска да се храни здравословно.

Разбира се рецептите не са задължителни и за да улесним всеки, който е на наш режим, но се затруднява с пресмятането на грамажите, сме ви подготвили подробна таблица с грамажите на основни храни преди и след термична обработка.

Важно е да се придържаме максимално точно към посочените в режима си грамажи, за да постигнем целта, която сме си поставили.

За да не изразходвате време да мислите колко ориз например трябва да сварите, за да получите точно 200 грама, таблицата по-долу е за вас:

 

Варива – грамажи преди и след термична обработка

Грамаж в режима Грамаж в суров вид Приблизително количество
Леща 200 г 75 г 1/3 ч.ч.
Ориз 200 г 65 г
Ориз 150 г 50 г 1/3 ч.ч.
Киноа 200 г 60 г 1/3 ч.ч.

 

 

Паста и картофи – грамажи преди и след термична обработка

 

Грамаж в режима Грамаж в суров вид Приблизително количество
Спагети 200 г 60 г
Картофи /печени/ 150 г 200 г
Картофи /варени/ 150 г 150 г

 

Месо – грамажи преди и след термична обработка

Общо правило е, че при готвен пилешкото, телешкото месо и рибата загубват около 25% от теглото си, а свинското контрафиле около 65% от теглото си. Загубата на тегло на месото варира според начина на готвене.

Грамаж в режима Грамаж в суров вид Приблизително количество
Пилешко месо 150 г 200 г
Телешко месо 150 г 200 г
Свинско месо 150 г 220 г
Риба 150 г 200 г

 

Приблизително тегло на най-често консумираните плодове

Когато в режима си имате „плодове по избор“ можете да консумирате всякакви плодове и комбинация от плодове, като се спазвате точния грамаж, посочен в режима ви.

Вид плод:
Единица
Приблизително тегло /грамове/
банан Средно голям 160 г
Ябълка малка 100 г
Ябълка голяма 200 г
Круша Малка 100 г
Кайсия голяма 60 г
Киви 85 г
Портокал Малък 130 г
Праскова Средно голяма 130
Сливи 4 броя средно големи 80 г
Череши 10 броя 90 г

 

Когато спазвате хранителен режим, е силно препоръчително да използвате кухненска везна, за да претегляте  храната си.. Кухненската везна ще ви покаже, че порцията ориз, която сте мислили, че е 200 г, всъщност тежи 400 г. Подобни грешни преценки често са причина за липсата на свалени килограми.

Използвайки кухненската везна постепенно ще коригираме представата си за количествата и ще започнем да преценяваме правилно и на око.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

 

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg