Грамажи преди и след термична обработка на храната

 

Всички грамажи, които са посочени в режимите, изготвяни от Ипократис, са за храните след термична обработка, ако има такава. Това е стандартна практика при съставянето на хранителни режими, но понякога е предизвикателство за хората, които ги спазват.

На помощ тук идват нашите рецепти, в които са посочени точните грамажи на храните в суров вид, необходими, за да получите грамажите, посочени в режимите ви. Създали сме всяка една рецепта с основната цел да се насладите на вкусна храна, докато спазвате своя индивидуален хранителен режим. Всички рецепти са подходящи както за хора на режим, така и за всеки, който иска да се храни здравословно.

Разбира се рецептите не са задължителни и за да улесним всеки, който е на наш режим, но се затруднява с пресмятането на грамажите, сме ви подготвили подробна таблица с грамажите на основни храни преди и след термична обработка.

Важно е да се придържаме максимално точно към посочените в режима си грамажи, за да постигнем целта, която сме си поставили.

За да не изразходвате време да мислите колко ориз например трябва да сварите, за да получите точно 200 грама, таблицата по-долу е за вас:

 

Варива – грамажи преди и след термична обработка

Грамаж в режимаГрамаж в суров видПриблизително количество
Леща200 г90 г1/3 ч.ч.
Ориз200 г65 г
Ориз150 г50 г1/3 ч.ч.
Киноа200 г60 г1/3 ч.ч.

 

 

Паста и картофи – грамажи преди и след термична обработка

 

Грамаж в режимаГрамаж в суров видПриблизително количество
Спагети200 г60 г
Картофи /печени/150 г200 г
Картофи /варени/150 г150 г

 

Месо – грамажи преди и след термична обработка

Общо правило е, че при готвен пилешкото, телешкото месо и рибата загубват около 25% от теглото си, а свинското контрафиле около 65% от теглото си. Загубата на тегло на месото варира според начина на готвене.

Грамаж в режимаГрамаж в суров видПриблизително количество
Пилешко месо150 г200 г
Телешко месо150 г200 г
Свинско месо150 г220 г
Риба150 г200 г

 

Приблизително тегло на най-често консумираните плодове

Когато в режима си имате „плодове по избор“ можете да консумирате всякакви плодове и комбинация от плодове, като се спазвате точния грамаж, посочен в режима ви.

Вид плод:
Единица
Приблизително тегло /грамове/
бананСредно голям160 г
Ябълкамалка100 г
Ябълкаголяма200 г
КрушаМалка100 г
Кайсияголяма60 г
Киви85 г
ПортокалМалък130 г
ПрасковаСредно голяма130
Сливи4 броя средно големи80 г
Череши10 броя90 г

 

Когато спазвате хранителен режим, е силно препоръчително да използвате кухненска везна, за да претегляте  храната си.. Кухненската везна ще ви покаже, че порцията ориз, която сте мислили, че е 200 г, всъщност тежи 400 г. Подобни грешни преценки често са причина за липсата на свалени килограми.

Използвайки кухненската везна постепенно ще коригираме представата си за количествата и ще започнем да преценяваме правилно и на око.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.