Хранене навън

 

За хората, спазващи режим , храненето навън може да се окаже предизвикателство. Ние в Топ Форма вярваме, че правилното хранене и здравословния избор могат да се превърнат в начин на живот, затова е изключително важно не само сами да можем да приготвяме здравословна храна за себе си и за семейството си, но и да се научим да избираме правилните храни от менюто в ресторанта. Подготвили сме ви няколко трика, които да ви насочват в избора на храна, когато се храните навън.

 

Избирайте храната си в зависимост от начина на приготвяне

Знаете, че термичната обработка може да промени драстично качествата на храната чрез добавяне на допълнителни мазнини и съответно – калории. За хората, които искат да отслабнат или да са топ форма, храненето навън може да бъде стресиращо, като се има предвид, че използваното количество сол, мазнина и захар е извън техния контрол. Избягвайте пържени и панирани храни и вместо това избирайте ястия, които са печени, гриловани, варени, приготвени на пара или на скара.

 

Без глад

Не гладувайте!

Много хора гладуват през деня, за да създадат калориен дефицит, с цел да компенсират за храненето навън вечерта. Това обаче води единствено до по голям апетит и неподходящ избор на храна. Вместо това, не пропускайте хранене и следвайте режима си – ако все още нямате режим от Топ форма, можете да го поръчате като попълните въпросника от тук >> . Спазвайки редовността на храненията ще избегнете свръхкомпенсирането на цял ден гладуване.

 

Поискайте сосът да ви бъде сервиран отделно

Много от салатите в заведенията съдържат сос или дресинг на основата на сметана или майонеза, които добавят допълнителни калории към вашите ястия. Поискайте соса да ви бъде сервиран отделно. Това ще ви помогне да контролирате мазнините, които консумирате като използвате само нужното количество за овкусяване. Ако спазвате режим и ежедневно обядва в заведения, добър вариант е да пропуснете соса и сами да добавяте зехтин, оцет или лимон.

 

Пийте вода

Хидратацията е от съществено значение, особено когато става въпрос за хранене навън. По-склонни сме да преяждаме, когато не пием достатъчно вода, тъй като именно жаждата лесно може да бъде объркана с глада. Препоръчваме ви да пиете около 8 чаши (1,5 л) вода на ден. Водата е ключова в процеса на отслабване и поддържане на теглото, тъй като намалява апетита по естествен начин и помага при разграждането на мазнините. Водата освен това е отличен заместител на газирани напитки или подсладени сокове.

 

Избягвайте подсладените напитки

Напитките подсладени със захар като сода и пакетирани сокове, са сред основните причини за затлъстяване по света. Без да забелязваме, те ни носят допълнителни калории без да ни дават хранителна стойност. Алкохолните напитки като коктейли, също са част от тази категория, тъй като съдържат голямо количество подсладени сиропи и ликьори и имат нулева хранителна стойност. Разбира се, че в здравословния хранителен режим може да има място и за едно питие в умерени количества. Приемането на големи количества алкохол води до сериозно забавяне на метаболизма.

 

Експериментирайте с различни кухни

Когато избирате ресторант със семейството и приятелите си, предизвиквайте ги да опитате нова кухня заедно. Тайландска, индийска, японска, израелска, средиземноморска (испанска, гръцка, френска, италианска), тези кухни са известни със своите изключително вкусни и хранителни ястия. Те са спечелили своята заслужена репутация благодарение на изобилието от зеленчуци, пресни подправки, билки и чисто месо. Това изживяване ще доведе до така нареченото съзнателно хранене- кулинарното откритие ще ви накара да дъвчете храната си бавно и просто да се наслаждавате на всяка хапка.

 

Фокусирайте се върху вашата компанията

Храненето навън не е задължително да е свързано със самия процес на хранене. Фокусирайте се върху хората около вас и трансформирайте вечерята в социална дейност.

 

Насладете на храната

Ограниченията са една от основните причини много хора да не успяват с дадена диета или режим на хранене. Склонни сме да постигаме по-добри резултати, когато ни се предоставя свобода и възможността да избираме. Ето защо всеки 7-ми ден в програмите на Топ Форма е „свободен ден“. В този ден нашите клиенти могат да консумират каквото и колкото желаят, без да чувстват вина и угризения. Свободния ден помага на клиентите ни да различават между основните храни тези, които трябва да преобладават в нашето хранене, и деликатесите, храните, които са вкусни, но без хранителна стойност.

 

Идеи за ястия

Ако се храните навън и се чудите какво да избирате, спрямо режима, ние сме подготвили няколко конкретни идеи и предложения.

Започнете като проверите предварително режима си за няколко дни напред, а след това и менютата на няколко заведения, за да изберете ресторант в зависимост от това какво имате за обяд в режима си.

Месо и зеленчуци по изборЗеленчуци с хлябЗеленчуци със сиренеКартофи или ориз със зеленчуци по изборЯйца, зеленчуци и сирене
Пилешко филе със салата
Летни зеленчукови супи: Гаспачо, супа от моркови, тиквичкиСалата от зеленчуци със сирене : Гръцка, ШопскаКомбинация от 2 гарнитури, картофи или ориз със салатаМиш-маш
Риба на скара със зеленчуциСалата от пресни зеленчуциПечени зеленчуци с плочка сиренеПечени зеленчуци: картофи, чушки, тиквички, патладжанСвежа салата със яйце и сирене

 

✔ Риба/ Пиле/ Свинско или друго месо със салата или печени зеленчуци, когато имате месо и зеленчуци по избор в режима си

Това е основна комбинация, присъстваща в повечето ресторанти.

Изберете от менюто спазвайки инструкциите в режима си – немазно месобез кожа 

 

 

✔Зеленчукова супа, когато имате зеленчуци с филийка хляб

Ако заведението предлага супа, която не съдържа сметана, брашно или други продукти, използвани за сгъстяване, това е идеалното ястие за вас. Идеи за супи: Гаспачо, летни зеленчукови супи (моркови, чушки, тиквички, зелен боб), веган крем супи.

 

✔Салата от зеленчуци със сирене,  когато имате зеленчуци със сирене

Във всяко меню присъства салата с пресни (или печени) зеленчуци. Гръцката или шопската салата са идеалният избор когато имате зеленчуци и сирене в режима. Още един вариант зеленчуци и сирене – печени зеленчуци с плочка сирене

 

✔Картофи със зеленчуци или ориз със зеленчуци по избор – 2 гарнитури

Можете да използвате този трик, когато не можете да намерите нещо, което да съответства на храните във вашия режим. Можете да изберете 2 гарнитури като печени картофи, ориз или боб със гарнитура от зеленчукова салата.

 

✔Миш-маш или омлет, за когато имате яйца, зеленчуци и сирене

Яйцата са идеален избор за обяд – засищат и зареждат с необходимата енергия за продуктивен ден.

 

Важно е да гледате на храненето навън като на неизбежна част от живота, а не като на заплаха за вашия план за хранене.

Индивидуалните програми на Топ Форма са съобразени със вашия начин на живот и ежедневие. Те ви предоставят лесни комбинации храни и рецепти, които можете сами да приготвите или да намерите в менюто на заведенията, в който се храните. Раберете повече за нашите програми >>

 

 

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5