Храни срещу пролетна умора

пролетна умора

 

С настъпването на пролетта постепенно идват и познатите признаци на пролетната умора. Симптомите й са известни на всички – разсеяност, отпадналост, липса на мотивация и концентрация, изтощение, постоянно желание за сън…

Правилното хранене, съобразено с новия сезон, е най-добрият начин да избегнем нежеланото състояние на отпадналост. Вижте какви храни да включите в менюто си, за да останете в топ форма и през пролетта.

Овесени ядки

Овесените ядки са известни със славата си на здравословна закуска, но в същото време те са и чудесна храна за справяне с пролетната умора. Благодарение на високото си  съдържание на белтъчини, магнезий и витамин B, те буквално ни събуждат, повишавайки многократно енергията ни. Чувството за умора е елиминирано още от сутринта.

Зеленолистни зеленчуци

Желязото е от особена важност за производството на енергия в организма, а един от най-добрите начини да си го доставяме е да хапваме зеленолистни зеленчуци. Разнообразието от такива зеленчуци през пролетта е изключително богато. Можем да включим в  менюто си айсберг, маруля, спанак, коприва и др. Опитвайте да хапвате зеленчуците сурови под формата на салати, които можете да овкусявате с интересни дресинги. Ако все пак решите да ги готвите, стремете се термичната обработка да е кратка.

Храни за настроение

В менюто ви през пролетта е препоръчително да присъстват и храни, които повишават настроението. Такива са храните, които подпомагат образуването на хормона на щастието- серотонин;  съдържат витамини от групата В и Е и известните като антидепресанти селен, триптофан и фолиева киселина. В тази група спадат:

– Ягоди, банани, цитруси, киви, боровинки

– Зелени салати, моркови, домати, чушки, зелен лук, броколи, и коприва

– Бобови храни за добър тонус – фасул, леща, грах, соя, нахут

– Пълнозърнести храни

Леки меса, кълнове, ядки и подправки

В менюто ни срещу пролетна умора задължително трябва да присъстват и риба, телешки черен дроб, яйца, пуешко и пилешко месо. Кълновете дават мощен енергиен заряд на организма, суровите ядки ни зареждат с магнезий, а етеричните масла, витамините и минералите в подправки като риган, босилек и естрагон, тонизират организма и му помагат да се справи с неприятните симптоми на пролетната умора.

Разнообразете менюто си и се насладете на пролетта!

Започнете да се храните вкусно и здравословно. Балансираният хранителен режим е лесният път към здравословното хранене. Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Храни срещу пролетна умора
Заглавие
Храни срещу пролетна умора
Описание
Правилното хранене, съобразено с новия сезон, е най-добрият начин да избегнем нежеланото състояние на отпадналост. Вижте какви храни да включите в менюто си, за да останете в топ форма и през пролетта.
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg