skip to Main Content

#Хранителни съставки

Храни за добро настроение

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

15.04.2020     Последна актуализация: 11.01.2021

Храни за добро настроение
  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Ситуацията на социална изолация, в която се намираме, определено внася допълнителен стрес в ежедневието ни. В такива моменти, най-често се обръщаме към храната, за да подобрим настроението си. В повечето случаи посягаме към висококалорични и нездравословни храни, чиято консумация обаче има отрицателен ефект върху здравето ни. Добрата новина е, че все пак има такива храни, които освен че подобряват настроението, са и полезни. Вижте кои са те:

Черен шоколад за добро настроение
Първата храна в списъка естествено е черният шоколад и най-вероятно всички се досещате именно за него, когато става въпрос за храни за добро настроение. Черният шоколад е богат на флавоноиди, които увеличават притока на кръв към мозъка и засилват здравето му, а от своя страна това регулира и настроението ни. Захарта в шоколада е бърз източник на гориво за мозъка, затова и има ползотворно влияние върху начина по който се чувстваме. Избирайте истински черен шоколад със съдържание над 70% какао и го хапвайте в умерени количества. Избягвайте консумацията на млечен шоколад, защото в него има добавена захар и мазнини.

Хапвайте повече ядки и семена
Ядките и семената са с високо съдържание на растителни протеини, здравословни мазнини и фибри. Те предоставят на организма аминокиселината триптофан, която е отговорна за производството на серотонин – хормона на щастието. Освен това някои ядки са добри източници на цинк и селен – важни минерали за правилната функция на мозъка. Заложете на сурови ядки като бадеми, кашу, орехи и лешници. Включете в менюто си семена, като тиквени семки и сусам.

Включете в менюто си риба
Избирайте мазни риби като скумрия, тон и сьомга, за да си набавяте омега 3 мастни киселини, които се борят с депресията. Множество проучвания доказват, че дефицитът на омега 3 мастни киселини е свързан с проблеми с психичното здраве. В допълнение към полезните свойства на омега 3 мастните киселини, прибавяме и ролята им за намаляване на възпалението, увеличението на въздушния поток, което предпазва белите дробове от респираторни инфекции.

Заложете на подправките
Куркумата и шафранът са подправките, които със сигурност ще ви помогнат за подобряване на настроението. Проучвания сочат, че тези подправки имат сходни ефекти с някои медикаменти срещу депресия. Използвайте куркума и шафран като чудесно допълнение към основните ясния.

Гъби за добро настроение
Витамин D доказано подобрява настроението и има качествата на антидепресант. Обикновено си набавяме този витамин при разходки на слънце, но в настоящата ситуация прекарвайки времето си вкъщи, е важно да си осигурим витамин D чрез консумацията на храни като гъбите. Гъбите са единствения растителен източник на този витамин, който преобразува и регулира преобразуването на триптофан в серотонин. Именно тези качества на Витамин D го правят изключително ценна храна за противодействие на депресии и стрес.  Освен това, гъбите съдържат всички витамини от групата B, които са важни за доброто функциониране на нервната система.

 

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Глутенът – опасен или не?

  Продължаваме темата за хранителните непоносимости и алергии с темата за глутена. Само преди десетина години, малко хора знаеха какво точно е глутен. Днес, безглутеновата диета е една от най-популярните. Някои твърдят, че безглутеновата диета е идеална за отслабване, други…

Прочети още

Наднорменото тегло и затлъстяването са едни от водещите фактори за тежко протичане на COVID-19, както и за множество други здравословни проблеми. Какви са причините и какво можем да направим?

Прочети още
Back To Top