Как да се храним по време на пости

пости

 

Постенето е полезно както за тялото, така и за духа, но независимо дали го правите от чисто религиозни причини или от желание да пречистите тялото си и да отслабнете, важно е внимателно да подбирате храната си.

Последствията от седем седмично неправилно хранене, могат да бъдат опасни за вашето здраве и линия.

Има няколко основни правила, които да спазвате по време на пости, за да не лишавате тялото си от жизненоважни елементи:

Премахването на блажните храни не е достатъчно

Основна грешка, по време на пости, е да се храните по начина, по който сте свикнали, като просто изключите от менюто си месото и животинските продукти. В менюто ви ще останат тестените продукти, които засищат глада, но не са достатъчни, за да се храните здравословно. Постейки лишавате организма си от белтъчините, които се съдържат в месните и млечни продукти. Поради тази причина е изключително важно да си набавяте нужните белтъчини от други храни.

Организмът ви ще се нуждае и от желязо и калций, затова ви препоръчваме да включвате в менюто си сусам и сусамово масло; тиквени семки; сушени кайсии; както и различни бобови храни; спанак; броколи и моркови.

Насочете вниманието си към храни, които сте пренебрегвали

За да се превърнат постите не само в приятен, но и в здравословен период, насочете вниманието си към продукти, които преди това сте игнорирали. Обърнете специално внимание на бобовите култури, тъй като те са рекордьори по съдържание на белтъчини в растителния свят. Семейството на бобовите култури е огромно, но обикновено хората, които често консумират месо, рядко ги включват в менюто си.

Това са бобовите растения във формата на фасул, леща, грах и нахут. Много протеини има и в ядките (особено във фъстъци, кашу, шам фъстъци, бадеми) и семената (слънчоглед, сусам, тиквени семки). Важна роля имат и соевите продукти като соево мляко, тофу и други. Храни, които съдържат белтъчини са също и различни пшенични и пълнозърнести продукти (булгур; киноа); както и зелето, гъбите и много други.

Включете много плодове и зеленчуци в менюто си

Плодовете и зеленчуците са неотменна част от всяко здравословно меню. По време на пости, е още по – важно да си набавяте достатъчни количества сезонни плодове и зеленчуци. Наблягайте на зеленчуците не само в пресен, но и в готвен вид, още повече че морковите и гъбите имат нужда от малко мазнина, в която да се разтворят полезните им вещества.
Организмът ви ще се нуждае и от желязо и калций, затова ви препоръчваме да включвате в менюто си сушени кайсии, спанак; броколи и моркови.

Не прекалявайте с тестените изделия

Въпреки че по време на пости тестените изделия са разрешени, не се изкушавайте да заместите липсата на месо с консумацията на повече хляб и тестени храни. Това важи със същата сила за плодовете. Ако решите да замените едно от основните си хранения с плодове, рискувате да огладнеете много по-бързо, защото плодовете не ви засищат за дълго време.
Ако се затруднявате да спазвате пости и в същото време да се храните здравословно, можете да си спазвате индивидуален хранителен режим, който ще е съобразен както с желанието ви да не консумирате животински продукти, така и с вашето здравословно състояние и начин на живот.

Не на последно място, не забравяйте, че постите са най-вече душевно пречистване. Те са не само въздържание от храна , а и въздържание от лоши думи, мисли и чувства.

Откъс
Постен режим
Заглавие
Постен режим
Описание
Постенето е полезно както за тялото, така и за духа, но независимо дали го правите от чисто религиозни причини или от желание да пречистите тялото си и да отслабнете, важно е внимателно да подбирате храната си. Последствията от 40 дневно неправилно хранене, могат да бъдат опасни за вашето здраве и линия.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg