Как да се храним през зимата

храна за зимата

Организмът сам ни подсказва как да се храним през зимата. През студените месеци телата ни имат специфични  нужди и за да се чувставаме добре, ние трябва да се съобразяваме с тях. Нуждаят се от повече сън;  по-дълго време прекарано на топло; по-внимателно отношение и по-различна храна.

Не се учудвайте, че през зимата ви се хапват обилни, тежки и сгряващи ястия – има причина за това. Тя се крие във вродената способност на телата ни да ни подсказват какво е най-добро за нас.

Предлагаме ви няколко начина да дадете на тялото си всичко, от което се нуждае през зимата, без това да се отрази на кантара:

Стоплете се с храна

Сгрейте се отвътре навън като включите в менюто си зеленчукови супи, варена люта леща, печен боб и др. Приготвяйте ястията си, използвайки сгряващи подправки като черен пипер, джинджифил, кардамон, карамфил, анасон и др. Тези подправки едновременно придават уют на зимните месеци и ви помагат да се насладите на чудесни ястия!

Гответе

Зимата е сезонът, през който яденето основно на сурови храни става трудно и неподходящо. Телата ни се нуждаят от топла храна и е важно да им я осигурим. Можете да приготвяте зеленчуците, които обикновенно хапвате като салата, по различни и разнообразни начини /печени, на пара, задушени/. По този начин ще дадете на тялото си това, от което се нуждае и ще продължите да се храните здравословно. Ако сте на режим от Топ Форма, не забравяйте, че когато имате “Зеленчуци по избор”, можете да ги консумирате както пожелаете – сурови или сготвени. Единственото условие е да използвате минимално количество мазнина при готвенето им.

Важно е да продължите да хапвате и сурови плодове и зеленчуци, за да се заредите с пресни ензими. Съотношението сурови – готвени ястия е добре да е в полза на вторите.

Яжте „земни“ храни

Тялото ви ще се чувства добре през зимните месеци, ако му давате по-солидна храна. Не си мислете, че ви съветваме да ядете мазни меса и висококалорични ястия. Бобовите и кореноплодни растения могат да ви дадат енергията, от която тялото ви ще се нуждае. Не случайно точно зимата е сезонът на тези зеленчуци – картофи, моркови, ряпа, целина, червено цвекло. Не се колебайте да ги включите в менюто си.

Възползвайте се от естествените имуностимуланти

Добавяйте чесън към ястията си винаги когато това е възможно, особено през зимата. Опитайте да включите в ежедневното си меню всякакви видове листни зеленчуци. Често хапвайте храни, които са богати на витамини (цитрусови плодове, киви, брюкселско зеле, папая и др.) и цинк (ядки, семена, листни зеленчуци). По този начин ще подсилите имунитета си и ще се радвате на здраве и тонус през цялата зима.

Сгрявайте се с напитки

Започнете деня си с пресен лимонов сок в топла вода, вместо със студен, за да не стресирате организма си от сутринта. Препоръчително е всички напитки, които консумирате да са със стайна температура, а не ледени. Сгрявайте се с разнообразни видове билков чай и млечни напитки.

Ако все още нямате личен хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5