Как да се храним през зимата

храна за зимата

Организмът сам ни подсказва как да се храним през зимата. През студените месеци телата ни имат специфични  нужди и за да се чувставаме добре, ние трябва да се съобразяваме с тях. Нуждаят се от повече сън;  по-дълго време прекарано на топло; по-внимателно отношение и по-различна храна.

Не се учудвайте, че през зимата ви се хапват обилни, тежки и сгряващи ястия – има причина за това. Тя се крие във вродената способност на телата ни да ни подсказват какво е най-добро за нас.

Предлагаме ви няколко начина да дадете на тялото си всичко, от което се нуждае през зимата, без това да се отрази на кантара:

Стоплете се с храна

Сгрейте се отвътре навън като включите в менюто си зеленчукови супи, варена люта леща, печен боб и др. Приготвяйте ястията си, използвайки сгряващи подправки като черен пипер, джинджифил, кардамон, карамфил, анасон и др. Тези подправки едновременно придават уют на зимните месеци и ви помагат да се насладите на чудесни ястия!

Гответе

Зимата е сезонът, през който яденето основно на сурови храни става трудно и неподходящо. Телата ни се нуждаят от топла храна и е важно да им я осигурим. Можете да приготвяте зеленчуците, които обикновенно хапвате като салата, по различни и разнообразни начини /печени, на пара, задушени/. По този начин ще дадете на тялото си това, от което се нуждае и ще продължите да се храните здравословно. Ако сте на режим от Топ Форма, не забравяйте, че когато имате „Зеленчуци по избор“, можете да ги консумирате както пожелаете – сурови или сготвени. Единственото условие е да използвате минимално количество мазнина при готвенето им.

Важно е да продължите да хапвате и сурови плодове и зеленчуци, за да се заредите с пресни ензими. Съотношението сурови – готвени ястия е добре да е в полза на вторите.

Яжте „земни“ храни

Тялото ви ще се чувства добре през зимните месеци, ако му давате по-солидна храна. Не си мислете, че ви съветваме да ядете мазни меса и висококалорични ястия. Бобовите и кореноплодни растения могат да ви дадат енергията, от която тялото ви ще се нуждае. Не случайно точно зимата е сезонът на тези зеленчуци – картофи, моркови, ряпа, целина, червено цвекло. Не се колебайте да ги включите в менюто си.

Възползвайте се от естествените имуностимуланти

Добавяйте чесън към ястията си винаги когато това е възможно, особено през зимата. Опитайте да включите в ежедневното си меню всякакви видове листни зеленчуци. Често хапвайте храни, които са богати на витамини (цитрусови плодове, киви, брюкселско зеле, папая и др.) и цинк (ядки, семена, листни зеленчуци). По този начин ще подсилите имунитета си и ще се радвате на здраве и тонус през цялата зима.

Сгрявайте се с напитки

Започнете деня си с пресен лимонов сок в топла вода, вместо със студен, за да не стресирате организма си от сутринта. Препоръчително е всички напитки, които консумирате да са със стайна температура, а не ледени. Сгрявайте се с разнообразни видове билков чай и млечни напитки.

Ако все още нямате личен хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Храна за зимата
Заглавие
Храна за зимата
Описание
Телата ни имат специфични изисквания през студените месеци и изискват от нас да ги изпълняваме, за да се чувставаме добре. Нуждаят се повече сън, по-дълго време прекарано на топло, по-внимателно отношение и по-различна храна.
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg