Как динята влияе на здравето и линията ни

 

Динята е сладък, освежаващ и изненадващо здравословен плод. Тя е богата на витамини и минерали и „бедна“ на калории. В 100 г диня има само 30 калории.

Консумирането на диня носи много ползи за здравето ни, като основните от тях са следните:

Динята хидратира организма

Пиенето на вода е съществено за необходимото хидратиране на организма, но консумирането на храни с високо съдържание на вода също може да помогне. Динята е сред плодовете с най-високо съдържание на вода – 92%.

Високото съдържание на вода е една от причините да се чувстваме сити, след като сме хапнали диня. Не се колебайте да изберете диня, когато имате „плод по избор“ в режима си. Комбинацията от вода и фибри в този сладък плод, ви гарантира, че ще се заситите, без да си набавяте излишни калории.

Накратко: Динята съдържа голямо количество вода. Това я прави чудесно средство за хидратация на организма и ви кара да се чувствате сити.

Динята съдържa полезни хранителни елементи

Динята е сред плодовете с най-ниска калорийна стойност – само 30 калории за 100 г. Тя съдържа по-малко калории дори от плодове с ниско съдържание на захар, като боровинките, малините и къпините.

В една купичка диня (154 г) се съдържат нищожен брой калории, но голямо количество полезни хранителни елементи, включително следните витамини и минерали:

  • Витамин C:21% от препоръчителния дневен прием
  • Витамин A:18% от препоръчителния дневен прием
  • Калий:5% от препоръчителния дневен прием
  • Магнезий:4% от препоръчителния дневен прием
  • Витамин B1, B5 и B6:3% от препоръчителния дневен прием

Динята е богата и на каротеноиди, включително на бета-каротен и ликопен. В допълнение към това, тя съдържа и цитрулин – важна за организма амино киселина.

Накратко: Динята е нискокалоричен плод, богат на важни хранителни елементи, особено на каротеноиди, витамин C и цитрулин.

Динята поддържа сърцето здраво

Сърдечносъдовите заболявания са причина за най-много смъртни случаи в световен мащаб. Малки промени в начина на живот, включително в начина ни на хранене, могат да намалят риска от проблеми със сърцето.

Няколко хранителни елемента в динята притежават специфични ползи за здравето на сърцето. Според различни проучвания ликопенът може да намали нивата на лошия холестерол и да регулира кръвното налягане.Ликопенът е и най-мощният антиоксидант, открит в хранителни източници.*

Динята съдържа и цитрулин, амино киселина, която има способността да разширява кръвоносните съдове, което намалява нивото на кръвното налягане.

Останалите витамини и минерали в динята, като витамин A, B6, C, магнезий и калий също са добри за здравето на сърцето.

Накратко: Динята съдържа няколко полезни за сърцето компонента като ликопен, цитрулин и други витамини и минерали.

Динята подобрява храносмилянето

Динята съдържа много вода и малки, но достатъчни количества фибри – две съставки, които са важни за доброто храносмилане.

Фибрите пречистват червата, а водата осигурява нормалното функциониране на храносмилателната система.

Накратко:  Богатите на вода и фибри плодове и зеленчуци, включително динята, са много полезни за ефективното функциониране на червата и важни за доброто състояние на храносмилателната система.

Не се колебайте да включите диня в менюто си. Тя е едновременно вкусна, освежаваща, изненадващо здравословна и помощник в отслабването и поддържането на перфектните килограми. Ако все още нямате индивидуален хранителен режим от Топ Форма, можете да го поръчате от тук.

Виж рецепта за Салата от диня и домати или Динена салца тук.

 

* http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4464475/

Откъс
Как динята влияе на здравето и линията
Заглавие
Как динята влияе на здравето и линията
Описание
Как динята влияе на здравето и линията ни - съвети за здравословно хранене и отслабване от диетолога Ипократис Пападимитракос.
Автор
Издател
Топ Форма
Лого

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg