Коледни пости и хранителен режим

 

На 15ти ноември започват Коледните пости. Ако сте решили или обмисляте да започнете пост, е важно през предстоящите 40 дни, внимателно да подбирате храните, които ще служат за заместители на месо, яйца, мляко и други животински продукти. Въпреки ограниченията по време на пост, при избор на правилните храни, менюто ви по време на пости може да бъде разнообразно и здравословно.

Сега можете да поръчате своя индивидуален хранителен режим, който да е съобразен с предстоящите пости. Нашите специалисти ще съставят за вас режим, само с храните които обичате, без да се лишавате от важни хранителни елементи. Ако поръчате сега своя постен хранителен режим, ще можете да стартирате на 15ти ноември. Нужно е при попълване на въпросника да напишете в коментар, че желаете да ви съставим постен режим. Към въпросника >>

Какви заместители на млякото и млечните продукти да избираме?

Ако сте свикнали да консумирате много млечни продукти, постите могат да са предизвикателство за вас. Важно е да знаете, че има много заместители на млякото и млечни продукти. В търговската мрежа в момента има всякакви растителни млека като соево, бадемово, кокосово, оризово, овесено и др. Сиренето и кашкавалът също могат да бъдат заменени със сирене от растителен вид – например тофу (соево сирене) или сирене от кашу. Не трябва да се притеснявате за набавянето на калций и да мислите, че единственият източник е кравето мляко. В 100 гр. краве мляко се съдържат около 110 мг. калций, а в същото количество спанак се съдържа около 200 мг. калций. Други храни, които ще ви набавят необходимата доза калций са сусамът (970 мг. сусам съдържат около 110 мг. калций). Друга храна, която може да замести калция от млечните продукти са бадемите.

Заместители на Месото

Най-известният заместител на местото са продуктите от соя. В големите хранителни магазини се срещат продукти с надпис „соево месо“. Други храни, които могат да заместят месото  са бобовите – фасул, грах, леща, нахут. Те са богати на фибри и протеини, а също и на редица витамини. Пълнозърнестите продукти като киноа и  булгур също са чудесен избор за трапезата, особено когато не консумирате месо. Като заместител на месото в приготвянето на ястия, може да добавяте гъби и патладжан, защото са с по-месеста структура наподобяваща месо, а и са засищащи. Ако поръчате своя индивидуален хранителен режим от Топ Форма и желаете той да е съобразен с предстоящите пости, препоръчваме да изберете максимално много храни като бобови, зърнени и пълнозърнести продукти, за да бъде режимът ви балансиран и здравословен.

Заместители на Яйцата

Яйцата са неизменна съставка в много рецепти и при приготвянето на много храни, затова ще ви дадем няколко предложения как да ги заместите при приготвянето на любимите си ястия. Заместител на 1 яйце може да бъде смес от 3 с.л. вода със 1 с.л. чия или ленено семе, както и 2 с.л. вода с 1 с.л. олио и 2 с.л. бакпулвер.

Заместители на масло

Кравето масло, може да се замени със слънчогледово олио, зехтин или кокосово масло. В приготвянето на десерти, алтернатива може да бъде тахан от лешници или орехи, както и пюре от авокадо.

Ако желаете да спазвате Коледните пости, но се затруднявате да съставите менюто си и не сте сигурни дали се храните здравословно, индивидуалният хранителен режим ще ви е от голяма полза. Режимът ще бъде съобразен както с желанието ви да не консумирате животински продукти, така и с вашето здравословно състояние, хранителни предпочитания, цели и начин на живот.

Още за хранене по време на пости.