skip to Main Content

#Хранителни съставки

Митове и истини за храненето

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

04.02.2021

МИТ 1 – МЕСОТО Е ВРЕДНО

Има хора, които се чувстват по-добре, когато изключат месото от режима си и в това няма нищо лошо. Често, изборът на подобен тип хранене е продиктуван и от екологични съображения.

Важно е, ако по една или друга причина решите да спазвате подобен тип хранене, максимално да разнообразявате менюто си с различни видове зеленчуци, плодове, ядки, семена, зърнени култури, защото ограничаването на цели хранителни групи като месо, лесно може да доведе до дефицити.

И все пак, месото в никакъв случай не е вредно.

 

МИТ 2 – ЗА ДА ОТСЛАБНА, ТРЯБВА ДА СЕ ПОДЛОЖА НА ГЛАДОЛЕЧЕНИЕ

Гладолечението и гладуването могат да са единствено временна опция при някои заболявания, но не бива да бъдат метод за отслабване. Терминът „гладолечение” красноречиво обяснява кога и за какво е подходящо да прибягваме до гладуване – единствено за лечение.

Гладуването с единствена цел отслабване е неефективно. Да, можем да свалим килограми, когато ограничаваме максимално храната си, но тези килограми се връщат много бързо – в момента, в който преминем към „нормалното” си хранене.

Гладът определено не най-добрия начин за отслабване.

 

МИТ 3 – МЛЯКОТО Е ВРЕДНО

Алергия към млякото, и по-конкретно към млечен протеин (казеин или суроватъчен протеин) се среща най-често сред децата. При възрастните по-често срещана е лактозната непоносимост. При лактозна непоносимост, необработената лактоза ферментира, което причинява гадене, киселини, диария, подуване, от половин час до два часа след консумация на мляко или млечни продукти.

Повечето хора с непоносимост към лактоза, понасят добре продукти като кисело мляко, извара и твърдо сирене в умерени количества, тъй като те са с по-ниски нива на лактоза. Ако след консумацията на тези храни, не наблюдавате негативни реакции, по-добре не се лишавайте от тях.

Млякото и млечните продукти са полезни, вкусни и хранителни източници на белтъчини, ако не страдате от доказана алергия от тях, не ги изключвайте от менюто си.

 

МИТ 4 – ГЛУТЕНЪТ Е ОПАСЕН ЗА ЗДРАВЕТО

Целиакията е рядко срещано автоимунно заболяване, при което се стига до реакция към протеина глутен. Ако не сте диагностицирани с целиакалия, но въпреки това тялото ви реагира негативно на глутена, най-вероятно имате чувствителност към глутен, а не алергия.

За повечето хора, глутенът е напълно безвреден. Само малък процент от хората с целиакалия или алергия или непоносимост към глутена трябва да го избягват.

Глутен-съдържащите зърна са богати на много витамини, минерали и фибри. Не мислете че винаги безглутеновите продукти са по-здравословната алтернатива. Много от безглутеновите продукти на пазара са с добавена захар и мазнини, за да се наподоби вкуса на тези продукти.

Ако нямате сериозни основания, най-добре е да не се поддавате на модерните тенденции и да лишавате организма си от храни, съдържащи глутен.

 

МИТ 5 – ИМАМ НУЖДА ОТ ДЕТОКС, ЗА ДА ПРЕЧИСТЯ ОРГАНИЗМА СИ ОТ ТОКСИНИ

Детокс диетите рядко посочват специфичните токсини, които премахват. Нашето тяло има способността да се изчиства по естествен начин от повечето токсини чрез черния дроб, изпражненията, урината и потта. Въпреки това има няколко химикала, които по-трудно се отстраняват чрез тези процеси, включително устойчиви органични замърсители, фталати, бисфенол А (BPA) и тежки метали.

 

Те се натрупват в мастната тъкан или кръвта и може да отнеме години,  докато тялото се освободи от тях. Истината е, че има нищожно малко научни доказателства, че детокс диетите действително помагат да се отстранят някои от тези вредни съединения.

Това, което можем да направим е да подпомогнем работата на черния дроб в борбата с токсините, но диета със сокове и вода не допринася за това. По-благоприятно и по-ефективно е спазването на балансиран хранителен режим.

 

МИТ 6 – БАНАНИТЕ СА ВРАГОВЕ НА ОТСЛАБВАНЕТО

Едно от най-широко разпространените мнения за тях е, че са “врагове на отслабването”. То се е наложило заради сравнително високото съдържание на захар и въглехидрати в тропическия плод.

Един средно голям банан съдържа 105 калории и 27 грама въглехидрати. Тези показатели са подобни и при други плодове, за които никой не мисли, че са вредни за талията ни: средно голяма круша (103 калории, 27 г въглехидрати);  средно голяма ябълка (95 калории; 25 г въглехидрати); една купичка боровинки (82 калории, 21 г въглехидрати).

Да, вярно е, че бананите са по-калорични от повечето плодове, но и са по-засищащи. А ако искате да свалите излишните килограми, бананът ви е добър приятел, защото ще ви държи сити за по-дълго време.

Други свързани статии:

Още от Топ форма

лятна диета

Лятна диета?! Да! Обратно на очакванията и нагласите на повечето от нас, лятото се оказва най-подходящото време за постигане на желаните килограми. Спазването на диета през летните месеци, е по-приятно, по-ефективно и по-лесно, отколкото през останалите сезони. Всичко, което се…

Прочети още

Забравете за популярните масови диети Ако искате това да е последната година, в която си задавате въпроса “Как да отслабван бързо за лятото?”, първото нещо, което е добре да направите, е да забравите за масовите диети. Те може да имат…

Прочети още
Back To Top