Най-добрата диета за мъже – правилното хранене

Чудите се коя е най-добрата диета за мъже? Отговорът е еднозначен – правилното хранене. Вижте как да започнете да се храните така, че да свалите килограми и да подобрите здравословното си състояние. 

Статистика за мъже

Повече от половината мъже в България (62.2%)  са с наднормено тегло, а тези със затлъстяване са достигнали 15.5 %*.  Ако сте част от тази статистика, не се успокоявайте, че има много други като вас, защото именно наднорменото тегло е един от най-рисковите фактори за сърдечно-съдови заболявания, диабет и други хронични болести.

Ако все още не сте убеден, че трябва да започнете да правите по-здравословни избори, помислете за децата си и опитайте да усвоите по-добри хранителни навици заради тях. Според скорошно проучване бащите оказват най-голямо влияние върху изборите, които децата им правят относно храненето и конкретно върху това колко често ядат вредна храна.**

Готови ли сте да се разделите с вредните си хранителни навици?

Приготвили сме ви 5 съвета, които ще ви помогнат да подобрите храненето си и съответно здравето, настроението и външния си вид.

Добрата новина е, че мъжете отслабват по-бързо и по-лесно от жените, така че с малко усилия, можете да постигнете големи резултати.

Започнете да се храните редовно

Редовното хранене представлява 60% от правилния хранителен режим, останалата част е за качеството и количеството на храната. Започнете промяната като опитате да се храните през интервали от 3-4 часа. Не пропускайте хранене. Това ще ви помогне да ускорите метаболизма си, а този процес е предшественик на горенето на мазнини.

Редовното хранене и минимална физическа активност ви гарантира намаляване на обиколката около пъпа. Разбира се важно е да избирате правилно качеството и количеството на храната, която консумирате.

Поставете основите на правилното хранене

Има няколко всесилни правила:

  • яжте повече плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни;
  • включвайте риба в менюто си поне два пъти седмично;
  • ограничете прекалено мазните храни;
  • избирайте натурални, непреработени храни;
  • изключете пържените храни от менюто си;
  • намалете солта и захарта;
  • не препълвайте чинията си – ще се чувствате по-добре и вие го знаете.

Може да ви звучат като клиешета, но това са основните неща, които трябва да усвоите, за да започнете да сваляте килограми или да подобрите здравословното си състояние и да поддържате сегашното си тегло.

Ако успеете да превърнете този начин на хранене в навик, ще постигнете целта си неусетно. Нужни са ви около три месеца усилие, за да направите здравословното хранене навик. Ще ви е най-лесно, ако през този период се придържате към режим, изготвен специално за вас.

Разнобразявайте менюто си с нови храни

Добавянето на нови и нетрадиционни за вас вкусове към ястията ви, ще ви помогне да запазите интереса си към здравословното хранене. Не се колебайте да импровизирате с нови за вас храни, като киноа, елда или дори печени моркови. По този начин едновременно ще се изненадвате от вкуса и ще си набавяте необходимите разнообразни хранителни вещества.

Ако хапвате ограничен спектър от храни, дори и да са полезни за вас, има риск да страдате от дефицит на определени витамини и минерали, а това значително намалява енергията ви. Нали не искате да се чувствате изтощени?

Раздвижете се

Дори минимално увеличаване на ежедневната ви физическа активност, ще окаже позитивно влияние върху свалянето на килограми. Бъдете креативни. Фитнесът не е единственият вариант за повишаване на физическата активност. Ходете пеша, карайте колело, ползвайте стълбите, бягайте в парка, запишете се на бокс…вариантите са безброй.

Не чакайте да ви открият заболяване,  за да започнете да се движите.

Свалянето на килограми ще подобри живота ви

Свалянето на килограми ще ви зареди с енергия и ще ви помогне да подобрите здравето и живота си.

Не е за пропускане и фактът, че 10% намаляване на телесното тегло, увеличава потентността с 30%. Имайте предвид, че и обратното е валидно. Никога не е късно да се промените. Защо не започнете още днес?

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук. 

 

*Националния статистически институт (НСИ)
** Journal of Nutrition Education and Behavior

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg