Най-полезните комбинации храни

комбинации храни

Комбинирането на определени храни допринася за подобряване на полезните свойства на всяка една от тях. Този ефект е известен като хранителна синергия.

Предлагаме ви 3 комбинации, с които да разнообразите и обогатите здравословното си меню:  

Спанак и лимон

Спанакът, който съдържа значително количество желязо, става още по-полезен за здравето, когато се овкуси със сок от лимон. Лимонът спомага за по-доброто усвояване на желязото от организма.

Домати и зехтин

Доматите са чудесен източник на мощния антиоксидант ликопен. Тъй като ликопенът е мастно-разтворим, нашето тяло го абсорбира по-лесно, ако консумираме доматите с малко зехтин. Зехтинът от своя страна е полезна за сърцето мазнина. В режимите на Топ Форма се препоръчва добавянето на 1 ч.л. зехтин към обяда и вечерята.

Риба и къри

Честата употреба на къри предпазва от напълняване,  укрепва имунната система спомага за усвояване на храната и пречиства от токсините.  Полезните свойства на рибата са всеизвестни, като тя е основен източник на жизненоважните омега 3 мастни киселини. Нетрадиционната комбинация между кърито и рибата засилва положителните им ефекти върху организма и понижава значително риска от ракови заболявания.

Експериментирайте с комбинациите на храни в менюто си! Ако се затруднявате да комбинирате правилно храните, можете да си поръчате индивидуален хранителен режим от тук.

 

 

Откъс
По-добри заедно
Заглавие
По-добри заедно
Описание
Комбинирането на определени двойки храни допринася за подобряване на полезните свойства на всяка една от тях. Този ефект е известен като хранителна синергия.
Автор
Издател
Топ Форма