ПРОЛЕТНО ПрОЧИСТВАНЕ

пролетно прочистване

 

Пролетта дойде, а с нея и времето за разчистване. Напомняме ви, при неизменното пролетно почистване на дома, да не забравяте да обърнете специално внимание на кухнята, шкафовете с храна и хладилника.

Най-добрият начин да се храните здравословно – е да имате на разположение добра и полезна храна. Няма да ви караме да изхвърлите всичко вредно (всеки се нуждае от парче шоколад или лъжичка сладолед от време на време), но ще ви дадем няколко съвета как да  се възползвате от новия сезон, за да се храните правилно.

Няколко лесни стъпки, които от утре да започнете да изпълнявате, и които изпитано работят:

Стъпка 1: Заредете дома си с пресни пролетни плодове и зеленчуци

Пресните плодове и зеленчуци могат да се определят като суперхрани, защото съдържат възможно най-големите количества хранителни елементи. Избирайки типичните за пролетния сезон плодове и зеленчуци, можете да сте сигурни, че получавате възможно най-добрата комбинация от витамини и минерали. Не пропускайте да включите следните „суперхрани“ в пролетния си списък за пазар:

Зеленчуци:  

Зелен боб – изключително богат на витамин C и тиамин – облекчава симптомите на пролетните алергии и спомага за преодоляване на пролетната умора.  

Репички – вкусен източник на витамин C. Не изхвърляйте листата на репичките – те са богати на витамин C, калций и белтъчини и придават интересен вкус на всяко ястие.

Пресен лук – действа като антиоксидант, понижава кръвното налягане и намалява риска от сърдечни заболявания. Пресният лук играе и ролята на антихистамин, което е изключително полезно за хора, склонни към алергии.

Спанак – установено е, че 80 г пресен и 200 г сготвен спанак покриват половината от дневната нужда от витамин С.

Плодове:

Ягоди – Ако има вкусен и нискокалоричен плод, чиято консумация да носи прекрасно чувство за свежест, това са ягодите. Те са богати на витамин C и много добър източник на калий, магнезий и желязо. Повишават нивата на „добрия“ холестерол и спомагат за доброто здраве на сърцето.

Стъпка 2: Избирайте по-леки меса

Няма нищо лошо от време на време в менюто ни да присъстват и червени меса, но за съжаление  повечето от нас злоупотребяват с консумацията им. Пролетта е чудесно време да включите в менюто си повече риба и пилешко месо.

Стъпка 3: Откажете белия хляб

Белият хляб, дори обогатеният такъв, е направен само с един от трите хранителни елемента на пшеничното зърно – ендосперм. Това означава, че голяма част от хранителната стойност на зърното липсва – фибри, витамин B6, цинк, хром, фолиева киселина и магнезий.

Избирайте хляб, който е произведен от 100 % пълонозърнести култури. Ако не можете да произнесете някоя от съставките, изписани върху опаковката – не вземайте този хляб. Сложните за прочитане съставки в повечето случаи означават, че за производството на хляба са използвани вредни за здравето „подобрители“.

Пролет е. Почистете дома и хладилника си и импровизирайте със сезонните храни. Дайте на организма си витамините и минералите, от които се нуждае!

Пролетта е и сезонът, през който естествено намалява апетита – един от мементите в годината, когато по-лесно ще привикнете към консумация на по-малки количества храна. Опитайте с индивидуален хранителен режим – попълнете въпросника и започнете промяната още сега попълни въпросника

Откъс
ПРОЛЕТНО ПрОЧИСТВАНЕ
Заглавие
ПРОЛЕТНО ПрОЧИСТВАНЕ
Описание
Пролетта дойде, а с нея и времето за разчистване. Тази година, при неизменното пролетно почистване на дома, не забравяйте да обърнете специално внимание на кухнята, шкафовете с храна и хладилника. Най-добрият начин да се храните здравословно - е да имате на разположение добра и полезна храна.
Автор
Издател
Топ Форма