Съвети за леки празници

празници съвети

 

През цялата година полагаме усилия да сме в топ форма, но сме склонни да унищожим всичко постигнато само в последните празнични дни.

Коледната трапеза, сама по себе си, не е причината да качим няколко килограма. Един ден на хаотично и необмислено хранене няма да се отрази на кантара. Реалният проблем създават дините преди и след Коледа.

По време на Коледните и Новогодишните празници, от Вас не се очаква  да спазвате режима си стриктно. Основните правила, към които трябва да се придържате, са същите, както и през останалите дни от годината. А именно, да се стараем да се храним редовно, качествено и умерено. Можем да компенсираме качеството на традиционните празнични ястия, като намалим количеството.  

Бъдете умерени

Количеството на храната винаги зависи само и единствено от вас самите! Никой няма да ви накара насила да ядете. Не се влияйте от поведението на хората около вас и опитайте да контролирате количествата дори по време на празниците. Лесно е – спрете да се храните, когато се почувствате сити.

Качество – количество

Традициите повеляват храната да изобилства по време на празниците. Много често традиционните ястия не отговарят на критериите за здравословна храна и определено не са с ниско съдържание на мазнини. Крайните ограничения в случая са излишни!

Това, което можете да направите, е да компенсирате качеството на храната с количествата, които похапвате. Ето няколко трика, които ще ви помогнат да се насладите на празниците без да развалите фигурата си:

  • Старайте се да поддържате баланс на порциите си. Идеалният вариант е, чинията ви да е наполовина пълна със зеленчуци.
  • Не отивайте на гости или заведение без да сте похапнали нещо малко и засищащо вкъщи. Например можете да хапнете едно варено яйце, ябълка или парче сирене преди да излезете.
  • Не се лишавайте напълно от Коледните десерти. Те са част от традицията, не искате да обидите любимата си леля, която прави най-страхотния тиквеник, нали? Най-добрият начин да се насладите на сладките Коледни изкушения, без да загубите контрол над себе си, е да опитате по малко от всичко. Друг начин е просто да  разделите с приятел или роднина своя десерт.

Хранете се редовно

Освен количествата, честотата на храненията също е изцяло под ваш контрол. Опитайте да се храните редовно и подредено. Тук е важно да отбележим, че редовно хранене не означава хранене през половин час, както често се случва през тези дни от годината. В случая, под редовно хранене, разбираме– хранене през три-четири часа, без пропускане на основно хранене.

Дори и да ставате малко по-късно от нормалното през почивните дни, не пропускайте закуската. Ако пък ежедневието ви тотално се променя, когато си почивате вкъщи, то постарайте се така да подредите деня си, че да имате поне три основни хранения за деня.

Не спирайте!

Към всичко казано до тук, добавяме и нуждата от физическа активност. През времето, когато е неизбежно да приемате повече калории, е важно и да се движите ако не повече, то поне колкото обикновено. Това в никакъв случай не означава да прекарате празниците във фитнес залата.

Можете просто да откриете най-приятния за вас начин за физическа активност- разходка с децата в парка, плуване, бой със снежни топки или танци. Дори обиколката по магазините, би ви се отразила по-добре от стоенето на масата или пред телевизора.

Спете повече

Коледно пазаруване, Коледно готвене, роднини…Доста често Коледните празници са свързани с голяма доза стрес. Важно е освен всичко друго, да намерите време и за истинска почивка и сън. Доказано е, че свръх производство на хормона, предизвикващ глад и намалено производство на хормона, който ни дава чувство за ситост, има когато ни липсва сън. Не искате да сте постоянно гладни и да нямате засищане, нали?

Нужно е единствено да спите повече. Затова, опитайте се да използвате почивните дни и за повече истинска почивка.

Пожелаваме ви леки и весели празници!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Съвети за леки празници
Заглавие
Съвети за леки празници
Описание
През цялата година полагаме усилия да сме в топ форма, но сме склонни да унищожим всичко постигнато само в последните празнични дни. Коледната трапеза сама по себе си не е причината да качим няколко килограма. Реалният проблем създават дините преди и след Коледа. Един ден на хаотично и необмислено хранене няма да се отрази на кантара. И все пак, съветваме всички вас, които в момента спазват режим, да промените последователността на дните, така, че свободният ви ден да съвпадне с Коледа.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg