Останете си вкъщи и се движете

 

Нашите специалистите препоръчват да отделяте между 30 минути и час на ден за физическа активност, за да сте здрави и в добра форма. Когато излизането от вкъщи не е препоръчително и дори забранено, поддържането на физическа активност става все по-трудно. Въпреки, че всички фитнеси и спортни зали са затворени, не спирайте тренировките вкъщи. За тези от вас, които искат да спортуват активно, в момента подготвяме серия от съвети за тренировки в домашни условия, които ще споделяме в следващите дни.

И все пак, дори и в самоизолация вкъщи, можем лесно да превърнем ежедневните си задачи в допълнителна физическа активност, вижте някои идеи.

Докато гледате телевизия или филми

Не е нужно да гледате телевизия докато стоите или лежите на дивана. По време на рекламния блок тичайте на място или клякайте. Правете упражнения за крака или вдигайте гирички, докато гледате любимите си предавания. Ако имате велоергометър, можете да карате колело докато гледате филм. Друг начин да увеличите физическата си активност , е като скриете дистанционното и сменяте каналите по старомодния начин, отивайки всеки път до телевизора. Използвайте всяка възможност за допълнително движение!

Докато чистите дома

Старателното почиствне на дома включва множество мускулни групи, без дори да осъзнавате. Пускането на прахосмукачка в цялата къща не е никак лесна задача. И все пак, ако само това не ви е достатъчно, опитайте да стягате и отпускате мускулите на седалището, на всяка крачка, докато чистите.

Сега е и перфектното време за пролетно почистване, почистете прозорците, избършете праха и опитайте да сменяте ръцете, с които държите кърпата – така ще натоварите еднакво и двете ръце.

68-килограмов човек може да изгори 85 калории само за половин час леко почистване, а ако се старатете да правите по-интензивни движения, за половин час можете да изгорите около 100 калории.

Докато готвите

Готвенето също включва физическа активност. Можете да я увеличите, като се опитате например да правите лицеви опори в изправено положение, докато чакате тенджерата да заври. Поставете ръце на кухненския плот и направете няколко серии. Това ще ви помогне да оформите ръцете и раменете. Докато разбъркавате яденето на котлона, застанете на един крак, а другия изпънат повдигайте назад и нагоре. Направете 50 такива повторения и сменете крака.

Докато се забавлявате 

Пуснете си музикален канал и си направете домашна дискотека. Освен, че ще ви помогнат да се раздвижите, танците ще подобрят настоението ви и ще ви разведрят.

Не забравяйте, че регулярната физическа активност и правилният хранителен режим са най-добрият начин да сте в топ форма. Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.