skip to Main Content

#Хранителни съставки

Останете си вкъщи и се движете

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

20.03.2020

Останете си вкъщи и се движете
  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Нашите специалистите препоръчват да отделяте между 30 минути и час на ден за физическа активност, за да сте здрави и в добра форма. Когато излизането от вкъщи не е препоръчително и дори забранено, поддържането на физическа активност става все по-трудно. Въпреки, че всички фитнеси и спортни зали са затворени, не спирайте тренировките вкъщи. За тези от вас, които искат да спортуват активно, в момента подготвяме серия от съвети за тренировки в домашни условия, които ще споделяме в следващите дни.

И все пак, дори и в самоизолация вкъщи, можем лесно да превърнем ежедневните си задачи в допълнителна физическа активност, вижте някои идеи.

Докато гледате телевизия или филми

Не е нужно да гледате телевизия докато стоите или лежите на дивана. По време на рекламния блок тичайте на място или клякайте. Правете упражнения за крака или вдигайте гирички, докато гледате любимите си предавания. Ако имате велоергометър, можете да карате колело докато гледате филм. Друг начин да увеличите физическата си активност , е като скриете дистанционното и сменяте каналите по старомодния начин, отивайки всеки път до телевизора. Използвайте всяка възможност за допълнително движение!

Докато чистите дома

Старателното почистване на дома включва множество мускулни групи, без дори да осъзнавате. Пускането на прахосмукачка в цялата къща не е никак лесна задача. И все пак, ако само това не ви е достатъчно, опитайте да стягате и отпускате мускулите на седалището, на всяка крачка, докато чистите.

Сега е и перфектното време за пролетно почистване, почистете прозорците, избършете праха и опитайте да сменяте ръцете, с които държите кърпата – така ще натоварите еднакво и двете ръце.

68-килограмов човек може да изгори 85 калории само за половин час леко почистване, а ако се стараете да правите по-интензивни движения, за половин час можете да изгорите около 100 калории.

Докато готвите

Готвенето също включва физическа активност. Можете да я увеличите, като се опитате например да правите лицеви опори в изправено положение, докато чакате тенджерата да заври. Поставете ръце на кухненския плот и направете няколко серии. Това ще ви помогне да оформите ръцете и раменете. Докато разбърквате яденето на котлона, застанете на един крак, а другия изпънат повдигайте назад и нагоре. Направете 50 такива повторения и сменете крака.

Докато се забавлявате 

Пуснете си музикален канал и си направете домашна дискотека. Освен, че ще ви помогнат да се раздвижите, танците ще подобрят настроението ви и ще ви разведрят.

Не забравяйте, че регулярната физическа активност и правилният хранителен режим са най-добрият начин да сте в топ форма. Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Какво представлява инсулиновата резистентност? Често инсулиновата резистентност е наричана още и “преддиабетно състояние”, при което клетките в организма не могат да усвояват добре глюкозата от кръвта. В резултат,  панкреасът реагира като произвежда повече инсулин. Как се случва това ? При…

Прочети още

Подготвили сме ви изцяло постно меню с вкусни и лесни за приготвяне рецепти, подходящи за цялото семейство. Дори и да не спазвате Великия пост, можете да си направите постен ден с тези здравословни рецепти.   Постна закуска За закуска си…

Прочети още
Back To Top