Сьомгата и отслабването

За сьомгата и отслабването може да се говори дълго, но в тази статия резюмираме основните от тях. Сьомгата оглавява или присъства в повечето класации за здравословни и препоръчвани храни. Ползите от тази уникална риба от семейство Пъстървови са неоспорими, но ако не се вписва в бюджета ви, можете да я замествате с пъстърва, риба тон, скумрия, сардина или херинга. Те също са „мазни” риби като сьомгата, и са не по-малко полезни. В тази статия ще се съсредоточим върху сьомгата и всички нейни предимстава и недостатъци, ако има такива.

Мазна ли е сьомгата

Количеството на мазнините в рибата варира в доста широки граници (0.5-20%) и зависи от вида, възрастта и сезона на улов. Според количеството мазнина, рибите се разделят на три групи:

  • постни – съдържащи до 5% мазнини (мерлуза, треска, толстолоб, хек, бяла риба, калкан, кефал, лефер, попчета, сафрид, пъстърва);
  • полутлъсти – съдържащи 5-10% мазнини (шаран, акула, нототен);
  • тлъсти – с мазнини над 10% (сардина, копърка, херинга, скумрия, тон, паламуд, лакерда, сьомга).

Мазнините в рибата са равномерно разпределени в мускулната тъкан и са представени предимно от биологично ценните полиненаситени мастни киселини от семейство омега-3. Счита се, че основната заслуга за намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания при увеличена консумация на риба, е именно на тези мастни киселини.

Сьомгата и отслабването

Това, че сьомгата попада в групата на тлъстите риби, е факта, който „плаши” хората да я включват в менюто си, когато желаят да отслабнат или да поддържат килограмите си. Този страх, обаче, е неоснователен. Както и при всяка останала храна, въпросът и при сьомгата опира до количествата. Калорийната стойност на 100 г сьомга е 142 калории, а препоръчителната порция от тази риба варира между 150 – 200 г в зависимост от необходимия калориен прием на отделните хора. Сами можете да сметнете колко ще „натоварите” тялото си, хапвайки препоръчителната порция сьомга веднъж седмично. Разликата в калорийната стойност между отделните риби, при количество от 150 г, е минимална и би било дребнаво да се лишавате от сьомгата, страхувайки се от съдържанието й на калории и мазнини.

Здравословни ползи от сьомгата

Сьомгата дължи здравословните си качества предимно на богатото съдържание на Омега-3 мастни киселини. Те се съдържат в почти всички риби, но в сьомгата са най-лесноусвоими от човешкия организъм. Омега-3 мастните киселини предотвратяват образуването на съсиреци, които впоследствие могат да генерират състояния като инфаркт и инсулт.

Сьомгата също така ни предпазва от различни видове рак, особено на шийката на матката, ставни болести (остеопороза, артрит), болест на Алцхаймер и депресия.

Омега-3 мастните киселини ускоряват метаболизма и изгарянето на калории. Белтъчините в сьомгата са лесноусвоими и това я прави много подходяща храна за всички, които спортуват активно и се стремят към здравословно отслабване.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Сьомгата и отслабването
Заглавие
Сьомгата и отслабването
Описание
Сьомгата оглавява или присъства в повечето класации за здравословни и препоръчвани храни. Ползите от тази уникална риба от семейство Пъстървови са неоспорими, но ако не се вписва в бюджета ви, можете да я замествате с пъстърва, риба тон, скумрия, сардина или херинга.
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg