Сьомгата и отслабването

 

За сьомгата и отслабването може да се говори дълго, но в тази статия резюмираме основните елементи.

Сьомгата оглавява или присъства в повечето класации за здравословни и препоръчвани храни. Ползите от тази уникална риба от семейство Пъстървови са неоспорими, но ако не се вписва в бюджета ви, можете да я замествате с пъстърва, риба тон, скумрия, сардина или херинга. Те също са „мазни” риби като сьомгата, и са не по-малко полезни. В тази статия ще се съсредоточим върху сьомгата и всички нейни предимства и недостатъци, ако има такива.

Мазна ли е сьомгата

Количеството на мазнините в рибата варира в доста широки граници (0.5-20%) и зависи от вида, възрастта и сезона на улов. Според количеството мазнина, рибите се разделят на три групи:

  • постни – съдържащи до 5% мазнини (мерлуза, треска, толстолоб, хек, бяла риба, калкан, кефал, лефер, попчета, сафрид, пъстърва);
  • полутлъсти – съдържащи 5-10% мазнини (шаран, акула, нототен);
  • тлъсти – с мазнини над 10% (сардина, копърка, херинга, скумрия, тон, паламуд, лакерда, сьомга).

Мазнините в рибата са равномерно разпределени в мускулната тъкан и са представени предимно от биологично ценните полиненаситени мастни киселини от семейство омега-3. Счита се, че основната заслуга за намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания при увеличена консумация на риба, е именно на тези мастни киселини.

Сьомгата и отслабването

Това, че сьомгата попада в групата на тлъстите риби, е факта, който „плаши” хората да я включват в менюто си, когато желаят да отслабнат или да поддържат килограмите си. Този страх, обаче, е неоснователен.

Както и при всяка останала храна, въпросът и при сьомгата опира до количествата. Калорийната стойност на 100 г сьомга е 142 калории, а препоръчителната порция от тази риба варира между 150 – 200 г в зависимост от необходимия калориен прием на отделните хора. Сами можете да сметнете колко ще „натоварите” тялото си, хапвайки препоръчителната порция сьомга веднъж седмично. Разликата в калорийната стойност между отделните риби, при количество от 150 г, е минимална и би било дребнаво да се лишавате от сьомгата, страхувайки се от съдържанието й на калории и мазнини.

Здравословни ползи от сьомгата

Сьомгата дължи здравословните си качества предимно на богатото съдържание на Омега-3 мастни киселини. Те се съдържат в почти всички риби, но в сьомгата са най-лесноусвоими от човешкия организъм. Омега-3 мастните киселини предотвратяват образуването на съсиреци, които впоследствие могат да доведат до инфаркт и инсулт.

Сьомгата също така ни предпазва от различни видове рак, особено на шийката на матката, ставни болести (остеопороза, артрит), болест на Алцхаймер и депресия.

Омега-3 мастните киселини ускоряват метаболизма и изгарянето на калории. Белтъчините в сьомгата са лесноусвоими и това я прави много подходяща храна за всички, които спортуват активно и се стремят към здравословно отслабване.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Сьомгата и отслабването
Заглавие
Сьомгата и отслабването
Описание
Сьомгата оглавява или присъства в повечето класации за здравословни и препоръчвани храни. Ползите от тази уникална риба от семейство Пъстървови са неоспорими, но ако не се вписва в бюджета ви, можете да я замествате с пъстърва, риба тон, скумрия, сардина или херинга.
Автор
Издател
Топ Форма