Топ храни през ноември

топ храни ноември

 

Топ храни през ноември са кореноплодните зеленчуци. Включете ги в менюто си и няма да съжалявате! Избрали сме за вас четирите топ зеленчука за първия месец от зимата, както и един плод. Предложените рецепти със съответните плодове и зеленчуци ще ви накарат да повярвате, че здравословното хранене може да бъде и изключително вкусно и лесно!

Моркови

Суров или варен, печен или задушен, морковът притежава отлични вкусови и хранителни качества. Не му липсват и диетични и лечебни свойства. Ползите от морковите върху здравето ни са огромни. От всички зеленчуци морковът има най-високо съдържание на провитамин А (бета-каротин). Това вещество има доказани свойства като антиоксидант и предпазва хората от злокачествени заболявания. Витаминът действа профилактично на инфекциозните заболявания на бронхитите, гърлото и гласните връзки.

Чаша сок или нектар от морков, осигурява необходимата дневна доза от провитамин А.

Рецепта: Супа от моркови

Брюкселско зеле

Брюкселското зеле все още не е успяло да си спечели заслужената слава и почитания у нас, но въпреки това е изключително полезен и препоръчван зеленчук. То е богат източник на витамин C, което го превръща в много подходяща храна за грипните зимни месеци. Освен всичките си ползи за здравето, брюкселското зеле е и с много ниско съдържание на калории и високо съдържание на фибри! Съдържа също цинк, калий, калций, фосфор, магнезий, манган, както и благоприятни количества протеин.

Рецепта: Брюкселско зеле с пармезан

Праз

Празът е един недооценен природен лечител с характерен вкус. Той е добър диуретик – стимулира дейността на бъбреците и подпомага отделянето на вода от организма. Заради това свое качество и заради ниската си калорийност, празът се препоръчва при затлъстяване, отоци, подагра, камъни в бъбреците и др.

Той стимулира чревната перисталтика и действа разхлабващо. Има и силен антибактериален ефект. Ниското съдържание на захари и високото съдържание на белтъчини и витамини в него го правят подходяща храна за диабетици.

Рецепта: Салата от праз и ябълки

Зеле

Богатството от витамини, минерални соли, ниската калоричност и благотворното действие върху организма превръщат зелето в ценна съставка за всяко здравословно меню. Съдържанието на витамин C в зелето е повече отколкото в лимона и портокала.

Голямо значение при храненето има зелето в прясно състояние. При топлинна обработка то губи значителна част от витамините си, разрушава се и съдържащата се в него винена киселина. Най-малко витамин С зелето губи при задушаване в захлупен съд на пара.

Рецепта: Супа от зеле

Круши

Крушата може да бъде чудесно начало на деня през ноември, значително по-полезно и дори по-ефикасно от сутрешното кафе. Тя може да ни зареди с жизненост и добро настроение през целия ден, благодарение на етеричните масла в нея, които борят стреса и нервните разстройства.

В Източната медицина плодът се използва като ободряващо и тонизиращо средство. Крушата е отлична комбинация от целулоза, пектин, бактерицидни вещества и ферменти и това я прави незаменим “чистач” на храносмилателната система.

Каквито и плодове и зеленчуци да изберете за ноемврийското си меню, не забравяйте да се храните редовно, качествено и умерено! Коледа наближава – нека да сме в топ форма за празниците!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Откъс
Топ храни през ноември
Заглавие
Топ храни през ноември
Описание
Ноември е месецът на кореноплодните зеленчуци. Включете ги в менюто си и няма да съжалявате! Избрали сме за вас четирите топ зеленчука за първия месец от зимата, както и един плод . Предложените рецепти със съответните плодове и зеленчуци ще ви накарат да повярвате, че здравословното хранене може да бъде и изключително вкусно и лесно!
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg