Останете си вкъщи и влезте в топ форма

Останете си вкъщи и влезте в топ форма

Как да не напълнеем, докато си стоим вкъщи? 

Принудителното стоене вкъщи може да окаже негативен ефект върху теглото ни. Несигурността и заплахата свързани с извънредната ситуация, внасят допълнителен стрес в ежедневието ни. В моменти на несигурност, естествената ни реакция, е да използваме храната като успокоително.

Какво да направя ако не искам да напълнея по време на изолация? 

В следващите няколко реда ще ви убедим, че има лесен начин да обърнете ситуацията във ваша полза и дори да постигнете топ форма, докато си стоите вкъщи. Продължете да четете, за да разберете как.

“Искам да изям цял шоколад…, не един, а няколко!“ 

Звучи ли ви познато? Когато сте подложени на стрeс, в тялото ви се отделя хормона кортизол, който нарежда на мозъка ви да намери лекарство за стреса. Мозъкът съхранява информацията, че сладките, солени и мазни храни са ви помогнали да се чувствате по-добре, когато сте били в подобна ситуация преди, и ви подтиква да хапнете нещо успокояващо. От психологическа гледна точка, непреодолимото желание за похапване играе важна роля. Непреодолимият апетит не е случаен или въображаем. Той не е и показател за слабост или липса на воля. Това “успокоително” има краткосрочно действие, но въпреки това помага. Мозъкът ни си спомня, че определени храни ни карат да се чувстваме по-добре. Той се опитва да предизвика отново приятното усещане, като създава силно, подобно на пристрастяването към наркотици или цигари, желание за консумиране на тези конкретни храни.

Въпреки, че е важно да се справяме с подобни усещания, има и по-здравословни начини да задоволим емоционалните си нужди, без това да ни коства допълнителни килограми. В основата стои въпросът не дали ще изпитате непреодолимо желание за похапване, а как ще реагирате, когато то се появи. 

Как да не използваме храната като успокоително?

Вместо да използвате храна, за да се почувствате по-добре – направете нещо, което обичате – обадете се на приятел, пуснете си музика. Друго добро решение, е да се заемете с някаква физическа активност – това ще намали нивата на инсулин и ще блокира измамната нужда от нещо за хапване. Организирайте си тренировки в домашни условия. Движението е много важно както за физическото ви, така и за психическото ви здраве. Не позволявайте да се разсейвате докато спортувате, за да бъде тренировката ви ефективна. След нея ще се чувствате тонизирани и заредени с енергия. Не забравяйте, че дори почистването на къщата може да ви помогне в подобна ситуация. Повече идеи за движение вкъщи по време на изолация, можете да видите в статията: Спорт вкъщи

Здравословна размяна

Друго решение е да задоволите непреодолимото си желание за похапване със здравословни и богати на хранителни елементи храни. Например, когато силно ви се прияде богата на въглехидрати храна, хапнете плод – пресен или сушен, зеленчук или пълнозърнеста закуска – те имат същия успокоителен ефект като обработените храни, но нямат техните вредни странични ефекти. Една шепа ядки ще ви помогне да задоволите апетитa си, ще ви осигури много повече полезни хранителни елементи и ще ви засити за по-дълго време от пакетче чипс или гризини.

Разрешавайте си любимите си храни

Ако жадувате за шоколад – изберете черния, който съдържа значително по-малко мазнини. Едно парче ще е достатъчно, за да задоволи апетита ви. И все пак, ако здравословните заместители не ви задоволяват, дайте си разрешение да опитате малко от любимите си храни, които желаете толкова силно или определете ден от седмицата, в който можете да си ги позволите. Строгите диети и ограничителните правила само засилват “жаждата” за вредни храни. По едно парче шоколад на ден няма да ви навреди, но е важно да не прекалявате с количествата! Ако в момента спазвате режим от Топ Форма, знаете, че имате свободен ден всяка седмица – ден, в който можете да хапвате всичко, което желаете.

Рутинa

Продължете да ставате по същото време както до сега и да следвате обичайните си навици. Важно е да имате занимание, което да изисква концентрация, за да не посягате от скука към храната. Ако не работите, сега е моментът да се отдадете на ново хоби, за което никога не сте имали време. Продължете със спазването на часовете за хранене – обядвайте по време на обедната почивка, следобед пийте кафето си в обичайното за вас време. Това, че се налага да стоите вкъщи не трябва да променя изградените навици на хранене. Ако прескачате хранене или се лишавате от цели групи храни, е по-вероятно да объркате ниските нива на кръвна захар с апетит, да сте обсебени от представата за това, което не можете да имате и да се нахвърлите върху “забранените” храни, които всъщност няма да дадат на тялото ви това , от което се нуждае.

Фокусирайте се върху храната

Както и друг път сме споменавали, когато се храните, нека вниманието ви да е изцяло съсредоточено върху храната. Според изследване в The American Journal of Clinical Nutrition, консумирането на храна пред телевизора или компютъра, може да доведе до прием на повече калории и , съответно, до повишаване на теглото. Смартфоните са друго устройство, което трябва да отдалечите от масата, докато се храните. Сърфирането в Instagram или Facebook е също толкова разсейващо, колкото телевизорът или компютърът.

Бъдете шеф-готвачът във вашия дом

Ако готвенето е вашата страст, сега е идеалният момент да експериментирате с нови продукти и здравословни рецепти. Може да не ви се вярва, но готвенето на храна вкъщи помага в борбата с килограмите. Фокусирането върху готвене у дома е чудесен начин да запазите теглото си под контрол. Има множество разнообразни интересни в вкусни здравословни рецепти, които ще откриете на сайта ни или в личния си профил, ако вече спазвате някоя от нашите програми.

Следете се

Не позволявайте ситуацията в която се намирате, да ви спира от нормалния ритъм на живот и цели. Следете килограмите и обиколките си в сантиметри. Дори и да ви е комфортно да стоите вкъщи с домашни дрехи, обличайте дънките или панталоните си поне веднъж седмично. Ако вече спазвате наша програма, продължавайте да въвеждате мерките си в личния си профил, това определено е един от мотивиращите фактори за успеха на нашите клиенти!

Планирайте предварително

Със сигурност за някои от вас, новото работно място се намира много близо до хладилника. Това не бива да ви притеснява. Предварително планирайте какво ще консумирате през седмицата – направете си списък и пазарувайте по него, само това което ви е необходимо. По този начин ще избегнете емоционалните покупки и похапвания. Точно и това е целта на седмичния списък за пазаруване в нашите програми – ако сте наш клиент, възползвайте се от тази възможност. Предварителната подготовка на списък за пазаруване ви предпазва от често срещаната грешка да пазарувате храна, без ясен план. Често това води до покупка на излишни и в много случаи нездравословни продукти.

Подготвяйте храната си

След като сте напазарували и сте предвидили какво ще консумирате през седмицата, предварително подгответе храната. Замразявайте,  това може би е един от най-лесните трикове за запазването на хранителните продукти. Можете да замразите дори и плодовете. Ако все пак нямате предварително подготвена храна за следващия ден, пригответе вечерята си в по-големи количества, за да имате готов обяд на следващия ден. Ето още няколко трика в статията ни: Какво да сготвя?

Приемайте течности

Пиенето на достатъчно вода през деня е важно за цялостното здраве и дори може да ви помогне да поддържате здравословно тегло. Според данните на проучване, проведено с над 9 500 души,  тези, които не са добре хидратирани, имат по-високи индекси на телесна маса  и са по-склонни да бъдат с наднормено тегло от тези, които са били достатъчно хидратирани. Нещо повече, хората, които пият вода преди хранене, обикновено приемат по-малко калории.

Спете повече

Може да не ви се вярва, но сънят също е ефективен в борбата с килограмите и ни помага да се справим с чувството на постоянен глад. Липсата на сън намалява нивото на хормона, който ви казва, че сте заситени – лептин и увеличава тези на хормoна, който повишава апетита – герлин. Поради тази причина, липсата на достатъчен сън може да доведе до нарастване на непреодолимия  апетит с до 45 %.

Ако статията ви е  полезна, споделете я!

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5