skip to Main Content

#Хранителни съставки

Запечено положение

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

01.05.2015

Запечено положение

Запекът е широко разпространен проблем, особено в днешно време поради застоялия начин на живот, неправилното хранене и стреса. Според статистиката, всеки четвърти човек страда от запек. Това заболяване не е срамно и не бива да се пренебрегва, тъй като води след себе си сериозни здравни последици – общ дискомфорт, нарушено храносмилане, газове, хемороиди, кожни проблеми, главоболие, лош дъх в устата, затлъстяване, депресия, безсъние, подуване, тежест  и ниско самочувствие. Разбира се, има начини, както да се облекчи и излекува, така и да се предотврати.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Кога и защо имаме запек?

Констипацията често се дължи главно на неправилен хранителен режим и на липсата или недостатъчната физическа активност. Важно е да ходите редовно до тоалетна, защото в дебелото черво се натрупват отпадъчни за организма продукти. Ако той не успява да се прочисти от тях, може да се стигне до нарушаване обмяната на веществата, интоксикация и съответно натоварване на черния дроб.
Придържайте се към следните съвети, за да забравите за запека завинаги:

Общи правила:

• Движете се! След дългите зимни месеци, повечето от нас значително са намалили двигателната активност в ежедневието си. Но пролетта вече е тук и е време да се раздвижим! Редовната физическата активност (ходене, разходки, спорт) повлиява благоприятно върху проблема. Веднъж седмично е случайно, два пъти е по-добре, но за да има цикличност спортувайте 3 пъти седмично.

• Пийте повече вода! Количеството на приетата вода е в пряка връзка с перисталтиката и функциите на храносмилателната система. При запек е необходимо в допълнение на двете чаши вода преди всяко хранене, да пиете още един литър дневно. Не забравяйте, че подсладените, газираните и кофеиновите напитки дехидратират организма, затова трябва да се избягват. Наблегнете на чистата вода и прясно изцедените плодови сокове.

Веднъж седмично или по-често:

• Пийте прясно изцеден сок от домат – сутрин на гладно, след приема на зехтин.

• Яжте ленено семе –  накиснете 3-4 с.л. ленено семе за минимум 10 часа в една чаша вода (200 мл). Изпийте водата, а 1-2 ч.л. от лененото семе добавете към млякото си на закуска.

Всеки ден:

• Изпивайте по 1 с.л. зехтин или ленено семе сутрин на гладно. 5 мин. след това изпийте чаша хладка вода.

• Правете си самомасаж – всяка сутрин при събуждане или вечер преди заспиване. Масажирайте корема си, около пъпа, с лек натиск с длан за около  20 секунди, по посока на часовниковата стрелка.

Хранете се правилно и балансирано. Намалете солта, сухите и рафинираните храни и добавете към менюто си повече плодове и зеленчуци. Пресните растителни продукти съдържат фибри, които благоприятстват добрата перисталтика и редовното изхождане. Малки промени в хранителния ви режим могат да окажат голямо влияние върху неприятния проблем със запека. Всичко е във ваши ръце!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Други свързани статии:

Още от Топ форма

  Вече започваме да си мечтаем за лятото и неизбежно за повечето от нас възниква въпроса: “Как да вляза във форма – бързо и лесно?” Най-често, не предприемаме никакви стъпки в посока “отслабване до месец юни”, но въпросът продължава да…

Прочети още

Свикнали сме да обвиняваме възрастта за множество здравословни проблеми, но истината е, че бихме могли да избегнем много от тях, ако водим здравословен начин на живот. Често възрастта е сочена като причина и за по-трудното сваляне на килограми, но дали…

Прочети още
Back To Top