skip to Main Content

#Хранителни съставки

Запечено положение

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

01.05.2015

Запечено положение

Запекът е широко разпространен проблем, особено в днешно време поради застоялия начин на живот, неправилното хранене и стреса. Според статистиката, всеки четвърти човек страда от запек. Това заболяване не е срамно и не бива да се пренебрегва, тъй като води след себе си сериозни здравни последици – общ дискомфорт, нарушено храносмилане, газове, хемороиди, кожни проблеми, главоболие, лош дъх в устата, затлъстяване, депресия, безсъние, подуване, тежест  и ниско самочувствие. Разбира се, има начини, както да се облекчи и излекува, така и да се предотврати.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Кога и защо имаме запек?

Констипацията често се дължи главно на неправилен хранителен режим и на липсата или недостатъчната физическа активност. Важно е да ходите редовно до тоалетна, защото в дебелото черво се натрупват отпадъчни за организма продукти. Ако той не успява да се прочисти от тях, може да се стигне до нарушаване обмяната на веществата, интоксикация и съответно натоварване на черния дроб.
Придържайте се към следните съвети, за да забравите за запека завинаги:

Общи правила:

• Движете се! След дългите зимни месеци, повечето от нас значително са намалили двигателната активност в ежедневието си. Но пролетта вече е тук и е време да се раздвижим! Редовната физическата активност (ходене, разходки, спорт) повлиява благоприятно върху проблема. Веднъж седмично е случайно, два пъти е по-добре, но за да има цикличност спортувайте 3 пъти седмично.

• Пийте повече вода! Количеството на приетата вода е в пряка връзка с перисталтиката и функциите на храносмилателната система. При запек е необходимо в допълнение на двете чаши вода преди всяко хранене, да пиете още един литър дневно. Не забравяйте, че подсладените, газираните и кофеиновите напитки дехидратират организма, затова трябва да се избягват. Наблегнете на чистата вода и прясно изцедените плодови сокове.

Веднъж седмично или по-често:

• Пийте прясно изцеден сок от домат – сутрин на гладно, след приема на зехтин.

• Яжте ленено семе –  накиснете 3-4 с.л. ленено семе за минимум 10 часа в една чаша вода (200 мл). Изпийте водата, а 1-2 ч.л. от лененото семе добавете към млякото си на закуска.

Всеки ден:

• Изпивайте по 1 с.л. зехтин или ленено семе сутрин на гладно. 5 мин. след това изпийте чаша хладка вода.

• Правете си самомасаж – всяка сутрин при събуждане или вечер преди заспиване. Масажирайте корема си, около пъпа, с лек натиск с длан за около  20 секунди, по посока на часовниковата стрелка.

Хранете се правилно и балансирано. Намалете солта, сухите и рафинираните храни и добавете към менюто си повече плодове и зеленчуци. Пресните растителни продукти съдържат фибри, които благоприятстват добрата перисталтика и редовното изхождане. Малки промени в хранителния ви режим могат да окажат голямо влияние върху неприятния проблем със запека. Всичко е във ваши ръце!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Глутенът – опасен или не?

  Продължаваме темата за хранителните непоносимости и алергии с темата за глутена. Само преди десетина години, малко хора знаеха какво точно е глутен. Днес, безглутеновата диета е една от най-популярните. Някои твърдят, че безглутеновата диета е идеална за отслабване, други…

Прочети още

Наднорменото тегло и затлъстяването са едни от водещите фактори за тежко протичане на COVID-19, както и за множество други здравословни проблеми. Какви са причините и какво можем да направим?

Прочети още
Back To Top