Защо не отслабвам около корема

 

Ядеш достатъчно белтъчини, но не от правилния вид

Какво общо има това с мазнините около корема? Белтъчините обуздават постоянното похапване, като ни помагат да се чувстваме сити по-дълго време. Те са отговорни и за изграждането на мускули, които горят калории, дори когато не спортуваме. Повечето хора приемат препоръчителното количество белтъчини дневно, но не винаги избираме правилните източници – риба, пилешко месо, пуешко месо и постни храни като боба и лещата. Вместо това често прибягваме до червени меса и сирена.

breakfast-1232911_640

Какво да предприемеш? Избирай белтъчини от храни, които не са мазни и опитай да консумираш около 1 грам белтъчини за всеки килограм от телесното ти тегло. (65-килограмова жена е препоръчително да приема около 65 грама белтъчини). Включи в менюто си и достатъчно фибри. Храни, които са добри източници на белтъчини и фибри са: овесени ядки, боб, плодовете и кръстоцветни зеленуци (карфиол, броколи, репички, зеле и др.). Според мащабно проучване* увеличаването приема на фибри с 10 грама дневно, редуцира мазнините около корема с 3,7% за пет години.

Всяка храна, която консумираш, е нискомаслена

Какво общо има това с мазнините около корема? Много от преработените нискомаслени храни съдържат голямо количество захар. Именно захарта е основен виновник да трупаме мазнини точно около корема. Също толкова важен е и фактът, че определени мазнини – моно и полиненаситените – в действителност могат да ни помогнат да отслабнем около корема. Режим, който е богат на мононенаситени мазнини пречи на килограмите да се трупат около кръста ни.

shopping-1165437_640 (1)

Какво да предприемеш? Опитай да включиш в менюто си повече моно и полиненаситени мазнини от храни като ядките, маслините и зехтина. Всеки, който спазва индивидуален режим от Топ Форма знае, че консумацията на 1 с.л. зехтин с всяко хранене е не само позволена, но и препоръчителна. Дори и да попрекалиш с полиненаситените мазнини (все пак и те имат калории) е хубаво да знаеш, че е малко вероятно те да се трупат в тялото под формата на мазнини**.

Не винаги имаш време за закуска

Какво общо има това с мазнините около корема? Пропускането на хранене не само забавя метаболизма, проучване върху мишки стига до извода, че то може да доведе на трупане на мазнини точно около стомаха.

glass-617387_640

Какво да предприемеш? Старай се да се храниш редовно (през интервали от 3-4 часа), за да подпомогнеш обмяната на веществата в организма си. Спазването на подходящия за теб режим ще ти помогне да привикнеш към редовното хранене.

В менопауза си и си натрупала излишни мазнини около корема

Какво общо има това с мазнините около корема? Когато нивата на естроген в организма спаднат, мастните клетки в корема ускоряват способността си да отделят мазнини от кръвообращението и ги складират преди да успеем да ги изгорим.

Какво да предприемеш? Движи се. Жените, които са в менопауза по-лесно качват килограми, но проучванията показват, че и по-лесно свалят. Умерената физическа активност като ходенето пеша, карането на колело и градинарстването оказва по-голямо влияние върху коремните мазнини на жени в менопауза, отколкото на по-млади жени.

*http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3856431/
** http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24550191
Откъс
Защо не отслабвам около корема
Заглавие
Защо не отслабвам около корема
Описание
Какво общо има това с мазнините около корема? - Когато нивата на естроген в организма спаднат, мастните клетки в корема ускоряват способността си да отделят мазнини от кръвообращението и ги складират преди да успеем да ги изгорим. Спазването на подходящия за теб режим ще ти помогне да привикнеш към редовното хранене.
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg