skip to Main Content

#Хранителни съставки

Защо не отслабвам около корема

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

21.06.2016

Защо не отслабвам около корема

Понякога, каквото и да правим, не виждаме желания резултат – намалена обиколка на корема. Вижте няколко от най-често срещаните грешки, които коригираме ежедневно с наши клиенти.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Ядете достатъчно белтъчини, но не от правилния вид

Какво общо има това с мазнините около корема? Белтъчините  ни помагат да се чувстваме сити по-дълго време и по този начин обуздават стремежа ни за постоянно похапване. Освен това, при храносмилането на белтъците горим много повече калории, отколкото за мазнините и въглехидратите. Заместването на част от въглехидратните храни в менюто, с продукти богати на белтъчини може да доведе до ускоряване на метаболизма. Именно белтъчините са отговорни и за изграждането на мускули, които горят калории, дори когато не спортуваме.Често обаче проблемът с обиколката в коремната област идва от неправилния избор на белтъчини.

Какво да предприемете? Избирайте правилните източници на белтъчини- риба, пилешко месо, пуешко месо и постни храни като боба и лещата. Избирайте белтъчини от храни, които не са мазни и комбинирайте белтъчините с фибри. Храни, които са добри източници на белтъчини и фибри са: овесени ядки, боб, плодовете и кръстоцветни зеленуци (карфиол, броколи, репички, зеле и др.). Според мащабно проучване* увеличението на приема на фибри с 10 грама дневно, е свързано с редукция на мазнините около корема с около 3,7% за пет години. В нашите програми, всеки хранителен режим съдържа точните количества и видове белтъчини, които да ви помогнат да се справите с ненужните мазнини около корема, научете повече >>

Всяка храна, която консумираш, е нискомаслена

Какво общо има това с мазнините около корема? Много от преработените нискомаслени храни съдържат голямо количество захар. Именно захарта е основен виновник за трупане на мазнини точно около корема. Също толкова важен е и фактът, че определени мазнини – моно и полиненаситените – в действителност могат да ни помогнат да отслабнем около корема. Режим, който е богат на мононенаситени мазнини пречи на килограмите да се трупат около кръста ни.

Какво да предприемете? Опитайте да включите в менюто си повече моно и полиненаситени мазнини от храни като сурови безсолни ядки, маслини и зехтин. Всеки, който спазва индивидуален режим от Топ Форма знае, че консумацията на 1 с.л. зехтин е не само позволена, но и препоръчителна. Дори и да прекалите с полиненаситените мазнини (все пак и те имат калории) е хубаво да знаете, че е малко вероятно те да се трупат в тялото под формата на мазнини**.

Не винаги имаш време за закуска

Какво общо има това с мазнините около корема? Пропускането на хранене не само забавя метаболизма, проучване върху мишки стига до извода, че то може да доведе до натрупвне на мазнини точно около стомаха.

Какво да предприемете? Старайте се да се храните редовно (през интервали от 3-4 часа), за да подпомогнеш обмяната на веществата в организма си. Спазването на подходящия за теб режим ще ти помогне да привикнеш към редовното хранене. Режимите на Топ Форма включват поне 4 хранения дневно и са съобразени с ритъмa Ви на живот. Повече за програмите с индивидуален хранителен режим можете да научите от тук>>.

Само за жени:

В менопауза сте и сте натрупали излишни мазнини около корема

Какво общо има това с мазнините около корема? Когато нивата на естроген в организма спаднат, мастните клетки в корема ускоряват способността си да отделят мазнини от кръвообращението и ги складират преди да успеем да ги изгорим.

Какво да предприемете? Движете се. Жените, които са в менопауза по-лесно качват килограми, но проучванията показват, че и по-лесно свалят. Умерената физическа активност като ходенето пеша и карането на колело оказват по-голямо влияние върху коремните мазнини на жени в менопауза, отколкото на по-млади жени. Нашите специалисти могат да съставят за Вас хранителен режим, съобразен със състоянието на менопауза. Попълнете въпросника от тук >>

Статията е публикувана през 2016г. и е актуализирана на 28.07.2020

*http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3856431/
** http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24550191

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Коледни пости и хранителен режим

Ако сте решили да започнете пост, е важно през предстоящия месец, внимателно да подбирате храните, които ще служат за заместители на месо, яйца, мляко и други животински продукти. Постенето може да е полезно както за тялото, така и за духа,…

Прочети още

Искате да постигнете здравословното за Вас тегло и да влезете в Топ Форма след лятото? Здравословното отслабване несправедливо си е спечелило славата на бавен, труден и скъп начин за постигане на желаното тегло. Истината е съвсем различна и здравословното отслабване е по-лесният начин за…

Прочети още
Back To Top