Защо не отслабвам около корема

 

Ядеш достатъчно белтъчини, но не от правилния вид

Какво общо има това с мазнините около корема? Белтъчините обуздават постоянното похапване, като ни помагат да се чувстваме сити по-дълго време. Те са отговорни и за изграждането на мускули, които горят калории, дори когато не спортуваме. Повечето хора приемат препоръчителното количество белтъчини дневно, но не винаги избираме правилните източници – риба, пилешко месо, пуешко месо и постни храни като боба и лещата. Вместо това често прибягваме до червени меса и сирена.

breakfast-1232911_640

Какво да предприемеш? Избирай белтъчини от храни, които не са мазни и опитай да консумираш около 1 грам белтъчини за всеки килограм от телесното ти тегло. (65-килограмова жена е препоръчително да приема около 65 грама белтъчини). Включи в менюто си и достатъчно фибри. Храни, които са добри източници на белтъчини и фибри са: овесени ядки, боб, плодовете и кръстоцветни зеленуци (карфиол, броколи, репички, зеле и др.). Според мащабно проучване* увеличаването приема на фибри с 10 грама дневно, редуцира мазнините около корема с 3,7% за пет години.

Всяка храна, която консумираш, е нискомаслена

Какво общо има това с мазнините около корема? Много от преработените нискомаслени храни съдържат голямо количество захар. Именно захарта е основен виновник да трупаме мазнини точно около корема. Също толкова важен е и фактът, че определени мазнини – моно и полиненаситените – в действителност могат да ни помогнат да отслабнем около корема. Режим, който е богат на мононенаситени мазнини пречи на килограмите да се трупат около кръста ни.

shopping-1165437_640 (1)

Какво да предприемеш? Опитай да включиш в менюто си повече моно и полиненаситени мазнини от храни като ядките, маслините и зехтина. Всеки, който спазва индивидуален режим от Топ Форма знае, че консумацията на 1 с.л. зехтин с всяко хранене е не само позволена, но и препоръчителна. Дори и да попрекалиш с полиненаситените мазнини (все пак и те имат калории) е хубаво да знаеш, че е малко вероятно те да се трупат в тялото под формата на мазнини**.

Не винаги имаш време за закуска

Какво общо има това с мазнините около корема? Пропускането на хранене не само забавя метаболизма, проучване върху мишки стига до извода, че то може да доведе на трупане на мазнини точно около стомаха.

glass-617387_640

Какво да предприемеш? Старай се да се храниш редовно (през интервали от 3-4 часа), за да подпомогнеш обмяната на веществата в организма си. Спазването на подходящия за теб режим ще ти помогне да привикнеш към редовното хранене.

В менопауза си и си натрупала излишни мазнини около корема

Какво общо има това с мазнините около корема? Когато нивата на естроген в организма спаднат, мастните клетки в корема ускоряват способността си да отделят мазнини от кръвообращението и ги складират преди да успеем да ги изгорим.

Какво да предприемеш? Движи се. Жените, които са в менопауза по-лесно качват килограми, но проучванията показват, че и по-лесно свалят. Умерената физическа активност като ходенето пеша, карането на колело и градинарстването оказва по-голямо влияние върху коремните мазнини на жени в менопауза, отколкото на по-млади жени.

*http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3856431/
** http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24550191
Откъс
Защо не отслабвам около корема
Заглавие
Защо не отслабвам около корема
Описание
Какво общо има това с мазнините около корема? - Когато нивата на естроген в организма спаднат, мастните клетки в корема ускоряват способността си да отделят мазнини от кръвообращението и ги складират преди да успеем да ги изгорим. Спазването на подходящия за теб режим ще ти помогне да привикнеш към редовното хранене.
Автор
Издател
Топ Форма