Защо не отслабвам?

„Този момент, когато се качиш на кантара и видиш, че няма промяна…“ За хората, които се опитват да свалят килограми, липсата на промяна в теглото е демотивираща, води до стрес и разочарование. Но какви са причините, за да не постигаме желаните резултати, какви са грешките, които най-често наши клиенти споделят и как да намерим мотивацията да продължим?  

Загубата на излишно тегло е сложен процес и зависи от множество фактори както вътрешни, така и външни. Тези фактори влияят върху обмяната на веществата и променят начина, по който тялото изразходва енергия.

“И все пак, правя всичко, както трябва, но не отслабвам…защо?”

Приемате твърде малко храна 

Може и да ви се струва добра идеяче колкото по-малко храна консумирате, толкова по-бързо ще отслабнете, но това не винаги е така просто. Драстичното намаляване на порциите и пропускане на хранене, дори и моментно да ви задоволи, няма да доведе до желаните дълготрайни резултатиДългосрочният ефект от гладуването е по-бавен метаболизъм. Често силното ограничение на храна води до обратен ефект на презапасяване на организма. Ще се ограничите за даден период, но след това ще консумирате много по-големи количества храна от необходимото, което води до йо-йо ефект. 

Избягвате определени групи храни 

Голяма част от клиентите ни, се страхуват да включат в режима си храни като хляб, спагети, картофи, ориз и други въглехидратни храни. Сложните въглехидрати носят на организма много ценни вещества като фибри, витамини и минерали. Важното тук е не толкова групата, в която храната попада, а нейното количество. Същото е и при мазнините, ако ги използвате в правилните мазнини в правилните за вас количества, те няма да ви навредят, а само ще направят ястията още по-вкусни. 

Повтаряте режима или монотонност 

Грешка, която често виждаме е, когато хората са доволни от първоначалния резултат и решават да  повторят режима сиСледва  разочарованиеОрганизмът има памет и ако му се дават едни и същи храни в едни и същи часове и грамажи се получава привикване и тялото не реагира по същия начин на загубата на тегло, както предния път. За да продължи свалянето на тегло, е нужно отново да провокираме метаболизма. Естествено, всеки човек е индивидуален и подходът при всеки трябва да е напълно индивидуален, съобразен с множество фактори, както и скоростта на постигане на резултати.  

Очакванията Ви са нереалистични 

Загубата на тегло обикновено е бавен процес. Много хора губят търпение още преди да постигнат крайната си цел. Моментът, когато в началото на режима загубата на тегло се случва по-бързо, а след това по-бавно е ключов в мотивацията и продължаването на режима.  

Друг основен проблем е, че много хора имат нереалистични очаквания за това какво е постижимо със здравословна диета.  Трябва да сте наясно, че загуба на повече от 10 килограма за един месец е нездравословна, трудно постижима и напълно безмислена, защото бързото отслабване освен, че не е полезно води и до йо-йо ефект. 

Фокусът Ви е само върху храната 

Вместо да се фокусирате върху всяка хапка, превърнете режима си в начин на живот. По този начин, ще сте по-здрави, по-щастливи и по-слаби. Изместете вниманието си върху дългосрочната цел и създаването на здравословни навици. Фокусирането върху храната, повтарянето на един и същ хранителен режим, очакването за бързи резултати и консумирането на твърде малко храни не само намаляват шанса Ви за отслабване, а влияят негативно върху мотивацията Ви. 

И не забравяйте, за загубата на тегло, най-важни са мерките ви в сантиметри, не толкова килограмите. Още по-важно е да проследявате прогреса в мерки на обиколките ако тренирате, защото в този случай се натрупват килограми и от мускули.  Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, не отлагайте повече, поръчайте като попълните въпросника от тук