Здравословно пазаруване

 

Здравословното пазаруване е съществена част от здравословното хранене. Ако купуваме само храни, които са полезни за нас, ще е много по-лесно да се храним правилно. С други думи, ако нямаме вредни храни в дома си, няма как да злоупотребяваме с тях. Много често обаче изобилието от продукти  с лъскави опаковки и обещания за щастие, в супермаркетите, ни изкушават и влизат в кошницата ни, без да са ни необходими…Тези изкушения, разположени на видни места в супермаркетите, са голямо предизвикателство за всеки, който се опитва да се храни здравословно или да отслабне.

Нямаше ли да е прекрасно кошницата ни да се пълни сама с продуктите, които наистина ни трябват, за да се храним вкусно и здравословно и някой да доставя тези продукти до дома ни? Това е почти възможно с помощта на онлайн супермаркетите като еbag.bg например. Но дори там здравословното пазаруване би било по-лесно, ако се придържаме към подробен списък със здравословни продукти. Ако спазвате режим от Топ Форма, можете лесно  да адаптирате предложения списък към него.

Ето го и нашето предложение за списък за здравословно пазаруване или както ние го наричаме „Перфектният шопинг лист“:

Плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците са незаменим източник на витамини и минерали и трябва да присъстват в ежедневното ни меню. Избирайки плодове и зеленчуци, които са лесни за приготвяне и консумиране, ще успеете да запазите мотивацията си за здравословно хранене.

Добавете към списъка си плодове, които не се нуждаят от обработка и можете да похапвате без никакви усилия – ябълки, банани, грозде, круши и др. Ако спазвате режим, иготвен от Ипократис, знаете, че често следобедната закуска се състои от плодове по избор, като всички плодове и комбинация от плодове са позволени, включително и бананите. Плодовете са подходящи и за сутрешна закуска, както и за похапване между закуската и обяда или след вечеря. Цитрусовите плодове също са чудесен избор.

Относно зеленчуците, предварително измитите и пакетирани зелени салати, както и замразените зеленчуци, създават значителни удобства. Включете в списъка си зелени зеленчуци като броколи, спанак, зелен боб и зелени салатки. Морковите, картофите, лукът, целината, тиквичките, както и пиперките също трябва да присъстват в седмичното ви меню и съответно в списъка ви за пазар.

Зърнени храни

Въглехидратите трябва да осигуряват над 50% от дневния енергиен прием, а най-добрият източник на въглехидрати са пълнозърнестите култури, както и плодовете и зеленчуците.

Ако държите на здравето и на добрата си линия, е препоръчително да избягвате продукти от бяло брашно и да ги замените с такива от пълнозърнести култури като ечемик, булгур, елда, киноа и пшеница.

В зависимост от конкретния ви хранителен режим, можете да включите в списъка си някои от следните пълнозърнести продукти – хляб, мюсли, багети и паста. Добавете  и  варива като боб, леща, грах и кафяв ориз.

Протеинови храни (белтъчини)

Белтъчините са градивните елементи в тялото. Чрез тях се изграждат всички структури – клетки, тъкани, мускули. Те са жизнено важни и трябва да са неизменна част от ежедневното ни меню. Пълноценните белтъчини обикновено са налични в животинските продукти – месо, яйца, млечни продукти, но могат да бъдат открити и в протеиновите продукти от соя.

Въпреки че са богати източници на белтъчини, повечето меса съдържат и високи количества наситени мазнини, които трябва да се избягват. Поради тази причина е важно внимателно да подбирате месата, които да включите в списъка си с продукти. Заложете на фини меса като флейка, месо от бут, филе и контра филе в зависимост от хранителния ви режим. Препоръчително е в кошницата ви да присъстват пилешко или пуешко месо без кожа, както и яйца и извара.

Млечни продукти

За да бъдат включени в хранителен режим за отслабване, всички млечни продукти, които избирате трябва да са с ниска масленост, но не обезмаслени.  Добавете към списъка си кисело мляко с 2-3% масленост, както и всякакви видове сирена и кашкавали с до 40% масленост. Те ще ви предоставят необходимите количества калций, без излишни мазнини. Колкото по-разнообразни сирена и кашкавали избирате, толкова по-приятно ще ви е да ги включвате в ежедневното си меню.

Добре е в хладилника ви винаги да има и натурално кисело мляко, към което можете да добавяте парченца плодове за здравословна сутрешна или следобедна закуска.

Екстри

Екстрите към вашия списък за пазаруване, могат да са много разнообразни, но е важно да отговарят на условието „качествена храна“, тоест да не ви вредят. Избягвайте обработени храни и такива богати на трансмазнини и сол. Включете ядки, семена, зехтин, чай и минерална вода. Можете да добавите и разнообразни подправки, които няма да добавят сантиметри към талията ви, но ще разнообразят менюто.

Интересувайте се, импровизирайте, опитвайте нови храни и обогатявайте менюто си. Пазарувайте здравословно, като постепенно си изграждате навик да четете внимателно етикетите.

Много по-лесно ще ви е да пазарувате, ако се придържате към продуктите от вашия индивидуален хранителен режим, а онлайн пазаруването на хранителни продукти ще ви помогне да избегнете изкушенията, разположени на видими места в супермаркетите. 

Откъс
Какво да пазарувам докато съм на диета?
Заглавие
Какво да пазарувам докато съм на диета?
Описание
Перфектният „шопинг лист“
Автор
Издател
Топ Форма