Здравословно пазаруване

 

Здравословното пазаруване е съществена част от здравословното хранене. Ако купуваме само храни, които са полезни за нас, ще е много по-лесно да се храним правилно. С други думи, ако нямаме вредни храни в дома си, няма как да злоупотребяваме с тях. Много често обаче изобилието от продукти  с лъскави опаковки и обещания за щастие, в супермаркетите, ни изкушават и влизат в кошницата ни, без да са ни необходими…Тези изкушения, разположени на видни места в супермаркетите, са голямо предизвикателство за всеки, който се опитва да се храни здравословно или да отслабне.

Нямаше ли да е прекрасно кошницата ни да се пълни сама с продуктите, които наистина ни трябват, за да се храним вкусно и здравословно и някой да доставя тези продукти до дома ни? Това е почти възможно с помощта на онлайн супермаркетите като еbag.bg например. Но дори там здравословното пазаруване би било по-лесно, ако се придържаме към подробен списък със здравословни продукти. Ако спазвате режим от Топ Форма, можете лесно  да адаптирате предложения списък към него.

Ето го и нашето предложение за списък за здравословно пазаруване или както ние го наричаме “Перфектният шопинг лист”:

Плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците са незаменим източник на витамини и минерали и трябва да присъстват в ежедневното ни меню. Избирайки плодове и зеленчуци, които са лесни за приготвяне и консумиране, ще успеете да запазите мотивацията си за здравословно хранене.

Добавете към списъка си плодове, които не се нуждаят от обработка и можете да похапвате без никакви усилия – ябълки, банани, грозде, круши и др. Ако спазвате режим, иготвен от Ипократис, знаете, че често следобедната закуска се състои от плодове по избор, като всички плодове и комбинация от плодове са позволени, включително и бананите. Плодовете са подходящи и за сутрешна закуска, както и за похапване между закуската и обяда или след вечеря. Цитрусовите плодове също са чудесен избор.

Относно зеленчуците, предварително измитите и пакетирани зелени салати, както и замразените зеленчуци, създават значителни удобства. Включете в списъка си зелени зеленчуци като броколи, спанак, зелен боб и зелени салатки. Морковите, картофите, лукът, целината, тиквичките, както и пиперките също трябва да присъстват в седмичното ви меню и съответно в списъка ви за пазар.

Зърнени храни

Въглехидратите трябва да осигуряват над 50% от дневния енергиен прием, а най-добрият източник на въглехидрати са пълнозърнестите култури, както и плодовете и зеленчуците.

Ако държите на здравето и на добрата си линия, е препоръчително да избягвате продукти от бяло брашно и да ги замените с такива от пълнозърнести култури като ечемик, булгур, елда, киноа и пшеница.

В зависимост от конкретния ви хранителен режим, можете да включите в списъка си някои от следните пълнозърнести продукти – хляб, мюсли, багети и паста. Добавете  и  варива като боб, леща, грах и кафяв ориз.

Протеинови храни (белтъчини)

Белтъчините са градивните елементи в тялото. Чрез тях се изграждат всички структури – клетки, тъкани, мускули. Те са жизнено важни и трябва да са неизменна част от ежедневното ни меню. Пълноценните белтъчини обикновено са налични в животинските продукти – месо, яйца, млечни продукти, но могат да бъдат открити и в протеиновите продукти от соя.

Въпреки че са богати източници на белтъчини, повечето меса съдържат и високи количества наситени мазнини, които трябва да се избягват. Поради тази причина е важно внимателно да подбирате месата, които да включите в списъка си с продукти. Заложете на фини меса като флейка, месо от бут, филе и контра филе в зависимост от хранителния ви режим. Препоръчително е в кошницата ви да присъстват пилешко или пуешко месо без кожа, както и яйца и извара.

Млечни продукти

За да бъдат включени в хранителен режим за отслабване, всички млечни продукти, които избирате трябва да са с ниска масленост, но не обезмаслени.  Добавете към списъка си кисело мляко с 2-3% масленост, както и всякакви видове сирена и кашкавали с до 40% масленост. Те ще ви предоставят необходимите количества калций, без излишни мазнини. Колкото по-разнообразни сирена и кашкавали избирате, толкова по-приятно ще ви е да ги включвате в ежедневното си меню.

Добре е в хладилника ви винаги да има и натурално кисело мляко, към което можете да добавяте парченца плодове за здравословна сутрешна или следобедна закуска.

Екстри

Екстрите към вашия списък за пазаруване, могат да са много разнообразни, но е важно да отговарят на условието „качествена храна“, тоест да не ви вредят. Избягвайте обработени храни и такива богати на трансмазнини и сол. Включете ядки, семена, зехтин, чай и минерална вода. Можете да добавите и разнообразни подправки, които няма да добавят сантиметри към талията ви, но ще разнообразят менюто.

Интересувайте се, импровизирайте, опитвайте нови храни и обогатявайте менюто си. Пазарувайте здравословно, като постепенно си изграждате навик да четете внимателно етикетите.

Много по-лесно ще ви е да пазарувате, ако се придържате към продуктите от вашия индивидуален хранителен режим, а онлайн пазаруването на хранителни продукти ще ви помогне да избегнете изкушенията, разположени на видими места в супермаркетите. 

Откъс
Какво да пазарувам докато съм на диета?
Заглавие
Какво да пазарувам докато съм на диета?
Описание
Перфектният „шопинг лист“
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg