Здравословно хранене на децата

 

Децата, които се хранят добре и са физически активни, учт по-лесно, по-концентрирани са и запомнят повече. Началото на учебната година е подходящият момент за изграждане и затвърждаване на здравословни, хранителни навици за цялото семейство.

Какви са основните елементи за здравословното хранене на децата?

Редовно хранене

От изключително значение е редовното хранене, защото ако децата  често пропускат основните хранения, рискът да огладняват в неподходящо време води до прибягване към нездравословни храни, които за съжаление са най-лесно достъпни. Ако се създаде навик на децата да се хранят редовно – закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря, рискът за консумация на вредни храни би намалял значително.

Подходящи порции за деца

Децата не могат да развият усет към количествата, ако придобият навик да се хранят повече от колкото им е необходимо. Ако порцията не им е достатъчна, те ще си поискат още.  Не настоявайте да изяждат всичко от чиниите си.

Зеленчуци и плодове

Едва ли има дете, което не знае песничката „Зеленчуци, който не яде“ и всички останали фрази, защо трябва да се консумират зеленчуци и плодове биха имали много по-голям ефект ако освен тях се наблегне на факта, не колко полезни, а колко вкусни са всъщност. Безпорно всеки ден децата трябва да консумират плодове и зеленчуци и те трябва да бъдат разнообразни, за да си набявят необходимите витамини и минерали.

Мазнини

Освен въглехидратите, мазнините са източник на енергия. Ако искаме децата да бъдат щастливи и пълни с енергия, не бива да ги ограничаваме от източници на полезни мазнини като – риба, бадеми, зехтин. Най-опасните мазнини за децата са транс-мазнините, които се срещат в бисквитите, кексовете и вафлите. Важно е и да се избягвате да предлагате на децата пържени храни – те не са подходящи нито за тях, нито за вас.

Млечни продукти

Докато нискокалорични версии на млякото са добри за възрастни, децата се нуждаят от пълномаслени им варианти. Не е препоръчително да се дава обезмаслено мляко на децата, преди да навършат пет години. Пълномаслените млека са отличен източник на калций, който е лесно усвоими. Освен тях добри варианти са пълномаслени сирена и кашкавали. Ако консумирате сирена в саламура, е добре да ги измивате преди това, за да отмиете солта, която също не е полезна за децата и трябва да се избягва.

Пълнозърнести храни

Още един качесвен източник на енергия. Ако децата често хапват за закуска овесени ядки, под формата на каши или като добавка към мляко те ще си подсигурят дълготрайна енергия, както и полезните за всеки организъм фибри.

Десерти

Не бива да ограничавате децата от изкушения. Кой е казал, че десертите могат да бъдат само вредни? Експериментирайте с приготвянето на любимите им десерти в по-здравословен вариант. Вместо шоколадови и желирани бонбони може да им приготвите страхотни бонбони от фурми и кокосови стърготни например. Вместо консенвираните натурални сокове, може да им приготвяте свежи и полезни фрешове и смутита в страхотни цветове.

Най-добрия пример е личният приемр. Ако Вие се храните здравословно,  то ще създадете навик и на децата и те ще хранят по-същия начин. С режим от Топ Форма, можете да приготвяте всеки ден здравословна храна за цялото семейство. Към всяко хранене ще имате предложения с рецепти, вие избирате броя на порциите. Попълнете въпросника и започнете сега>>.