skip to Main Content

#Хранителни съставки

Зеленчуци за топ форма

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

01.07.2015

Зеленчуци за топ форма

 

Скучна храна ли са зеленчуците?

Зеленчуците са неизменна част от всеки здравословен хранителен режим, но за съжаление са си спечелили славата на непривлекателна, еднообразна и безвкусна храна. Истината е съвсем различна. Съществуват хиляди видове зеленчуци, като точният им брой е неизвестен, но това определено е една от най-разнообразните хранителни групи. Само броят на познатите сортове домати в света надхвърля 400…

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

При желание от ваша страна няма да се затрудните да консумирате различни зеленчуци всеки ден в продължение на седмица и дори две. Съгласете се, че това в никакъв случай не може да се нарече скучна храна.

За да превърнем зеленчуците, които консумираме, в ежедневно неустоимо кулинарно изкушение, ни е необходимо единствено въображение!

В индивидуалните хранителни режими, съставяни от нашите специалисти, често присъстват “зеленчуци по избор” в различни комбинации – с месо; с яйца и сирене; само със сирене и др. Интересно е, че голяма част от хората, спазващи режим, не се възползват от свободата, която “зеленчуци по избор” им дава и сами ограничават избора си до сурови домати и краставици или зелена салатка. Това прави менюто им скучно и еднообразно, а то може да е различно всеки ден!

Единственото ограничение, при приготвянето на зеленчуците, е да използвате минимално количество мазнина – всичко друго е позволено!

Няколко идеи за приготвяне на зеленчуците от режима ви:

2 яйца, зеленчук по избор и сирене:
/забравете за варианта 2 варени яйца, домат и краставица и парче сирене/

 

Зеленчуци по избор и сирене:

Можете да използвате всякакви видове пресни и сухи подправки, като ограничавате максимално солта. Не се притеснявайте да добавяте и лук и /или чесън, ако сте решили да сготвите зеленчуците си по избор.

Бихте могли да комбинирате много рецепти, всичко зависи от въображението ви, както и от настроението и желанието ви да прекарате известно време в кухнята. Може също така да модифицирате любимите си и традиционните готварски рецепти, като просто намалите количеството мазнина или като смените готварската технология, така че да не се лишавате от любимите си ястия. Например ако обожавате „тиквички с кисело мляко и чесън“, вместо да ги пържите (да не говорим за времето, което ще спестите!), бихте могли да нарежете тиквичките на шайби, да ги подредите върху хартия за печене и да ги метнете във фурната.

Приготвяне на неустоими зеленчуци

Основните грешки, които хората допускат, когато приготвят зеленчуци, са прекалено готвене и недостатъчно овкусяване.

Независимо дали ги варите, сотирате, приготвяте на пара или използвате грил или скара – опитайте да намалите малко времето за приготвяне (зеленчуците трябва да са все още малко хрупкави, когато ги махнете от “огъня”). След това ги овкусете с “завършващ сос” и подправки.

За бърз “завършващ сос” можете да опитате следното: Разбъркайте равни количества зехтин и балсамов оцет с половин чаена лъжичка чесън (нарязан на ситно) и половин чаена лъжичка горчица. Поръсете овкусените зеленчуци с пресни подправки като кориандър, копър, босилек, пресен лук. Насладете се на зеленчуци с чудесен вкус!

Вариантите за приготвяне на “зеленчуци по избор” са безбройни! Бъдете креативни! Интересувайте се, импровизирайте, опитвайте нови храни и обогатявайте вашата кухня! Най-важно е да се наслаждавате на храната си.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Глутенът – опасен или не?

  Продължаваме темата за хранителните непоносимости и алергии с темата за глутена. Само преди десетина години, малко хора знаеха какво точно е глутен. Днес, безглутеновата диета е една от най-популярните. Някои твърдят, че безглутеновата диета е идеална за отслабване, други…

Прочети още

Наднорменото тегло и затлъстяването са едни от водещите фактори за тежко протичане на COVID-19, както и за множество други здравословни проблеми. Какви са причините и какво можем да направим?

Прочети още
Back To Top