Организация за здравословно хранене

Организация за здравословно хранене

Едва ли има човек, който не иска да се храни здравословно, но винаги има нещо непредвидено, което често осуетява добрите намерения. Организацията и подготовката са ключов фактор за успеха. Подготвили сме ви няколко простички трика, които не само ще улеснят здравословното хранене, но и ще ви помогнат значително да намалите изхвърлянето на храна.

План, план, план!

Организацията в кухнята започва с ясен план какво ще купя, когато съм в супермаркета. Най-често срещана грешка, е хората да пазаруват храна, без ясен план. Често това води до покупка на излишни и в много случаи нездравословни продукти. Ако имате списък за пазаруване или знаете какво ще хапвате през следващите няколко дни – лесно може да напазарувате и да приготвите храна си.

Не препълвайте хладилника

Друга, често срещана грешка, в организацията на хладилника и шкафовете с храна, е препълването им така, че да не знаете какво има в тях. Факт е, че трудно ще изберете да хапнете храна, която не знаете, че е в хладилника. За да се храните със здравословна храна, е важно лесно да я намирате и да не забравяте за нея. Не крийте зеленчуците в най-долните чекмеджета на хладилника. Съхранявайки ги на нивото на очите, много по-често ще си припомняте за тях и няма да пропуснете да се развалят.

Основни храни

Старайте се винаги да имате в хладилника или фризера си основни храни – яйца, месо, зеленчуци. По този начин ще избегнете пропускане на хранене или изкушения с нездравословна храна.

Подготовка

Замразявайте,  това може би е един от най-лесните трикове за запазването на хранителните продукти. Можете да замразите дори и плодовете. Ако все пак нямате предварително подготвена храна за следващия ден, пригответе вечерята си в по-големи количества, за да имате готов обяд на следващия ден.

Ще спестите много време, ако предварително сте нарязали зеленчуците и сте ги отделили. Така например, ако за обяд сте си хапнали салата от краставици и домати, за вечеря може да направите салата от краставица и маруля, без да се налага отново да нарязвате продуктите. Още един трик, е да приготвите наведнъж храната за междинните си закуски. Например ако закусвате плодове – да ги купите наведнъж и подготвите предварително или ако консумирате ядки – да купите определено количество и да го разделите на равни порции.

Чрез организирането на храна и подготовка, бихте могли да спестите много излишно време, пари и нерви. Ако сами приготвяте всичко, ще избегнете моментите в които се налага да си купувате бързи храни или храни, които не знаете как са приготвени.

А вие как най-често организирате храненето си?