Плодове и зеленчуци в офиса

Всички знаем, че консумацията на плодове и зеленчуци е в основата на едно здравословно и балансирано хранене. Месец ноември ни дава изобилие от сезонни плодове и зеленчуци, които да включим в менюто си. Но как  да консумираме повече зеленчуци и плодове докато сме в офиса?

Много по-трудно е да се храним здравословно, ако хората около нас не го правят, затова ще Ви предложим няколко идеи и предизвикателства, в които да се включите заедно с колегите си.

Здравословен понеделник

Стартирайте седмицата здравословно – създайте правило в екипа, в понеделниците да не консумирате никаква пържена храна и захарни изделия. Освен, че ще имате обща цел, ще се чувствате много по-енергични, а и ще се отрази положително на здравето ви.

Здравословна пауза

Превърнете кафе паузата в здравословна пауза. Ако имате в офиса кафе машина, до нея заредете купа пълна с плодове. Ако пък вземате кафето си отвън, се разходете до най-близкото магазинче, от което може да си набавите плодове. Освен, че ще си добавите екстра витамини към кафето, няма да го консумирате на гладно. Имайте предвид, че кафето е една от най-киселинните напитки и може да причини стомашно-чревен дискомфорт ако се консумира на празен стомах.

Обядвайте заедно

Организирайте с колегите от екипа си обяд, на който всеки да носи здравословна, домашно приготвена храна. Освен, че ще научите нови рецепти, ще си създадете навика да си приготвяте храна за офиса, която да е вкусна и полезна.

Здравословна игра

Направете консумацията на плодове и зеленчуци в офиса забавна, като си организирате отборна игра. Набавете си разнообразни плодове и зеленчуци в офиса. Разделете се на отбори със завързани очи. Целта е да познаете колкото се може повече плодове и зеленчуци само като ги опитате, загубилият отбор естествено плаща сметката за плодовете и зеленчуците.

Плодове и зеленчуци, с които да заредите работното си място

Круши

Крушата може да бъде чудесно начало на деня през ноември, значително по-полезно и дори по-ефективно от сутрешно кафе. Тя ще ви зареди с жизненост и добро настроение през целия ден, благодарение на съдържанието на витамин B, консумацията на круши действа успокоително и може да ви помогне в борбата със стреса. Ако на работа някой ви ядоса, вместо да се подчините на лошото настроение, просто хапнете една круша.

Освен това, крушите са богати на неразтворими фибри, които спомагат за намаляване на „лошия“ (LDL) холестерол в организма. За да си набавите дневната доза фибри и да задоволите глада си за сладко, можете да хапвате крушите пресни или да ги включите в менюто си, като избирате интересни рецепти и различни плодови напитки с тях.

Ябълки

Тези есенни плодове са пълни с антиоксиданти, които ни помагат в борбата с хроничните заболявания и забавят стареенето.За да забавите изгниването им, можете да ги съхранявате в плик в хладилника. Така те ще се запазят свежи до шест седмици. От време на време ги проверявайте и отстранявайте тези, които са започнали да се развалят, за да предпазите останалите. Каква ябълка ще изберете, червена, зелена или жълта, няма значение. Когато ви се похапва нещо сладко на работното място, лесно можете да решите проблема с една ябълка.

Червени боровинки

Най-вкусните червени боровинки можем да намерим в есенния сезон между октомври и ноември, въпреки, че само около 5% от тях стигат до пазара в свеж вид (останалите 95% се превръщат в сок, сладко, консерви или сушени плодове). Боровинките оказват положителен ефект върху метаболизма и са полезни за хора, които имат проблеми с обмяната на веществата. На забравяйте да почерпите и колегите си!

Моркови

От всички зеленчуци морковът има най-високо съдържание на провитамин А (бета-каротин). Това вещество има доказани свойства като антиоксидант и ни предпазва от злокачествени заболявания. Морковите действат профилактично на инфекциозните заболявания на бронхитите, гърлото и гласните връзки. Подобряват още храносмилането и спомагат отслабването, като в същото време създават усещане за ситост. Носете си моркови в офиса и заменете вредните чипсове и солети с тази изключително полезна алтернатива.