Съвети за леки празници

Предстоят много празници, а храната е неотменна част от тях. Вместо да се опитвате да избягвате традиционни ястия, опитайте се да се насладите на празничните ястия.

Коледната трапеза, сама по себе си, не е причината да качим няколко килограма. Един ден на хаотично и необмислено хранене няма да се отрази на кантара. Реалният проблем създават дните преди и след Коледа.

Основните правила за правилно хранене по време на празниците , към които трябва да се придържате, са същите, както и през останалите дни от годината. А именно, да се стремите да се храните редовно, качествено и умерено. 

Ето още няколко съвета от нас за по-леки празници:

Внимавайте с количествата

Много често традиционните ястия не отговарят на критериите за здравословна храна и определено не са с ниско съдържание на мазнини. Крайните ограничения в случая са излишни! Това, което можете да направите, е да компенсирате качеството на храната с количествата, които похапвате.

Ето няколко трика, които ще ви помогнат да се насладите на празниците без да развалите фигурата си:

Старайте се да поддържате баланс на порциите си. Идеалният вариант е, чинията ви да е наполовина пълна със зеленчуци.

Не отивайте на гости или заведение без да сте похапнали нещо малко и засищащо вкъщи. Например можете да хапнете няколко сурови ядки, варено яйце, ябълка или парче сирене преди да излезете.

Не се лишавайте напълно от Коледните десерти. Те са част от традицията, не искате да обидите колежката, която е донесла в офиса най-страхотната баклава, нали? Най-добрият начин да се насладите на сладките Коледни изкушения, без да загубите контрол над себе си, е да опитате по малко от всичко. Друг начин е просто да  разделите с някого своя десерт.

Хранете се редовно

Освен количествата, честотата на храненията също е изцяло под ваш контрол. Опитайте да се храните редовно и подредено. Тук е важно да отбележим, че редовно хранене не означава хранене през половин час, както често се случва през тези дни от годината. В случая, под редовно хранене, разбираме– хранене през три-четири часа, без пропускане на основно хранене.

Дори и да ставате малко по-късно от нормалното през почивните дни, не пропускайте закуската. Ако пък ежедневието ви изцяло се променя, когато си почивате вкъщи, то постарайте се така да подредите деня си, че да имате поне три основни хранения за деня.

Спете повече

Коледно пазаруване, Коледно готвене…Доста често Коледните празници могат да предизвикат стрес. Важно е освен за всичко друго, да намерите време и за истинска почивка и сън. Доказано е, че свръх производство на хормона, предизвикващ глад и намалено производство на хормона, който ни дава чувство за ситост, има когато ни липсва сън. Не искате да сте постоянно гладни и да нямате засищане, нали? Нужно е единствено да спите повече. Затова, опитайте се да използвате почивните дни и за повече истинска почивка.

Пожелаваме ви леки и весели празници!