Хранене срещу пролетна умора

С настъпването на пролетта постепенно идват и познатите признаци на пролетната умора. Симптомите й са известни на всички – разсеяност, отпадналост, липса на мотивация и концентрация, изтощение, постоянно желание за сън…В комбинация със стреса свързан със световната пандемия, която преживяваме, пролетната умора може да премине дори и в депресия. Правилното хранене, съобразено с новия сезон, е най-добрият начин да избегнем нежеланото състояние на отпадналост. Вижте какви храни да включите в менюто си, за да останете в топ форма и през пролетта.

Полезни храни срещу пролетна умора

Овесени ядки

Овесените ядки са известни със славата си на здравословна закуска, но в същото време те са и чудесна храна за справяне с пролетната умора. Благодарение на високото си  съдържание на белтъчини, магнезий и витамин B, те буквално ни събуждат, повишавайки многократно енергията ни. Чувството за умора е елиминирано още от сутринта.

Зеленолистни зеленчуци

Желязото е от особена важност за производството на енергия в организма, а един от най-добрите начини да си го доставяме е да хапваме зеленолистни зеленчуци. Разнообразието от такива зеленчуци през пролетта е изключително богато. Можем да включим в  менюто си маруля, спанак, коприва и др. Опитвайте да хапвате зеленчуците сурови под формата на салати, които можете да овкусявате с интересни дресинги. Ако все пак решите да ги готвите, стремете се термичната обработка да е кратка.

Храни за настроение

В менюто ви през пролетта е препоръчително да присъстват и храни, които повишават настроението. Такива са храните, които подпомагат образуването на хормона на щастието- серотонин;  витамини от групата В и Е и известните като антидепресанти селен, триптофан и фолиева киселина. В тази група спадат:

– Ягоди, банани, цитруси, киви, боровинки

– Зелени салати, моркови, домати, чушки, зелен лук, броколи, и коприва

– Бобови храни за добър тонус – фасул, леща, грах, соя, нахут

– Пълнозърнести храни

Леки меса, кълнове, ядки и подправки

В менюто ни срещу пролетна умора задължително трябва да присъстват и риба, телешки черен дроб, яйца, пуешко и пилешко месо. Суровите ядки ни зареждат с магнезий, а етеричните масла, витамините и минералите в подправки като риган, босилек и естрагон, тонизират организма и му помагат да се справи с неприятните симптоми на пролетната умора.

Хранете се умерено и не преяждайте

Умереното, балансирано и редовно хранене с качествена храна помага на тялото ви да държи постоянни нивата на кръвна захар. Това поддържа енергията и фокуса ви и ви предпазва от бърза промяна на настроенията. Рязкото понижаване на нивата на кръвна захар от своя страна, може да ви направи раздразнителни и нервни, а преяждането, може да предизвика летаргия и умора. Знаете, че след обилен обяд или вечеря се чувствате уморени и сънливи. Хранете се умерено и оставяйте интервали между основните си хранения. Прекаляването с храната освен, че ще ви накара да се чувствате уморени, ще добави и много излишни калории, които ако не се изгорят се превръщат в излишни мазнини.

Разнообразете менюто си и се насладете на пролетта!